Tiden er kommet til at forlade Irak
Fra : JensenDenmark

Dato : 03-06-06 07:52

Nu har vi været aktiv deltager i krigen mod terror siden starten. Men tiden
må være moden til at vi trækker os ud og koncenterer os om de ting, som
fejler herhjemme istedet. Der har været et stigende antal tegn på at vores
indsats bliver misbrugt af de lande, som vi har samarbejdet med.

Først og fremmest har vi den skammelige sag fra Miami, hvor en danskers
basale frihedsrettigheder er blevet krænket. Når man som undertegnede
stammer fra Herlufsholm, hvor man kan finde ud af at tage hensyn til folks
sociale status, når man gennemfører en retshandling, så er det beskæmmende
at se, hvordan at politiet helt vælger at ignorere den internationale
retspraksis, som Peter Buck sagen har sat for det fænomen, som man kalder
"Air rage".

Sekundært så vælger et andet flyselskab at sætte en svensk passager af i
Goose Bay, som er at betegnet som en så forstokket del af Canada, at selv
Imanerne i Iran kan betegnes som løsagtige, når det kommer til en
sammenligning med disse Canadiere. Jeg har set "South Park" og der er ikke
mere, som jeg har lyst til at vide om Canadiere. Vedkommende svensker måtte
simpelthen erklære sig skyldig for ikke at blive tvunget til at opholde sig
i det rene ingenmandsland i måneder. Også i denne sag udnytter
flyselskaberne deres nærmest diktatoriske magt over det gods, som de idag
betragter passagererne som.

Krigen mod terrorismen er blevet en krig mod borgernes rettigheder. En sådan
krig bør vi ikke støtte.

Krigen øger samtidig risikoen for fremmedhad i befolkningen. Ikke alene mod
fremmede her i landet, men også danskere i udlandet er i farezonen. Her
tænker jeg på den forrygte dom over en dansk fodboldsspiller i England, som
bliver dømt fordi at han kører bil i samme by, hvor en anden fodboldsspiller
kører en en værdiløs og tilfældig person ned. Danskeren får den hårdeste
straf, selv om han er fører af en bil, som på nogen måde er indblandet i et
uheld. Straffen kan alene ses som udtryk for fremmedhad og der har selv i
engelske medier været røster fremme om at dommen skulle tjene et politisk
budskab.

Dommen karakter er helt ude af propertion med danske forhold og det siger
ikke så lidt, når vi her i landet har massive og hårde straffe, når det
drejer sig om trafikale forhold.

Sidst og ikke mindst, så har vi idag tropper ude i lande, hvor vi skal rydde
op i det rod, som andre europædiske lande har forårsaget, da de valgte at
lade lande overgå til selvstyre vel vidende at det på et eller andet
tidspunkt uværgelig måtte ende op i korruption og diktatur.

Hvorfor tager de lande ikke ansvar?

Vi har brug for at vende blikket indaf og stoppe med at bruge kræfter på
andre landes forhold. Vi har borgere herhjemme, som dør af deres sygdom
alene fordi at de har bosat sig et sted i landet, hvor sygdommen ikke kan
kurreres. 50 km væk kan sygdommen godt behandles, men bureaukratiske
systemer forhindrer at folk rejser rundt i landet for at blive raske.

Vi har elendige forhold på sygehuse og plejehjem, som trænger til at blive
justeret. Jeg må indrømme at når jeg ser en udsendelse om nød og elendighed
fra diverse ming-mang stater, som rører det mig overhovedet ikke mere, når
jeg ved at folk lider i langt større grad måske kun 5-10 km fra mit hus.

Men vi kan ikke løse egne forhold, når vi sprøjter penge ud i verdenen i
form at soldater og nødhjælp. Vi må simpelthen vælge, som vi skal have folk
til at gå til grunde herhjemme eller i udlandet.

En start kunne være at forlade Irak. Så lad os afvikle vores
tilstedeværelse.

Med venlig hilsen
Jensen

Fra : Alucard

Dato : 03-06-06 09:47

On Sat, 3 Jun 2006 08:52:21 +0200, "JensenDenmark"
<jensen@center-validering.dk> wrote:

>Først og fremmest har vi den skammelige sag fra Miami, hvor en danskers
>basale frihedsrettigheder er blevet krænket.

Hvem....?

>Når man som undertegnede
>stammer fra Herlufsholm, hvor man kan finde ud af at tage hensyn til folks
>sociale status, når man gennemfører en retshandling,

Mener du at man skal tage hensyn til folks "sociale status"...? )

>så er det beskæmmende
>at se, hvordan at politiet helt vælger at ignorere den internationale
>retspraksis, som Peter Buck sagen har sat for det fænomen, som man kalder
>"Air rage".

Hvilken "retspraksis" er det...?

> [...]
>Goose Bay, som er at betegnet som en så forstokket del af Canada, at selv
>Imanerne i Iran kan betegnes som løsagtige, når det kommer til en

Hvem og hvorfor...?

>Jeg har set "South Park" og der er ikke
>mere, som jeg har lyst til at vide om Canadiere.

Det er virkelig seriøse kilder du bruger... ))))

> [...]
>i det rene ingenmandsland i måneder. Også i denne sag udnytter
>flyselskaberne deres nærmest diktatoriske magt over det gods, som de idag

Bla bla bla....

>Krigen øger samtidig risikoen for fremmedhad i befolkningen. Ikke alene mod
>fremmede her i landet, men også danskere i udlandet er i farezonen.

Uha da da.... Hvis der er nogen der risikerer at blive sure, så må vi
jo hellere passe os selv... )))))

> [...]
>bliver dømt fordi at han kører bil i samme by, hvor en anden fodboldsspiller
>kører en en værdiløs og tilfældig person ned.

Nå da da.... Nogle personer er "værdiløse"... Er deres sociale status
ikke høj nok.....?

>Danskeren får den hårdeste
>straf, selv om han er fører af en bil, som på nogen måde er indblandet i et
>uheld.

Kom med et link til hvem, hvad og hvornår....

>Dommen karakter er helt ude af propertion med danske forhold og det siger
>ikke så lidt, når vi her i landet har massive og hårde straffe, når det
>drejer sig om trafikale forhold.

Blev dommen da afsagt i Danmark...?

> [...]
>lade lande overgå til selvstyre vel vidende at det på et eller andet
>tidspunkt uværgelig måtte ende op i korruption og diktatur.

Ufattelig Ulogisk logik du har.....

Fra : JensenDenmark

Dato : 03-06-06 17:13

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem....?

Fotomodellen Lykke May Andersen.

> Mener du at man skal tage hensyn til folks "sociale status"...? )

Ja, og det gjorde man heldigvis i den nævnte sag.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/1912288.stm

http://en.wikipedia.org/wiki/Marzena_Kamizela

> Det er virkelig seriøse kilder du bruger... ))))

Når det drejer sig om Canada, som ondsindet forsøger at kapre gammel dansk
territorium, når vores styrker er beskæftiget andre steder, så er yderligere
kildemateriale om det gudsforladte sted unødvendig.

> Bla bla bla....

Det vil måske også være OK at dumpe nogle bøsser i Iran, så de kan komme op
og dingle blot fordi at de på et tidspunkt under flyvningen har klaget over
dårlig betjening.

> Uha da da.... Hvis der er nogen der risikerer at blive sure, så må vi
> jo hellere passe os selv... )))))

> Nå da da.... Nogle personer er "værdiløse"... Er deres sociale status
> ikke høj nok.....?

Når man tænker over det, kan man egentlig ikke fortænke et offer i over at
vedkommende søger 15 min. berømmelse. Men man bebrejde domstolen at de ikke
man nøjes med at dømme personer i den bil, som har været indblandet i et
uheldet, men også føreren af en tilfældig anden bil.

> Kom med et link til hvem, hvad og hvornår....

OB nye stjernespiller: http://www.center-validering.dk/NoJobAbroad.htm - se
eksempel nr. 2.

