farvet tekst bliver sort i Explorer
Fra : Gösta Pedersen

Dato : 02-06-06 17:21

Internet explore viser skrift som er skulle være grøn i sort.
billeder vises i de korrekte farver. Jeg har på fornemmelse at
det er "CSS (Cascading Style Sheets )" der ikke kan vises. Derfor
bliver teksten sort. Kan man fravælge CSS i Explore?.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 02-06-06 17:26

Gösta Pedersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> det er "CSS (Cascading Style Sheets )" der ikke kan vises. Derfor
> bliver teksten sort. Kan man fravælge CSS i Explore?.

Giv os et link, så kan vi lettere hjælpe dig.

PerR

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-06-06 01:18

Gösta Pedersen skrev:

> Internet explorer viser skrift som er skulle være grøn
> i sort.

Min IE viser sort skrift på hvid baggrund

> Jeg har på fornemmelse at det er "CSS (Cascading
> Style Sheets )" der ikke kan vises. Derfor bliver teksten
> sort. Kan man fravælge CSS i Explorer?

Ja, du kan afbryde forbindelsen til din css-fil midlertidigt,
så skulle det gerne være skrevet på normal vis.

Giv et link til din side, ellers har vi ikke en chance for at
hjælpe dig.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Gösta Pedersen

Dato : 24-06-06 10:37

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
Her kommer linket: www.vidjekaer.dk
Hilsen Gösta

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 24-06-06 11:28

Gösta Pedersen wrote:

> Her kommer linket: www.vidjekaer.dk
> Hilsen Gösta

Det kan jeg nu ikke lige se, i hvert fald
ikke på forsiden.

Men din kode er noget roderi med frames,
tabelceller og inline font-markører. Det
vil kræve lang tid at gå hver eneste
tabelcelle og fontmarkør for
at konstatere, hvordan farven er
opstået - der er både sort, grøn, blå -
hvad skal farven være på hvilke elementer?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-06-06 00:07

Gösta Pedersen skrev:

> Jeg har på fornemmelse at det er "CSS (Cascading
> Style Sheets )" der ikke kan vises.

Det er der heller ikke meget af på din side, det er lavet
med gammeldags kode.

Se også http://html-faq.dk/2010.asp

> Derfor bliver teksten sort.

Teksten bliver sort der hvor du angiver at den skal være
det:

de oprindelige arkitekttegninger....

I css angives det kun ét sted:

p{
color:green;
background:inherit:
}

Skal der bruges grøn tekst som standard, er det bedre at
angive det for body.

Kig også på brugen af frames, se http://html-faq.dk/2009.asp

> Kan man fravælge CSS i Explorer?

Ja, hvis du har Web Accessibility Toolbar installeret, den får
også på dansk.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-06-06 00:55

Gösta Pedersen skrev:

> Her kommer linket: www.vidjekaer.dk

Desuden er det lidt farligt med

Kodeord: <INPUT TYPE=TEXT SIZE=20 NAME="freja">

hvor man kan læse kodeordet i teksten

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk