Nu kan man bidrage kontant via nettet til ~
Fra : Torben Østrup

Dato : 03-06-06 09:50

http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=3769066/. På hjemmesiden
www.mosquedenmark.org kan man nu bidrage kontant til den nye stormoske
i DK.

Foreningen bag indsamlingen "Forbundet af Islamiske Foreninger i
Århus" udtaler i denne sammenhæng blandt andet det følgende:

"Foreningen har tilladelse til at samle ind i to år, men Metin Aydin
håber, at de 50 mio. kr. vil være i kassen længe inden.

»Jeg håber, at vi allerede om et par måneder er nået op på de 50
mio. kr.,« siger Metin Aydin"

Artikel

Net-indsamling til stormoské

Forbundet af Islamiske Foreninger i Århus går nu på internet med en
hjemmeside, der skal bruges til indsamling af de 50 mio. kr., som
foreningen skal bruge til opførelsen af en stor fælles moské i
Århus. Det er i alt 11 muslimske foreninger i byen, der står bag
Forbundet af Islamiske Foreninger.

Indsamlingen til moskeen har været under forberedelse længe, men nu
skulle hjemmesiden være klar til at gå i luften. På hjemmesiden vil
det være muligt at indbetale penge til projektet.

Forbundet har også sendt pressemeddelelse til samtlige danske medier
om hjemmesiden, og i de næste dage vil yderligere 500 kontaktpersoner
i den muslimske medieverden få meddelelse om hjemmesiden.

»Allerede nu har vi fået god respons fra de danske medier, og vi
håber også, at vores projekt vil afstedkomme massiv interesse fra de
arabiske medier. Danmark er stadig et varmt emne i Mellemøsten,«
siger Metin Aydin, bestyrelsesmedlem i moskéforeningen.

Firmaer sagde nej
På baggrund af Muhammed-sagen og den efterfølgende hede debat - især
mellem erhvervslivet og det politiske liv - håbede foreningen, at
danske erhvervsvirksomheder og foreninger, som Arla, Grundfos og Dansk
Industri ville støtte moské-projektet, men ingen af de spurgte
virksomheder har ønsket at støtte indsamlingen.
Men foreningen lader sig ikke slå ud af dette og sætter nu sin lid
til, at den almindelige muslim i Mellemøsten vil hjælpe projektet.

[...]

Han forventer også, at hjemmesiden skal bruges til at formidle et
andet billede af Danmark til den mellemøstlige verden end det, som
blev formidlet under Muhammed-sagen.

Nuanceret billede
»Vi vil gerne give et nuanceret billede af Danmark og omtale positive
projekter, som da Testrup Højskole samlede ind til os. Et projekt som
måske ikke gav så stort et beløb, men som havde en stor symbolsk
værdi. Vi vil også gerne fortælle, at muslimer i Danmark faktisk har
mange rettigheder, også flere end de måske har i Mellemøsten,«
siger Metin Aydin.
Ud over indsamling på internet vil foreningen også samle ind i andre
danske muslimske foreninger og moskeer og sætte indsamlingsbøsser op
i butikker.

Foreningen har også planer om at alliere sig med kendte navne i den
islamiske verden for at få budskabet ud.

Indsamlingssiden hedder www.mosquedenmark.org På hjemmesiden vil det
være muligt at følge indsamlingen samt se navne på bidragyderne.

Torben Østrup

e-mail: eastrup_news(snabel a)hotmail.com

Fra : Kert Rats

Dato : 03-06-06 09:58

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg vil gerne donere minus 50 millioner DKK

Venligst
Kert Rats

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-06-06 23:37

Kert Rats <stendod@gravklar.dk> wrote:

> Jeg vil gerne donere minus 50 millioner DKK
>

> Venligst
> Kert Rats

Ja, det tænkte jeg også - kan vi ikke få en eller anden hackergruppe til
at bryde ind på kontoen og overføre indholdet til Cypern og Lichtenstein
osv?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk - http://liberterran.org - http://haxor.dk/fanaticism/ -

Fra : Wilstrup

Dato : 04-06-06 09:21

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det tænkte jeg også - kan vi ikke få en eller anden hackergruppe til
> at bryde ind på kontoen og overføre indholdet til Cypern og Lichtenstein
> osv?

