Tavshedspligt-brud knyttet til medarbejder~
Fra : Bo Warming

Dato : 03-06-06 17:54

Tavshedspligt-brud knyttet til medarbejder-demokrati

DHPS = dansk hjemmepleje service, som i 6 mdr har sendt mig 8
forskellige hjemmehjælpere klages hermed over vedr brud på
tavshedspligt.

En voldsmand, Kenneth Kristensen, som trængte ind i min lejlighed og
slog mig, er af sine naboer blevet presset til at sige "undskyld" og
forklarede sin udåd med at han var blevet oplyst, at jeg var "psykopat"

Jeg spurgte ham, hvorfra han havde den tanke, og han svarede, at han
kender "alle de mange kommunale hjemmehjælpere" der har besøgt mig, og
de samstemmende beretter, at de har læst papirer om mig og er vidende
om, at jeg er rablende sindsyg.

Dette var hovedårsag til angrebet.

Der er således en indirekte medskyld hos det fupprivatiserede
kommunale firma i den til politiet rapporterede vold.

Ideen i at lægge hjemmeplejen ud til firma, skulle være bedre service,
men i mit tilfælde har Nørrebro Socialkontors centerchef erkendt
skriftligt (efter talrige klager), at de første fire kun arbejdede ½
time, hvor de fik betaling for 2 timer.

De næste var lidt bedre, og den sidste var ordholdende - indtil hun
fik at vide, at hun for en uge siden var her sidste gang, og så valgte
hun, at arbejde NUL timer og få betaling for 2.

Alle har de talt om det gode medarbejderdemokrati og den nære kontakt
mellem dem og deres chefer i firmaet, og når jeg har talt med disse
firmachefer, har jeg fået det bekræftet.

Men der er altså tale om, at firmacheferne køber sig goodwill ved at
lade sine ansatte incl de nyansatte, få lov at læse lægelige detaljer
om førtidspensionisten, så de har noget at sladre om..

Det er korrekt, at da jeg for 14 år siden fik tilkendt laveste
førtidspension indgik en psykiaters vurdering af, at mine
smerteproblemer skulle have relation til mild skitzofreni.

Da jeg siden har søgt at få højere pension - uden held - er jeg blevet
undersøgt en række andre psykiatere, der alle har afvist sindsyge
overhovedet. Min pension er på basis af legemlige smerteproblemer,
primært, sekundært de samarbejdsproblemer der ligger i at være
fremskridtsideologisk gymnasielærer, når alle kolleger var
venstreorienterede..

Men selvom socialcenteret har populariseret de lægelige journaler i,
hvad de udsender til firmaet, så er det altså blevet misforstået eller
forvrænget, injurierende og voldsangreb-forårsagende.

Det er vist typisk idag, at tavshedspligt er noget som kun få "gammeldags
moralske" tager alvorligt for som Piet Hein skriver, så har man 100%
ansvar", når een chef har det(incl præster og læger) men "når mange
deler et ansvar, har de 1% hver". Medarbejder-demokrati betyder
_ansvarsforflygtelse_, og ingen bør tro på, at hemmeligheder holdes, i
en stor kommune.

..Günther Wallraff gik ind i rollen som fremmedarbejder, og påviste
racistisk diskrimination - uden at jeg på nogen måde spiller eller
lyver, er jeg tilsvarende kommet til at afsløre en utrolig lav uetik,
som kommunen har ansvar for, og som formodentlig rammer mange tusinde
pensionister, der blot sjældent har min evne til at formulere
sandheden i et klagebrev.

Med venlig hilsen Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N, 35861000