users auth
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-06-01 07:36

Jeg vil gerne lave et bruger system, med passwords osv, men jeg kan ikke
lige gennemskue hvad der skal til for at alle sider bliver tjekket for om en
bruger er logget ind og hvordan db skal se ud... nogen der kan hjælpe mig ?

mvh.
Lasse

Fra : Henrik Hansen

Dato : 17-06-01 10:22

"Lasse Hedegaard" <Lasse@wallin.dk> wrote:

> [...]
> bruger er logget ind og hvordan db skal se ud... nogen der kan hjælpe mig ?

måske den her kan hjælpe dig påvej:

http://zend.com/zend/spotlight/sessionauth7may.php

ellers kan man vel have en database med et session id felt og et bool
felt med login status og så tjekke om den aktuelle session's is er i
databasen og om det er login = 1, eller noget.

--
Henrik Hansen

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-06-01 14:44

"Lasse Hedegaard" <Lasse@wallin.dk> wrote in message
> [...]
en
> bruger er logget ind og hvordan db skal se ud... nogen der kan hjælpe mig
?
Brug sessions til at gemme brugernavn og (eventuelt krypteret) adgangskode
efter login.

Hver gang brugeren skal se/gøre noget der kræver autorisering, checker du
brugernavn og afgangskode mod databasen, så er der ikke mulighed for at
snyde.

Databasen skal grundlæggende bare indeholde brugernavn og krypteret
adgangskode (evt. med md5() ) samt eventuelle brugeroplysninger - sidste
login, email, navn etc..

Prøv eventuelt det system jeg har lavet på min side..
Hvis du gerne vil se noget kode så sig bare til.

--
Best regards/Med venlig hilsen
Martin Petersen

NOTE: Remove TREE when replying

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 17-06-01 15:08

Jeg vil meget gerne se nærmere på det bruger system du har på din side
gidder du at poste det her eller sende det til mig.

På forhånd tak,
Andreas Hjordt

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 17-06-01 18:57

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Andreas Hjordt"
<ahj@trition.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I
had to correct this gibberish:

>Jeg vil meget gerne se nærmere på det bruger system du har på din side
>gidder du at poste det her eller sende det til mig.

For our viewing pleasure:
<URL:http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>
--
Martin Mouritzen.
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 18-06-01 22:40

On Sun, 17 Jun 2001 16:07:34 +0200, "Andreas Hjordt" <ahj@trition.dk>
wrote:

>Jeg vil meget gerne se nærmere på det bruger system du har på din side
>gidder du at poste det her eller sende det til mig.

Jeg har kigget på eksemblet hos zend.com og skal nok læses lidt
nærmere, men jeg er da også interesseret i at se et lille eksembel,
hvis du har noget liggende.

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-06-01 12:49

Prøv at kigge på: www.fyrreklitten.dk

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 19-06-01 23:50

On Tue, 19 Jun 2001 13:48:38 +0200, "Martin Petersen"
<martin@fyrreTREEklitten.dk> wrote:

>Prøv at kigge på: www.fyrreklitten.dk

Der har jeg kigget rundt omkring, men jeg kan ikke se nogen steder en
forklaring på hvordan det virker ? Det virker ellers fint

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Peter Kjær Monsson

Dato : 18-06-01 15:02

Martin Petersen <martin@fyrreTREEklitten.dk> skrev:
> - web: http://www.fyrreklitten.dk

Der er ged i din color-ting når du bruger Opera