IE7 problem
Fra : Niels Sonnich Poulse~

Dato : 03-06-06 09:34

Jeg har lige prøvet browsershots.org på mit nye design og ser følgende i
Internet Explorer 7.0:
http://browsershots.org/png/full/be552bac83b81f2dc0c7b6e62c5d07a8-pgdn1.png

At det er et eller andet galt med min knapper øverst... Jeg kan af en
eller anden grund ikke installere Internet Explorer 7 så jeg selv kan
tjekke efter, så vil høre om det virkelig ser sådan ud og hvad jeg så
kan gøre ved det.

--
Mvh. Niels, PHP-programmør og webdesigner
Webmaster: http://niels.spoweb.dk

Fra : Tidemann

Dato : 03-06-06 11:30

Niels Sonnich Poulsen wrote:
> [...]
kan
> tjekke efter, så vil høre om det virkelig ser sådan ud og hvad jeg

Jeg kan ikke hjælpe med IE7, men hvis jeg skriver din adresse sådan
http://niels.spoweb.dk altså uden /

får jeg siden serveret sådan her:
http://www.ragdollys-cat-link.dk/mariannes/ny_side_1.htm

Hvis jeg skriver adressen sådan:
http://niels.spoweb.dk/

ser den fin ud??

--
Venlig hilsen Marianne
design af:

Fra : Niels Sonnich Poulse~

Dato : 03-06-06 11:31

Tidemann skrev:

> [...]
> kan
> så
>
> Jeg kan ikke hjælpe med IE7, men hvis jeg skriver din adresse sådan

Det var da mærkeligt... Hvilken browser bruger du, kan se det er
Internet Explorer, men hvilken version?
Den gør ikke sådan i min 6'er, der sætter den automatisk et / efter, og
det samme i Firefox.
Nu er jeg sådan set på helt bar bund..?

Fra : Tidemann

Dato : 03-06-06 11:43

> [...]
> Internet Explorer, men hvilken version?
> Den gør ikke sådan i min 6'er, der sætter den automatisk et / efter,

Jeg bruger også 6.0
Og hvis jeg trykker på F5 så får jeg den som billedet nedenunder
http://www.ragdollys-cat-link.dk/mariannes/ny_side_1.htm

Enten skal du flytte denne linie
charset=iso-8859-1" />
op over dit stylesheet link,

Eller................
Måske er der en løsning her:
http://www.webdesign101.dk/artikler/fouc.php

Jeg ved ikke om det er det der skal til?

Fra : Niels Sonnich Poulse~

Dato : 03-06-06 12:01

Tidemann skrev:

> [...]
> Måske er der en løsning her:
> http://www.webdesign101.dk/artikler/fouc.php
>
> Jeg ved ikke om det er det der skal til?

Jeg har også oplevet det med stylesheet'et før. Har flyttet min
charset-meta op over stylesheet-linket, sådan var det også i mit gamle
design, og der synes jeg ikke at have oplevet det før.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-06-06 13:17

> [...]
> eller anden grund ikke installere Internet Explorer 7 så jeg selv kan
> tjekke efter, så vil høre om det virkelig ser sådan ud og hvad jeg så

Din kode er en værre rodebutik, tabeller i
tabeller og en forfærdelig masse redundans
i dit stylesheet.

Så det her er et rent gæt:

Det der tilsyneladend er galt i IE7 er at
en del af teksten skæres af, tilsyneladende
konsistens de yderste højre 68 pixel i hver
tabelcelle.

Det er linktekst, der ikke vises, men
åbenbart overskrives af en baggrundsfarve
og/eller en baggrundsgrafik.

Er der tilstrækkelig padding på a-markøren?
Har du checket at du ingen steder har
en formregel, der hedder background:color;

Hvis alt andet fejler, så pil menuen og dens
stylesheet formregler ud af siden og kig
på menuen alene - når først den virker som
den skal, kan du jo kopiere det ind på
siden.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-06-06 11:14

Niels Sonnich Poulsen skrev:

> Jeg har lige prøvet browsershots.org på mit nye design og ser
> følgende i Internet Explorer 7.0:
> http://browsershots.org/png/full/be552bac83b81f2dc0c7b6e62c5d07
> a8-pgdn1.png

Dit site ser fint ud her i IE7.