Det er ikke en hackergruppes opgave -i så fald er de ikke hackere, men
crackere -og det er jo kriminelt det, du foreslår. Går du ind for
kriminalitet?
--
Wilstrup

Fra : hanzen

Dato : 03-06-06 10:15

[...]

Måske man skulle sende dem nogle tegninger til at pynte lidt på væggene.

Fra : @

Dato : 03-06-06 12:07

On Sat, 3 Jun 2006 11:15:18 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk>
wrote:

> [...]
>i DK.
>

>Måske man skulle sende dem nogle tegninger til at pynte lidt på væggene.

må man tage sin kælegris med når man kommer i en moske?

--
Man kan ikke give mennesker varig hjælp ved at gøre det for dem,
som de selv burde gøre.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-06-06 12:18

@ wrote:

> må man tage sin kælegris med når man kommer i en moske?

Jepper - må bare hverken ligne imamen eller profeten
--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym
mindre vægt.

Fra : Rea721

Dato : 03-06-06 15:24

I news:44816fed$0$38718$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
skrev Frank Leegaard følgende tekst:

> Jepper - må bare hverken ligne imamen eller profeten

Så svaret er reelt nej

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Denmark needs your support.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-06 10:13

@ <1@invalid.net> wrote:

> må man tage sin kælegris med når man kommer i en moske?

Spørg Salman Rushdie - som dreng morede det ham meget at slippe en gris
fri i moskéen i Bombay midt under fredagsbønnen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 07-06-06 15:13

On Wed, 7 Jun 2006 11:13:29 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Spørg Salman Rushdie - som dreng morede det ham meget at slippe en gris
>fri i moskéen i Bombay midt under fredagsbønnen ...

ROTFLMAO

der er vel ingen som har det på film?

200 tågehoveder der forsøger at jage en gris ud
en gris der for dem er uren og de ikke må røre

/
jeg har ikke moret mig så godt siden dengang vi opdagede at vi trak
vod efter svigermor i den forkerte sø
/

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Torben Østrup

Dato : 03-06-06 10:20

Læs eventuelt selv mere her:
www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=457285

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-06 10:58

Torben Østrup <eastrup@gmail.com> wrote:

> Læs eventuelt selv mere her:
> www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=457285

Hvor man kan læse:

=
Til gengæld kan FIF glæde sig over åndelig opbakning fra biskoppen i
Århus Stift, Kjeld Holm. Han vil ikke tage stilling til, om han vil
deltage i donationen, før han får en eventuel henvendelse, men siger om
en moske i Århus.

»Det er der ingen problemer i. Tværtimod. Muslimerne skal da også have
et ordentligt sted at bede, så de kommer ud af baggårdene og kældrene
rundt omkring«.
=

Som biskop burde han snarere bestræbe sig på at på dem døbt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-06 10:26

> [...]

> Industri ville støtte moské-projektet, men ingen af de spurgte
> virksomheder har ønsket at støtte indsamlingen.

Og Århus-bispen, Kjeld Holm, har foreløbig ikke taget stilling til, om
han vil støtte moskébyggeriet. Mon det skal gøres til kollekt i Århus
Stift?

Men vi har jo lige fået et islam-kritisk præstenetværk i folkekirken ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-06-06 10:28

Torben Østrup wrote:
> http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=3769066/. På hjemmesiden
> www.mosquedenmark.org kan man nu bidrage kontant til den nye stormoske
> i DK.

Vi skal jo huske på at ytringsfriheden og religionsfriheden gælder begge
veje.

Hvis de selv kan samle ind til en moske, så for mig ingen alarm. Jeg er dog
ikke helt sikker på at det er positivt imageskabende for danske virksomheder
at bidrage med en masse. Det har muhammedsagen og Akkarierne og Labanerne
forpurret.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 03-06-06 10:59

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dog ikke helt sikker på at det er positivt imageskabende for danske
> virksomheder at bidrage med en masse. Det har muhammedsagen og Akkarierne

Derfor er det bedst for alle partere og muhamedanere på ophold i Danmark, at
de drøner af til Mekka i en alderheldveds fart. For hovedparten af den
danske befolkning går ind for at Danmark skal være muhamedaner frit.