> Blev dommen da afsagt i Danmark...?

Nej, den blev afsagt i et Europædisk land, som tilsyneladende har forladt
principperne om retssikkerhed.

> Ufattelig Ulogisk logik du har.....

Heldigvis deler et flertal af befolkningen min holdning, så der nu er
flertal i befolkningen for at forlade Irak.

Med venlig hilsen
Jensen

Fra : Alucard

Dato : 03-06-06 19:08

On Sat, 3 Jun 2006 18:12:32 +0200, "JensenDenmark"

>Fotomodellen Lykke May Andersen.

Hvilke "basale frihedsrettigheder" blev krænket...?

>Ja, og det gjorde man heldigvis i den nævnte sag.

At du kan mene at man skal behandle direktør Nielsen og arbejdsmand
Pedersen forskelligt i sådanne sager, er da bare for latterligt....

>http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/1912288.stm

Det har da ikke en skid med "international retspraksis" at gøre...
Det er bare en rig stodder der havde råd til en "god" advokat (ligesom
O.J.Simpson)....

>http://en.wikipedia.org/wiki/Marzena_Kamizela

Ifølge linket var hun da skyldig... Hendes bemærkning til sidst virker
som image-damage-control.....

>Når det drejer sig om Canada, som ondsindet forsøger at kapre gammel dansk
>territorium, når vores styrker er beskæftiget andre steder, så er yderligere
>kildemateriale om det gudsforladte sted unødvendig.

Det siger mere om dig end om Canada... )))

>Det vil måske også være OK at dumpe nogle bøsser i Iran, så de kan komme op
>og dingle blot fordi at de på et tidspunkt under flyvningen har klaget over
>dårlig betjening.

Nu er du for langt ude.....

> [...]
>man nøjes med at dømme personer i den bil, som har været indblandet i et
>uheldet, men også føreren af en tilfældig anden bil.

Har du bevis (link) for at en tilfældig og totalt uskyldig bilist er
blevet dømt...?

>OB nye stjernespiller: http://www.center-validering.dk/NoJobAbroad.htm - se
>eksempel nr. 2.

Er det din egen hjemmeside du linker til...? )))

Ifølge http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=1916 havde
han kørt ræs med holdkammeraten Flanagan, så helt uskyldig var han jo
ikke.... I mine øjne var han lige så skyldig som Flanagan...

Er det ikke også i orden at man dømmer chufføren i et bankrøveri
(selvom han jo ikke var inde i banken)....?

>Nej, den blev afsagt i et Europædisk land, som tilsyneladende har forladt
>principperne om retssikkerhed.

Du skrev "Dommen karakter er helt ude af propertion med danske
forhold".... Det er da klart når det er foregået i England.... ))

>Heldigvis deler et flertal af befolkningen min holdning, så der nu er
>flertal i befolkningen for at forlade Irak.

Det bliver din (såkaldte) logik ikke mere logisk af....

Fra : JensenDenmark

Dato : 04-06-06 07:19

> [...]

> Er det ikke også i orden at man dømmer chufføren i et bankrøveri
> (selvom han jo ikke var inde i banken)....?

Det kan godt være, men som regel er det røveren i banken, som bliver
straffet hårdrest. En tandlæge blev dømt i forbindelse med Blekingegadesagen
fordi at vedkommende havde forfalsket papirer. Det blev ikke en dom lydende
på de mange års fængsel, som de øvrige fik.

> Du skrev "Dommen karakter er helt ude af propertion med danske
> forhold".... Det er da klart når det er foregået i England.... ))

Når man kan tillade sig at være forarvet over at Iran hænger nogle bøsser på
grund af deres livsstil, så kan man så sandelig også tillade sig at være
forarvet over den manglende retssikkerhed i andre europædiske lande. I dette
tilfælde adskiller England sig ikke særligt fra Iran. Dommen er lige så
horribel.

Med venlig hilsen
Jensen

Fra : Alucard

Dato : 04-06-06 08:41

On Sun, 4 Jun 2006 08:19:24 +0200, "JensenDenmark"

>Det kan godt være, men som regel er det røveren i banken, som bliver
>straffet hårdrest.

Men burde han ikke det...? Han er jo lige så skyldig....

>En tandlæge blev dømt i forbindelse med Blekingegadesagen
>fordi at vedkommende havde forfalsket papirer. Det blev ikke en dom lydende
>på de mange års fængsel, som de øvrige fik.

Og....? Hvad har det med Timm at gøre...????

>Når man kan tillade sig at være forarvet over at Iran hænger nogle bøsser på
>grund af deres livsstil, så kan man så sandelig også tillade sig at være
>forarvet over den manglende retssikkerhed i andre europædiske lande.

Hvad har sagen med retssikkerhed at gøre....? De to "knægte" kørte
med fuldt overlæg råddent, med et trafikuheld som følge....

>I dette
>tilfælde adskiller England sig ikke særligt fra Iran. Dommen er lige så
>horribel.

Din proportionssans er ikke eksisterende....

Fra : JensenDenmark

Dato : 04-06-06 07:28

> [...]

> Det har da ikke en skid med "international retspraksis" at gøre...
> Det er bare en rig stodder der havde råd til en "god" advokat (ligesom

Det var mere end det. Utallige personer optrådte som karaktervidner, hvilket
meget klart pegede på personalet som utroværdige. Selv flyselskabet valgte
straks efter dommen at tillade ham at rejse med selskabet igen, hvilket
klart signalerer hvilken holdning de havde til deres eget personales
forklaring.

> Ifølge linket var hun da skyldig... Hendes bemærkning til sidst virker
> som image-damage-control.....

Hun blev dømt skyldig fordi at hun måtte konstatere, at British Airways
havde dumpet hende et i et lokalsamfund med meget konservative synsvinkler.
Udsigten til at skulle tilbringe måneder i vildmarken udenfor rækkevidden af
enhver civilisation ville få hvem som helst til at tilstå hvad som helst. De
indsatte i Stalin tidens Gulag blev nok også møre til sidst.

> Det siger mere om dig end om Canada... )))

> Nu er du for langt ude.....

British Airways har vist vejen. En simpel klage og flyet sætter straks kurs
mod et land, hvor flyselskabet kan sikre sig at kunden ikke kan få en fair
retsag.

Fra : Alucard

Dato : 04-06-06 08:47

On Sun, 4 Jun 2006 08:28:22 +0200, "JensenDenmark"

>Det var mere end det. Utallige personer optrådte som karaktervidner,

"Karaktervidner" min bare røv.... Du ser sgu for mange amerikanske
tv-serier.... )

> [...]
>straks efter dommen at tillade ham at rejse med selskabet igen, hvilket
>klart signalerer hvilken holdning de havde til deres eget personales

Gu' gjorde det da ej din klovn...

>Hun blev dømt skyldig fordi at hun måtte konstatere, at British Airways
>havde dumpet hende et i et lokalsamfund med meget konservative synsvinkler.

Du må have en konstruktionsfejl i din sølvpapirshat....

>Udsigten til at skulle tilbringe måneder i vildmarken udenfor rækkevidden af
>enhver civilisation ville få hvem som helst til at tilstå hvad som helst. De
>indsatte i Stalin tidens Gulag blev nok også møre til sidst.

Gaaaaaaaaaaaaaaab..............

>British Airways har vist vejen. En simpel klage og flyet sætter straks kurs
>mod et land, hvor flyselskabet kan sikre sig at kunden ikke kan få en fair
>retsag.

ROTFL.....

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-06-06 10:27

JensenDenmark <jensen@center-validering.dk> wrote:

> Nu har vi været aktiv deltager i krigen mod terror siden starten.

Krigen mod terror er en tragikomisk farce, for den rammer vores
frihedsrettigheder i den vestlige verden mere end den rammer
terroristerne.

Vi skulle aldrig være gået ind i Irak.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø