nej til Muhammedbog
Fra : @

Dato : 02-06-06 18:14

/
http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyheder/Kultur/2006/06/02/064415.htm
Skolebibliotekerne i mindst tre midt- og vestjyske kommuner vil ikke
have Kåre Bluitgens bog "Koranen og profeten Muhammeds liv" stående på
hylden. Det var den bog, der gav Morgenavisen JyllandsPosten idéen
til de omstridte Muhammed-tegninger.
Heller ikke, selv om bogen ved udgivelsen i januar blev lanceret som
en bog for børn og unge.
Skolebibliotekar Søren Langkjær fra Parkskolen i Struer mener, at
bogen er alt for voldsom og blodig. Han mener heller ikke den giver et
neutralt billede af Muhammeds liv og de første muslimer.
- Den bog trænger i allerhøjeste grad til at blive formidlet. Den kan
slet ikke stå alene. Og hvis skolebørn selv skulle læse den, vil mange
givetvis få den galt i halsen, siger Søren Langkjær.
/

hvordan skal man bære sig ad med at skildre Muhammeds liv uden at
berette om vold,blod, masssemord og alle andre uhyrligheder?

elller er det blot endnu et tegn på dhimmificering og PC der gør at
danske børn ikke må læse sandheden om den pædofile røveriske galning
fra Mekka?

--
Carry the battle to them. Don't let them bring it to you.
Put them on the defensive. And don't ever apologize for anything.

Fra : Pjensen73

Dato : 02-06-06 18:42

Den 02-06-2006, skrev @:
> [...]
>

> elller er det blot endnu et tegn på dhimmificering og PC der gør at
> danske børn ikke må læse sandheden om den pædofile røveriske galning

Skal vi nu også opleve censur på biblioteker? Ja åbenbart.
Mon ikke det var at indføre bruger betaling på bibliotekerne, så vi
slap for at betale for censur over skattebilletten?

Fra : Pjensen73

Dato : 02-06-06 18:43

@ skrev den 02-06-2006:
> [...]
> fra Mekka?

Skal vi nu også opleve censur på biblioteker? Ja åbenbart.
Mon ikke det var på tide at indføre bruger betaling på bibliotekerne,
så vi slap for at betale for censur over skattebilletten?

Fra : Kim2000

Dato : 02-06-06 19:01

> [...]
>

> hvordan skal man bære sig ad med at skildre Muhammeds liv uden at
> berette om vold,blod, masssemord og alle andre uhyrligheder?

Det kommer da bestemt an på hvordan man gør det, Det Gamle Testamente er
fyldt af det samme, så det kræver lidt at få det skildret på en ordentlig
måde.

> elller er det blot endnu et tegn på dhimmificering og PC der gør at
> danske børn ikke må læse sandheden om den pædofile røveriske galning
> fra Mekka?

Måske burde man lade være med at være så paranoid. På artiklen lyder det
bestemt som om bibliotikaterne har overvejet bogen på lige fod med alle
andre bøger. Og havde det netop været enhver anden bog havde ikke en kat
gøet af en seriøs begrundet afvisning.

Har du selv læst bogen? Det jeg stod i boghandlen og læst virkede lige på
første indtryk altså rimelig svært for skoleelever.

mvh
Kim

Fra : @

Dato : 03-06-06 07:55

On Fri, 2 Jun 2006 20:00:58 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>fyldt af det samme, så det kræver lidt at få det skildret på en ordentlig

ordentlig måde?

hvorfor ikke bare skildre på en korrekt måde

man kan da ikke fortælle om Samson's gerninger uden at berette om
drabelige dødelige kampe

man kan ikke altid pakke elever(børn) ind i lyd og lystæt materiale

at gengive Bibel(GT) eller koran er da slet ikke værre for børn end at
lade dem se nyheder på TV

jeg tror desværre grunden til ikke at have bogen på biblioteket er
lærernes magelighed

de orker ikke at børn af ikke-muhammedanske familier begynder at
stille pinlige spørgsmål om islam i en klasse hvor der findes
muhammedaner-børn

> [...]
>
>Har du selv læst bogen? Det jeg stod i boghandlen og læst virkede lige på
>første indtryk altså rimelig svært for skoleelever.

undrer mig ikke da der desværre er elever som det kniber overhovedet
at læse

skoleelever fås i mange størrelser så skolebibliotekernes udvalg skal
vel ikke baseres på kun de fem første klassetrin

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,