Mvh KHN

--
Så kan det ikke undre at han har fået kniven.
Wilstrup

Fra : Towli

Dato : 03-06-06 15:32

Som journalisten spurgte Fogh i Deadline på Dr2:
Må de så gerne råwe til bøn fra de der tårne 4 gange om dagen, når der nu er
religionsfrihed for alle? -Fogh turde ikke afvise det...

/T

Fra : Basil

Dato : 03-06-06 15:33

Frank Leegaard forklarede:

> [...]
> at bidrage med en masse. Det har muhammedsagen og Akkarierne og Labanerne

Arla burde jo betale hele gildet og lidt til, den ligger jo lige til
deres højreben :'(
Jeg donerer gerne minus 200 mill., men gerne lidt til hver en billet
til rejsen hjem for enhver muslim, hvis han lover at blive dernede.
Kai

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 03-06-06 18:16

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg donerer gerne minus 200 mill., men gerne lidt til hver en billet til
> rejsen hjem for enhver muslim, hvis han lover at blive dernede.

Jeg har lige orienteret mig på bidragslisten der er 20 bidragsydere de 10 er
muhamedanere, de 10 andre er dhimmier.

Mvh KHN

Fra : Jim

Dato : 03-06-06 18:37

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige orienteret mig på bidragslisten der er 20 bidragsydere de 10
> er muhamedanere, de 10 andre er dhimmier.

Der er langt flere end de 20.
Der er 2 sider med bidragsydere.

Kan man så ikke lave en tilsvarende side, hvor man samler ind til dynamit?

J.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 03-06-06 19:21

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er 2 sider med bidragsydere.
>
> Kan man så ikke lave en tilsvarende side, hvor man samler ind til dynamit?

Det var jeg ikke klar over, dhimmierne er i overtal det forbavser mig.

Det gør ikke spor at der bliver støbt en masse dynamit i fundamentet.

Mvh KHN

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-06-06 23:37

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Der er langt flere end de 20.
> Der er 2 sider med bidragsydere.
>
> Kan man så ikke lave en tilsvarende side, hvor man samler ind til dynamit?
>
> J.

Jo - petitiononline.com

Værsgo at komem igang!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-06-06 23:37

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> Jeg har lige orienteret mig på bidragslisten der er 20 bidragsydere de 10 er
> muhamedanere, de 10 andre er dhimmier.

Ja, som man kan se går integrationen (af os vantro) rigtig godt.

Fra : Hr Petersen

Dato : 04-06-06 21:16

Ja, men hvis danskerne ikke gidder deltage i indsamlingen til et
terrorhovedkvarter, så kan det være at de fremmede bruger de mange dejlige
dankort-oplysninger der er blevet stjålet i den senere tid til at betale
med.

Hvem ved måske DU allerede har deltaget i "indsamlingen" ?!?"?!?"?!

Fra deres side:

"Tolerance og sameksistens

En moské i Danmark har stor signalværdi, både for muslimer såvel som for
ikke-muslimer, og understreger at muslimerne hører til her. For muslimerne
vil det betyde, at de i højere grad vil kunne tage landet til sig og ophøre
med at være i mentalt transit til deres oprindelige hjemlande."
http://web.mosquedenmark.org/index.php?page=about

Ja, omvendt må det betyde at når moskeén bliver sænket i grus, må
muslimerne rejse hjem. Eller det faktum at den ikke bliver bygget må da
gøre at de føler sig så uvelkomne at de rejser hjem.

Hvis nogen tror at danskerne kommer til at elske muhamedanerne fordi de
laver en dominernede stormoske i vores land, så tager de fejl.

Blev nazisterne mere populære da de tog shellhuset ?

Har det nogensinde hjulpet på den såkaldte integration at lave moskeér ?

Se på Holland - se på Frankrig - se på muhamedanske terrorister i canada.
Kan man kalde det for integration og sameksistens ?

For muhamedanere er indrømmelser = svaghed, og kravne vil fortsætte indtil
dommedag.

Fra : A.And

Dato : 08-06-06 00:08

"Hr Petersen" <spam_with_spam_spam_and_spam@montypytonisgod.com> skrev i en
meddelelse news:Xns97D8E29186DF3spamwithspamspamands@212.104.200.36...
> Snip

Jeg vil da gerne bidrage med et par kilo trotyl eller selvdetornerende
tændsnor. Jeg synes bare det er synd for naboerne.

De Bedste Hilsner
Lars