KLs formand: 90% af ekstra penge til ældre~
Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-06 05:40

I dagens JP kan man på:

<http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3768334>

læse et læserbrev af KLs formand Erik Fabrin, hvorfra jeg især fremhæver
følgende:

>Derfor bruges puljen i år hovedsagligt til it. Af hver krone i
>ældreplejen går over 50 pct. til direkte brugertid i hjemmet. Vi
>forventer, at højst 10 pct. af midlerne i den statslige ældrepulje i år
>går til direkte brugertid. Det er ikke godt nok. Hertil kommer, at der
>bruges mange ressourcer på at administrere puljen. Det tager også tid
>fra de ældre.

Dette er naturligvis fuldstændigt uacceptabelt. 90% af de ekstra penge
til ældreplejen går til /administration/ i stedet for til ansættelse af
mere plejepersonale?

Og hvordan kan det være at 50% af pengene til ældreplejen sådan
/generelt/ går til administration? Da jeg i sin tid, i 70erne, havde et
sommerjob som hjemmehjælper, var der i Brønshøj-Husum ansat 2-3 HKere
til at stå for administrationen af hjemmehjælperne; efter hvad jeg har
fået at vide fra forskellige sider [andre kommuner] kan jeg gætte på at
der i dag arbejder en 40 HKere med det samme. Og dengang blev dem der
havde behov for pleje tildelt et antal blokke à to timer hver uge, hvor
hjemmehjælperen kom på besøg, og efter aftale med beboeren gjorde rent,
men også kunne hjælpe med indkøb og madlavning, og endda snakke lidt
sammen med dem over en kop kaffe.

I dag er vi gået over til minuttælleri, som altsammen skal registreres,
lige som der skal udarbejdes rapporter der skal behandles i
hjemmehjælpergrupper, i /møder/ ;-(.

Det kan jo ikke undre at man gennem bureaukratisering har skabt mangel
på ældrepleje, når så stor en andel {50-90%} skal anvendes på
administration, herunder edb.

Læserbrevet i sin helhed:

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 03-06-06 09:54

> [...]
>
> Det kan jo ikke undre at man gennem bureaukratisering har skabt mangel
> på ældrepleje, når så stor en andel {50-90%} skal anvendes på

Jeg har udtalt mig før om samme emne, dér er for meget bureaukrati HK og
Parkinsons love, der udarter sig således at der bliver for få indianere og
for
mange høvdinge.

Mvh KHN

--
Så kan det ikke undre at han har fået kniven.
Wilstrup

Fra : Allan Riise

Dato : 03-06-06 09:59

Kurt H. Nedergaard wrote:

> Jeg har udtalt mig før om samme emne, dér er for meget bureaukrati HK
> og Parkinsons love, der udarter sig således at der bliver for få
> indianere og for
> mange høvdinge.

Hvilket man kun kan takke den nuværende regering for, da den jo som bekendt
synes at tillid er for de "røde", og kontrol er for rigtige mænd, læs
liberale.

Der har aldrig været så megen papirabejde i plejesektoren som nu.

--
Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-06-06 10:27

On Sat, 3 Jun 2006 10:58:41 +0200, Allan Riise skrev:

> Hvilket man kun kan takke den nuværende regering for, da den jo som bekendt
> synes at tillid er for de "røde", og kontrol er for rigtige mænd, læs
> liberale.

Jeg tror, du får svært ved at finde mere kontrol end det, der
har været og er i "røde" lande. Liberale er imod kontrol.

> Der har aldrig været så megen papirabejde i plejesektoren som nu.

Dels er det en arv fra de røde, dels er den nuværende regering
kun liberal, når det kommer til profit. De er ikke ægte
liberale (langtfra) - bare købmændspolitikere.

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 23:46

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
> kun liberal, når det kommer til profit. De er ikke ægte
> liberale (langtfra) - bare købmændspolitikere.

Forkert. Den nuværende regering var engang liberal da den var i
opposition. Da den kom til magten blev den socialdemokratisk.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 09-06-06 16:05

On Fri, 9 Jun 2006 00:45:57 +0200, Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Forkert. Den nuværende regering var engang liberal da den var i
> opposition.

Den lod bare som om.

> Da den kom til magten blev den socialdemokratisk.

Den lod såmænd Nyrup rive Minimalstaten i stumper og stykker
for åben skærm for dem. Det var betegnende, hvor let Fogh
sprang hen over det, han havde skrevet i bogen - og betegnende
hvilken del af bogen, han gjorde et nummer ud af at undskylde
for - det med slavementaliteten. Folk måtte gerne fortsætte
deres slavementalitet .. tak.

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-06-06 21:21

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Den lod bare som om.

Det kan man sagtens sige, men faktum er at den stod for liberale
holdninger og løsninger til problemer da den IKKE var på magten.

> Den lod såmænd Nyrup rive Minimalstaten i stumper og stykker
> for åben skærm for dem.

Det var en af de ting der kostede ham magten, for han associerede sig da
med nazi-bogbrændinger. Uanset hvor slem en bogs indhold er (ikke at
Fogh's bog er det), er det ALTID en synd at brænde eller ødelægge den.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 09-06-06 22:39

On Fri, 9 Jun 2006 22:21:20 +0200, Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Det kan man sagtens sige, men faktum er at den stod for liberale
> holdninger og løsninger til problemer da den IKKE var på magten.

Hvilke?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-06-06 22:49

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Hvilke?

Som fx. dengang den unge løve som nu er skatteminister var stor fortaler
for afskaffelse af topskatten. Det er han selvsagt ikke i dag.

Også at dengang Uffe var på topoosten gik Venstre til valg på
skattelettelser. Det gør de ikke i dag.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 09-06-06 23:40

On Fri, 9 Jun 2006 23:48:58 +0200, Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Som fx. dengang den unge løve som nu er skatteminister var stor fortaler
> for afskaffelse af topskatten. Det er han selvsagt ikke i dag.

Det' da ikke regeringen men en enkeltperson - og ikke den
afgørende af slagsen.

> Også at dengang Uffe var på topoosten gik Venstre til valg på
> skattelettelser. Det gør de ikke i dag.

Uffe er et bedre eksempel; men bare den forkerte mand til at
betegne denne regerings fortid i opposition.

Kom med noget Fogh sagde, da han som Venstres leder var i
opposition.

Desuden .. skattelettelser. Det er ikke rigtig noget, der
batter medmindre vi taler om _store_ skattelettelser. Og
_store_ skattelettelser, tror jeg ikke, Fogh har været ude og
love i sin tid som leder af Venstre.

De kalder sig liberale - og de gennemfører den ene
antiliberale foranstaltning efter den anden. Kend træet på
dets frugt.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-06 10:32

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
> liberale.
>
> Der har aldrig været så megen papirabejde i plejesektoren som nu.

Glemmer du ikke Lenins gamle motto?

I øvrigt aner ingen af os vist hvornår arbejdet er blevet så
bureaukratiseret, som det er blevet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 23:46

> [...]

> liberale.
>
> Der har aldrig været så megen papirabejde i plejesektoren som nu.

Der er ikke nogen liberale i Folketinget i øjeblikket.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Egon Stich

Dato : 06-06-06 18:33

> [...]
>
> Det kan jo ikke undre at man gennem bureaukratisering har skabt mangel
> på ældrepleje, når så stor en andel {50-90%} skal anvendes på

Det er da forunderligt, ihvert fald har jeg aldrig kunnet fatte det, at
netop "belæste" mennesker ikke kan gennemskue deres DJØF-kollegers hærgen?

Der må jo væer tale om en form for blindhed, eller måske blot inddoktrineret
holdning til akademikerstandens fortræffelighed?

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-06 10:13

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]

> Der må jo væer tale om en form for blindhed, eller måske blot inddoktrineret
> holdning til akademikerstandens fortræffelighed?

Havde du nu kendt mere til akademikere havde du også været klar over at
ordet 'djøficering' langt fra er positivt ladet. Og det gælder også når
vi taler om læger, cand.mag.er og cand.scient.er.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 07-06-06 12:31

> [...]
> ordet 'djøficering' langt fra er positivt ladet. Og det gælder også når
> vi taler om læger, cand.mag.er og cand.scient.er.

Som jo blindt, pga. egeninteresser, følger DJØF-kursen.
De tordnende protester imod galskaben ses jo ikke.
Den akademiske hæderlighed, der burde være normen, går man forbløffende
stille med

Egon

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 07-06-06 19:02

Egon Stich skrev i meddelelsen
<4486ba46$0$38721$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>Som jo blindt, pga. egeninteresser, følger DJØF-kursen.
>De tordnende protester imod galskaben ses jo ikke.
>Den akademiske hæderlighed, der burde være normen, går man forbløffende
>stille med

Kan man virkeligt klandre folk for gerne at ville beholde deres arbejde ?

Iøvrigt er der masser af andre (ikke DJØF) akademikere som rent faktisk
gladeligt udtaler sig bredt og ofte om DJØF'ernes idioti; men det er jo ikke
dem som bestemmer. DJØF'erne sidder på pengene og så længe de gør
det er det dem som bestemmer.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Egon Stich

Dato : 07-06-06 20:47

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> dem som bestemmer. DJØF'erne sidder på pengene og så længe de gør

Præcis.
Og netop derfor er det jo galimatias at mene klassekampen er død.
Som jo ellers netop de herskende akademikerklasser så længe har påstået.

Egon

Fra : GB

Dato : 07-06-06 23:03

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in

> Og netop derfor er det jo galimatias at mene klassekampen er død.

Det har du ret i - vi har jo netop set de ikke-arbejdende "klasser"
demonstrere under slagordet: "Fuck velfærdsreformen! Luxus til alle!"

Og det må jo siges at være et eklatant skridt fremad i forhold til
slagordet: "8 timers arbejde, 8 timers fritid, 8 timers hvile!"

Gider du ikke at hive dit hovede ud af Stalins for længst afdøde røvhul?

Fra : Egon Stich

Dato : 08-06-06 16:47

"GB" <nospam@spam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in
>

> Gider du ikke at hive dit hovede ud af Stalins for længst afdøde røvhul?

Det var dog en yderst mærkelig udtalelse?
Du må jo ikke være rigtig klog?

Egon

Fra : GB

Dato : 08-06-06 22:58

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in news:4488483e$0$200
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Det var dog en yderst mærkelig udtalelse?
> Du må jo ikke være rigtig klog?

"Klassekamp" my arse.

Fra : Egon Stich

Dato : 09-06-06 14:26

"GB" <nospam@spam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in news:4488483e$0$200
> $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> "Klassekamp" my arse.

Ja, den kan du da sagtens få på komedie, selv om du fornægter kampens
sxistens

Egon

Fra : GB

Dato : 09-06-06 15:28

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in news:4489784c$0$38661
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Ja, den kan du da sagtens få på komedie, selv om du fornægter kampens
> sxistens

Jeg er mere proletar - i kraft af mit arbejde - end nogen som helst af de
såkaldte "socialister" her i forumet nogensinde kan gøre sig forhåbning om.

"Klassekampen" er død - næsten alle har i dag gode boliger, drikker god vin
og har et kæmpe fladskærms-TV og en bil eller to i garagen.

Som min gamle dansklærer fra 10. klasse, Amdi Petersen, sagde i et
opgivende tonefald: "Der bliver aldrig revolution i Danmark. Der er for
kort tid mellem spisetiderne, og så er der fodbold i fjernsynet."

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-06-06 22:49

GB <nospam@spam.invalid> wrote:

> [...]
> opgivende tonefald: "Der bliver aldrig revolution i Danmark. Der er for
> kort tid mellem spisetiderne, og så er der fodbold i fjernsynet."

.... og vejret er dårligt.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Egon Stich

Dato : 10-06-06 09:33

> [...]
vin
> og har et kæmpe fladskærms-TV og en bil eller to i garagen.

Det var dog en besynderlig "målestok", at anvende.
Du ser en forskel, hvor der ingen er.
Før hed det: Gladiatorkampe.
Nu: Billig papvin og fodvold. (nogle kálder det fodBold)

Mekanismen er den samme.
Giv folket "underholdning", og de politiserer ikke.

Egon

Fra : GB

Dato : 10-06-06 14:43

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in news:448a848d$0$74177
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Det var dog en besynderlig "målestok", at anvende.

Nå? Klassekampen var berettiget, dengang folk boede 10-12 mennesker i en
toværelses i tredje baggård med kakkelovn og lokum i gården, og desuden
knoklede 12 timer eller mere om dagen. Men i dag er der ikke brug for
"klassekamp" - Danmark er et af de mest (hvis ikke DET mest egale)
samfund i verden, hvilket gør selve begrebet redundant for danske
forhold.

Venstrefløjen har spillet fallit. Men meditér du bare videre på den
dialektiske materialisme, og gå endelig bare i Fælledparken og drik dig
stangvissen 1. Maj, hvis det kan more dig.

Iøvrigt: du har en usympatisk tendens til, når du svarer på mine
postings, at skære det væsentligste fra, måske fordi det ville være for
pinligt for dig at reagere på!? Satans også med proletarer med stor
politisk viden og engagement, hvad?

Fra : Egon Stich

Dato : 10-06-06 19:04

> [...]
> "klassekamp" - Danmark er et af de mest (hvis ikke DET mest egale)
> samfund i verden, hvilket gør selve begrebet redundant for danske

Du mener åbenbart, at fattigdom, og deraf følgende klassekamp, ikke er noget
relativt?

> Venstrefløjen har spillet fallit. Men meditér du bare videre på den
> dialektiske materialisme, og gå endelig bare i Fælledparken og drik dig
> stangvissen 1. Maj, hvis det kan more dig.

At venstrefløjen har spillet fallit, må jeg, desværre, give dig ret i.
Men det er jo netop som følge af en klassekamp.
Der gav sig udtryk i, at en studeret og påstået veluddannet overklasse
overtog partierne, og gjorde dem til hvad de er i dag.
Nemlig en forsamling hallalhippieagtige tågehoveder, der forfægter underlige
"humanistiske" teorier.
Som jo, meget bekvemt, med usvigelig sikkerhed vil medføre flere stillinger
til egen klasse, betalt af den arbejderklasse, der stadig findes.
(og husk: Arbejderklassen består ikke nødvendigvis alene af dem med sorte
negle på værkstedsgulvet.)

> [...]
> postings, at skære det væsentligste fra, måske fordi det ville være for
> pinligt for dig at reagere på!? Satans også med proletarer med stor

Det er jo sommer, og så finder jeg det ikke så bekvemt med længere tid af
gangen i skyggen, bøjet over "klapperaturet".
Og det bliver værre endnu, nu hvor man tager på sommertogt.
Så kniber det jo med forbindelsen - ikke engang en brevdue, har man jo
mulighed for at anvende, i denne tid med Finfluenzaen

Dit engagement tvivler jeg ikke på.
Men den med "viden"?
Nøeh-

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 10-06-06 21:26

> Du mener åbenbart, at fattigdom, og deraf følgende klassekamp, ikke er
> noget relativt?

Jo, man kan jo relativisere alting til ukendelighed. Er du i
virkeligheden ikke medlem af det radikale venstre? Du lyder sgu sådan,
skam dig!

> At venstrefløjen har spillet fallit, må jeg, desværre, give dig ret i.
> Men det er jo netop som følge af en klassekamp.

Ja, det var jo altså "overklassen", som indførte demokrati???
Hvorefter mange nødvendige reformer blev gennemført, både af
socialdemokratiet, og til dels også de radikale i 1930-1960.

Dette er lykkedes. Det kan man sgu da kalde "klassekamp", hvad?

"Giv de fattige proletarer en ordentlig levestandard, så holder de op med
at lave ballade. Og så overflødiggør vi samtidig den samfundsomstyrtende
socialisme!"

Udspekuleret, ikke sandt?

> findes. (og husk: Arbejderklassen består ikke nødvendigvis alene af
> dem med sorte negle på værkstedsgulvet.)

Pis med dig - HK'erne er nogle flødebolle-pampere hele banden!

> [...]
> Så kniber det jo med forbindelsen - ikke engang en brevdue, har man jo
> mulighed for at anvende, i denne tid med Finfluenzaen

Det tjener i det mindste til din ære, at du ikke beskylder båndbredden
for at være årsag, parallelt til stalinisten Arne Herzsprung Wilstrup,
som påstår, at ytringsfriheden i Sovjet udelukkende blev begrænset på
grund af papirmangel!

> Dit engagement tvivler jeg ikke på.
> Men den med "viden"?
> Nøeh-

Nå. Hvornår har du sidst været til en happening i Landstingssalen?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 23:55

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "GB" <nospam@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det var dog en yderst mærkelig udtalelse?
> Du må jo ikke være rigtig klog?
>
> Egon

Når man gang på gang kan høre dit forvrøvlkede rablen mod akademikere og
DJØF'ere kan man foralnediges til at konkludere det samem om dig...

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Egon Stich

Dato : 09-06-06 14:29

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Når man gang på gang kan høre dit forvrøvlkede rablen mod akademikere og
> DJØF'ere kan man foralnediges til at konkludere det samem om dig...

> [...]

Vent nu hallere med at solidariserer dig med disse samfundsskadelige
nassere, til den dag du, måske, har gennemført din skolegang.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 09-06-06 14:44

> [...]

> Vent nu hallere med at solidariserer dig med disse samfundsskadelige
> nassere, til den dag du, måske, har gennemført din skolegang.

Hvad klasse er du egentlig gået ud af? 7.?

Peter er matematisk student fra NGG, og efter eget udsagn i dag
handelsskoledreng i Lyngby.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 10-06-06 09:20

> Hvad klasse er du egentlig gået ud af? 7.?
>
> Peter er matematisk student fra NGG, og efter eget udsagn i dag
> [...]

Netop, han er skoledreng.
Oven i købet af den værdste slags, idet han forsøger at lære noget om,
hvorledes man bedst pelser andre.
Men lad os nu se, om han formår at gennemføre.
Foreløbig lader det til, han mest interesserer sig for den liberale
inddoktrinering han udsættes for, men hvorledes det mon går med resten?

Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-06-06 10:06

> [...]

> og

> Netop, han er skoledreng.
> Oven i købet af den værdste slags, idet han forsøger at lære noget om,

Ho ho ho! Og hvordan mener den kære socialist at jeg vil "pelse" andre?
FORKLAR EGON, LAD HØRE!

> Men lad os nu se, om han formår at gennemføre.
> Foreløbig lader det til, han mest interesserer sig for den liberale
> inddoktrinering han udsættes for, men hvorledes det mon går med resten?

Hvis der er noget jeg ikke er blevet, så er det indoktrineret. Jeg er
vokset op i en familie, hvor man frit kunne danne sine egne holdninger,
inklusive de politiske, og jeg har heldigvis været forskånet for den
bedrevidendehed som er frodig i socialistiske familier, og hvor det
sandelig er indoktrinering der finder sted.

At Egon vagt kan påstå at det er mig der er indoktrineret, tyder på at
han simpelthen ikek har bedre argumenter imod den liberalisme som han
afskyr. Kort sagt, han er til grin.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Egon Stich

Dato : 10-06-06 12:03

> Ho ho ho! Og hvordan mener den kære socialist at jeg vil "pelse" andre?
> FORKLAR EGON, LAD HØRE!

Vil det sige, at din evindelige kæftemn op om "skattelettelser" blot er
noget du efterplaprer?
Og ikke er klar over, at det betyder at "pelse" betydelige dele af
befolkningen?

> [...]
> bedrevidendehed som er frodig i socialistiske familier, og hvor det
> sandelig er indoktrinering der finder sted.

Egne holdninger?
På baggrund af hvad?
Det lader da ikke, efter dine udgydelser at dømme, at der har været baggrund
for andet en instinktiv bukken og skraben for overklassen i dit hjem?
Og derfor agerer du som de fleste borgerlige.
De stemmer i forhold til den udbytterklasse, de så gerne selv vil henregnes
til.
Og kors i hytten, hvor de griner af jer stakkels slaver, der tror, der
falder lidt af til jer også.
Det gør der ikke.

Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-06-06 12:29

> [...]

> noget du efterplaprer?
> Og ikke er klar over, at det betyder at "pelse" betydelige dele af

Uoverraskende definerer du ikke hvad det vil mene at "pelse".

Men som tidligere dokumenteret: Mellem og topskatten, som ligger den
produktive del af befolkningen til alvorlig byrde, andrager kun 4% af
staten skatteprovenu. Hvis du vil bilde os andre ind at dette skulle før
til at "pelse" (hvad end det så betyder) det meste af befolkningen er du
enten ualmindelig dum eller en deciderer løgner. Eller begge dele.

Faktum er jo nok at du allerede har indset at din falske socialistiske
medmenneskelighed kun kan overleve ved at groft berøve ("pelse"?) den
produktive del af befolkningen for broderparten af deres arbejdsindsats.

> [...]
> for andet en instinktiv bukken og skraben for overklassen i dit hjem?

Jeg er ikke medlem af overklassen, og der er ingen repræsentanter for
overklassen i min familie.

> Og derfor agerer du som de fleste borgerlige.
> De stemmer i forhold til den udbytterklasse, de så gerne selv vil henregnes
> til.

Idiot. Udbytteri-ideen døde med socialismen. Kun ultraideologiske tåber
som dig selv tror at udbytteriet stadig eksisterer.

> Og kors i hytten, hvor de griner af jer stakkels slaver, der tror, der
> falder lidt af til jer også.
> Det gør der ikke.

Mere tosseri fra din side. Hvornår går det op for dig at du blot er en
stakkel snyltende og voldelig socialisttåbe der ikek har andet indhold i
dit liv end at pisse på akademikere og folk af anden politisk observans
end dig selv?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Egon Stich

Dato : 10-06-06 18:47

> [...]
>
> Idiot. Udbytteri-ideen døde med socialismen. Kun ultraideologiske tåber
> som dig selv tror at udbytteriet stadig eksisterer.

Du forstår ikke.

Men nu skal jeg skære det ud i pap for dig:
Du, og mange af din kaliber, tillægger jer holdninger og ideer, som de
klasser i påstår i ser op til, men i virkeligheden misunder.
Derved tror i, i kan få del af "glansen".
På nøjagtig samme måde, som når fru enkegrosserer Dillerdaller nøje følger
med i kongehusets affærer.
På samme måde, som små snotforvirrede hormonalt forstyrrede småtøser følger
med i idolernes liv.

Nøjagtig som en kannibal tror at kunne overtage en fjendes evner ved at æde
udvalgte dele af samme, tror du og dine, at kunne hævde jer, ved at overtage
fjendens tankegods.

Med andre ord:
I stemmer som dem, i gerne ville være.
Men ikke er, og aldrig bliver.

> [...]
> stakkel snyltende og voldelig socialisttåbe der ikek har andet indhold i
> dit liv end at pisse på akademikere og folk af anden politisk observans

Ak herre gud--
Snyltende?
Jeg har tjent hver en krone.
Voldelig?
Det overlader jeg sandelig til folk af din kaliber.

Men jeg pisser gerne på akademikere, den del af dem, der opfører sig
uanstændigt, samt liberalistiske åndspygmæer.
(For det tilfælde, du ikke ved det: En Pygmæ er et meget meget lille
menneske.Når man taler om "åndspygmæer", er det underforstået, at hjernen
hos en sådan, altså Åndspygmæen, er meget meget lille)

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 10-06-06 21:19

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

(...)

> [...]
> æde
> udvalgte dele af samme, tror du og dine, at kunne hævde jer, ved at

Et utrolig præcist og skarpt indlæg. Man fatter jo ganske enkelt ikke at
personer med lav indkomst kan argumentere for at fjerne topskatten og gør
livet surt for sig selv. Det må være en eller anden form for selvdestruktiv
tankegang.

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-06-06 21:52

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> [...]
> livet surt for sig selv. Det må være en eller anden form for selvdestruktiv

Du demonstrere endnu engang at du ikke kan forstå hvor ubetydelig en bid
af statens samlede skatteprovenu 2,2% er.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Kim2000

Dato : 11-06-06 05:01

> Du demonstrere endnu engang at du ikke kan forstå hvor ubetydelig en bid
> af statens samlede skatteprovenu 2,2% er.

Det er godt og vel 12-14 milliarder, altså en ganske betydelig sum penge,
men lad os da endelig høre om det er fødevarekontrollen, uddannelse,
militær, sundhed, kongehuset, politi eller hvad der skal holde for. Kort
sagt hvilken del af _dine_ goder ønsker du at skære væk for at Christian
Kjær kan få nogle flere penge at bruge på jagt, charterferier og
middagsselskaber. Når du ligger dødssyg af kræft og venter 12 uger på
behandling så kan det jo være det er en trøst at de rige kan rejse til
Tyskland og få det lavet på 12 timer.

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 11-06-06 06:17

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Kort sagt hvilken del af _dine_ goder ønsker du at skære væk for at
> Christian Kjær kan få nogle flere penge at bruge på jagt, charterferier og
> middagsselskaber.

Nu tror jeg ikke at en Christian Kjær bruger penge på /charterferier/.
Mon ikke han holder ferierne enten i sin lystyacht, eller sammen med
fruen tager til et eller andet eksotisk sted i det private jetfly?

Hvis ikke han holder den i en af sine slotte i ind- og udland.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 11-06-06 12:33

> [...]
>
> Du demonstrere endnu engang at du ikke kan forstå hvor ubetydelig en bid
> af statens samlede skatteprovenu 2,2% er.

Hvorfor så brokke sig over denne ubetydelighed?

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 11-06-06 12:32

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> personer med lav indkomst kan argumentere for at fjerne topskatten og gør
> livet surt for sig selv. Det må være en eller anden form for

Mon man ikke, med rette, kunne kalde det:
"Manglende begavelse"

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 10-06-06 21:27

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in

> Men jeg pisser gerne på akademikere, den del af dem, der opfører sig
> uanstændigt, samt liberalistiske åndspygmæer.

Du pisser udelukkende på dem, som du ikke er enig med, og som formår at
udmanøvrere dig i en diskussion.

Adfærdspsykologi for igler.

Fra : Karsten

Dato : 10-06-06 21:11

> [...]
> henregnes
> til.
> Og kors i hytten, hvor de griner af jer stakkels slaver, der tror, der

De kaldes nyttige idioter!

Karsten.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-06-06 10:18

> [...]

> Netop, han er skoledreng.
> Oven i købet af den værdste slags, idet han forsøger at lære noget om,

Det er nu ikke det han er igang med. Det er ikke en økonomisk
uddannelse, men datamatikeruddannelsen. Kort sagt: han er under
uddannelse til programmør. Til et almindeligt slavejob ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 10-06-06 12:08

> [...]
> uddannelse, men datamatikeruddannelsen. Kort sagt: han er under
> uddannelse til programmør. Til et almindeligt slavejob ...

Jamen, så er der da noget, jeg har misforstået.
Jeg mente, han forsøgte at aspirere til andet og mere end kontorlus--
Men i lyset af hans holdninger, der er i den grad præget af ånden hos det
borgerlige flipproletariat, sådan hen ad Mss. Hyazint, må man da formode, at
han kan blive en glimrende kaffehenter og øjentjener.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 10-06-06 18:08

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Jamen, så er der da noget, jeg har misforstået.
> Jeg mente, han forsøgte at aspirere til andet og mere end kontorlus--

Programmører er ikke 'kontorlus'; den betegnelse må vist reserveres til
kontorister i HK. Som programmør kommer han vel i PROSA.

> Men i lyset af hans holdninger, der er i den grad præget af ånden hos det
> borgerlige flipproletariat, sådan hen ad Mss. Hyazint, må man da formode, at
> han kan blive en glimrende kaffehenter og øjentjener.

Programmører bliver hverken kaffehentere eller smukke
sidde-i-skødet-drenge hos kvindelige direktører ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-06-06 21:16

> [...]

> Vent nu hallere med at solidariserer dig med disse samfundsskadelige
> nassere, til den dag du, måske, har gennemført din skolegang.

Jeg solidariserer mig ikke med DJØF'erne, men jeg vil nu gerne vide hvad
der er slå slemt ved dem, siden du altid plaprer om dem, uanset
relevansen for den aktuelle debat.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Egon Stich

Dato : 10-06-06 09:29

> Jeg solidariserer mig ikke med DJØF'erne, men jeg vil nu gerne vide hvad
> der er slå slemt ved dem, siden du altid plaprer om dem, uanset
> [...]

Det er da ellers ganske enkelt.
De har i den grad korrumperet samfundet, idet de er blevet tillagt alt for
stor magt, i kraft af en påstået "faglighed".
Derved er det politiske, holdningsmæssige, aspekt forsvundet fra billedet.
Man forsøger, desværre med held, at ændre begrebet politik til noget
"økonomisk-videnskabeligt", og forhindrer den fornuftige tankegang, at et
samfund i mange tilfælde skal opføre sig "ufornuftigt", for ikke at blive
til et umenneskeligt sted, hvor enhver er sig selv nærmest.
Mennesker, der sætter penge og talrækker før medmenneskelighed, er ganske
enkelt ikke til at tolerere.
Jævnfør de mange års svineri på social og sundhedssektoren.
Der er to ting, der muliggør sådant.
DJØFere, samt politikere af psykopatisk tilsnit.

Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-06-06 10:06

> [...]

> Jævnfør de mange års svineri på social og sundhedssektoren.
> Der er to ting, der muliggør sådant.
> DJØFere, samt politikere af psykopatisk tilsnit.

Og du mener selvfølgelig at du og dine socialistvenner er bedre end
disse DJØF'ere?

Jeg har nyheder til dig Egon - dig og andre socialister der ønsker at
institutionalisere denne "medmenneskelighed" du snakker om er ikke et
hak bedre, fordi i på den ene side skider på dem der skal betale for
jeres medmenneskelighed (producenterne af værdi i samfundet, som i har
brandbeskattet så man skal til Cuba eller Nordkorea for at se en værre
konfiskation af privat ejendom!), på den anden side er i ligeglade med
utilsigtede konsekvenser ved den politik i indfører.

Ikke at disse akademikere er perfekte, men din ensporede fokuseren på
alt det onde de efter sigende skulle gøre ved nationen og samfundet er
et klassisk eksempel på at du har en bjælke i eget øje.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Egon Stich

Dato : 10-06-06 11:57

> Og du mener selvfølgelig at du og dine socialistvenner er bedre end
> disse DJØF'ere?

Det kan der overhovedet ikke herske ringeste tvivl om.

> [...]
> konfiskation af privat ejendom!), på den anden side er i ligeglade med
> utilsigtede konsekvenser ved den politik i indfører.

Hvor er det dog sølle og i den grad pupertært, hvad du her kommer med.
Statskassen svønner i penge.
På trods af dette foregår der, på bedste DJØFvis beskæringer på alle sociale
områder.
Selv om ministeren stædigt fastholder der modsatte--
Ud fra DJØFprincipper har han måske ret.
Men en hvilken som husmoder, der kender lidt til dagligdags økonomi, ved
bedre.
For ikke at tale om de på stederne ansatte og klienterne.
Man skal da være een af disse personager, med lille hjerne og mindre hænder,
der ikke kan fatte dette?

Og man er da langt ude, når man finder det fornødent at drage paralleller
til Cuba og lignende steder.
Men det er jo en kendt agering fra småt begavede DJØF-aspiranters side.

> Ikke at disse akademikere er perfekte, men din ensporede fokuseren på
> alt det onde de efter sigende skulle gøre ved nationen og samfundet er
> et klassisk eksempel på at du har en bjælke i eget øje.

Vrøvl med dig.
Vi har anskaffet os en ny snyltende klasse i stedet for adelen.
Du kan jo prøve at gætte, hvem jeg mener?

Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-06-06 12:29

> [...]

> blive
> ganske

> Det kan der overhovedet ikke herske ringeste tvivl om.

Jo, det kan det.

> [...]
> For ikke at tale om de på stederne ansatte og klienterne.
> Man skal da være een af disse personager, med lille hjerne og mindre hænder,

Uoverraskende forholder du dig slet ikke til hvad det er jeg kommer ind
på, netop det tyveri du og dine socialistvenner foreviggør i
medmenneskelighedens navn.

> Og man er da langt ude, når man finder det fornødent at drage paralleller
> til Cuba og lignende steder.
> Men det er jo en kendt agering fra småt begavede DJØF-aspiranters side.

Faktum er at kun iCuba og Nordkorea er angreben på den private
ejendomsret værre end i Danmark. Men forståeligt nok ønsker du ikek at
forholde dig til dette faktum. For du ved jo godt at du træder grusomt
på folks frihedsrettigheder i din egen "solidatitets" navn.

Du er ganske simpelt PERFID, Egon.

> Vrøvl med dig.
> Vi har anskaffet os en ny snyltende klasse i stedet for adelen.
> Du kan jo prøve at gætte, hvem jeg mener?

Ja - pensionister såsom dig selv.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Egon Stich

Dato : 10-06-06 18:53

> [...]
> forholde dig til dette faktum. For du ved jo godt at du træder grusomt
> på folks frihedsrettigheder i din egen "solidatitets" navn.

Sludder og vrøvl.
Men du ved åbenbart heller ikke, hvad "perfid" betyder.
Den mangel på almen viden, du gang på gang åbenbarer, gør det jo ganske
forståeligt, hvorledes du er kommet til din "politiske" overbevisning.
Du er som et barn, med tre byggeklodser, der skriger "se mig, mor", medens
alle andre forlængst er gået over til Meccano, og har bygget broer og
højhuse.

> Ja - pensionister såsom dig selv.

Der har vi den igen.
Uvidende dumhed.
Vi pensionister HAR betalt.
Både for os selv, og for mange af din slags.
Som nu, snot forkælede som i er, skriger på mere syltetøj på den gratis is.

Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 23:46

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Det er da forunderligt, ihvert fald har jeg aldrig kunnet fatte det, at
> netop "belæste" mennesker ikke kan gennemskue deres DJØF-kollegers hærgen?

WOW! Egon Stich brokker sig over DJØF'ere! Det havde jeg ALDRIG gættet!
:D

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Egon Stich

Dato : 09-06-06 14:27

> WOW! Egon Stich brokker sig over DJØF'ere! Det havde jeg ALDRIG gættet!
> :D
>

> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø
> http://liberterran.org

Næ--
Det ved man--
Du skal have alt ind med skeer, og fatter først den liberalistiske trusel,
når den rammer dig i nakken--

Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-06-06 21:16

> [...]

> Det ved man--
> Du skal have alt ind med skeer, og fatter først den liberalistiske trusel,

Hvis friheden er en trussel, som ved du at du og den styreform du
støtter for alvor er blevet totalitær!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 23:46

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> I dagens JP kan man på:
>
> <http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3768334>
>
> læse et læserbrev af KLs formand Erik Fabrin, hvorfra jeg især fremhæver
> følgende:

Hey HEY! Det' VELFÆRDSSTATEN!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø