/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
En historie om biler og trailere..
Fra : Peter Schrøder


Dato : 02-06-06 10:04


Jeg ved ikke om dette tangerer en klaphat-historie?

Scenen er et byggemarked. Bilen er en Skoda Favorit
stationcar. Traileren er en 750 kg trailer uden bremser
med et fornuftigt stort lad. Lasten er en kvartpalle
med havefliser stablet op til ca 1 meters højde,
strappet fast til pallen.
Den vejer vel omkring 500 kg.

Byggemarkedmedarbejderen kører trucken og sætter
forsigtigt pallen midt på traileren, lige over akslen,
præcis som han skal.

Bilisten sikrer pallen med indtil flere pakke-elastikker,
(Den slags man bruger til holde en sweater fast
på en cykel) og daffer af mod hjemmet.
Jeg har fornøjelsen at køre bagved og har dermed
første parket til hele forestillingen.

Det går en smule ned ad bakke og vi skal begge til
højre for enden af bakken. Farten er vel ca 70km/t.
Trailerens stoplys tændes og så begynder det:
Pallen sprænger elastikkerne som var de af sytråd.
Pallen rutsjer frem på traileren og øger vel
kugletrykket med 1000%.
Skodaen kører lige ud, med forhjulene næsten på
tværs, desperat prøvende at få bare en lille
smule vejkontakt.
Skodaen stoppes af lygtepælen på hjørnet.
Traileren stoppes af Skodaen.
Fliseren stoppes hverken af trailer eller Skoda
eller strapper, men flår endepladen af traileren
og fortsætter igennem bagklap og bagrude på Skodaen.
Fyren stiger ud af sin bil og ser flov ud, men
er i øvrigt fuldstændig uskadt. Vogntoget
er totalskadet og det flyder med fliser alle vegne.

Jeg tror selv at Favorittens forholdsvis store
udhæng var en medvirkende faktor, forstærket
af lidt overlast, optimisme mht elastikkers
holdbarhed og en fart der vel kunne kaldes
forårskåd, om noget.


--


Med venlig hilsen
Peter Schrøder

 
 
Broegger (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 02-06-06 10:28

Peter Schrøder <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev news:447fff16$0$15786
$14726298@news.sunsite.dk:

>
> Jeg ved ikke om dette tangerer en klaphat-historie?

Det gør den! TAk for et godt fredagsgrin!

>
<snip>


--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Peter Dalgaard (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 02-06-06 10:33

Broegger <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> writes:

> Peter Schrøder <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev news:447fff16$0$15786
> $14726298@news.sunsite.dk:
>
> >
> > Jeg ved ikke om dette tangerer en klaphat-historie?
>
> Det gør den! TAk for et godt fredagsgrin!

Ja, den slår s'gu den gamle traver med Hansen, taljen og stenene i
baljen med adskillige meter! Jeg griner endnu.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Anders (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 02-06-06 11:00


"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message
news:x2k67zvr4t.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
> Broegger <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> writes:
>
>> Peter Schrøder <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev
>> news:447fff16$0$15786
>> $14726298@news.sunsite.dk:
>>
>> >
>> > Jeg ved ikke om dette tangerer en klaphat-historie?
>>
>> Det gør den! TAk for et godt fredagsgrin!
>
> Ja, den slår s'gu den gamle traver med Hansen, taljen og stenene i
> baljen med adskillige meter! Jeg griner endnu.
>
> --
> O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
> c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
> (*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45)
> 35327918
> ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45)
> 35327907

Men hvor er billederne.....
Kom frisk, du har dem jo

Mvh
Anders



Klaus D. Mikkelsen (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-06-06 11:49

Peter Schrøder skriver:
>
> Jeg ved ikke om dette tangerer en klaphat-historie?

ROFL....

Konen og jeg slår os på lårene.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Kim Kristensen (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 02-06-06 12:32



"Peter Schrøder" <mailto:petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse
"En historie om biler og trailere.."

>
> Jeg ved ikke om dette tangerer en klaphat-historie?
>
> Scenen er et byggemarked. Bilen er en Skoda Favorit
> stationcar. Traileren er en 750 kg trailer uden bremser
> med et fornuftigt stort lad. Lasten er en kvartpalle
> med havefliser stablet op til ca 1 meters højde,
> strappet fast til pallen.
> Den vejer vel omkring 500 kg.
>
> Byggemarkedmedarbejderen kører trucken og sætter
> forsigtigt pallen midt på traileren, lige over akslen,
> præcis som han skal.
>
> Bilisten sikrer pallen med indtil flere pakke-elastikker,
> (Den slags man bruger til holde en sweater fast
> på en cykel) og daffer af mod hjemmet.
> Jeg har fornøjelsen at køre bagved og har dermed
> første parket til hele forestillingen.
>
> Det går en smule ned ad bakke og vi skal begge til
> højre for enden af bakken. Farten er vel ca 70km/t.
> Trailerens stoplys tændes og så begynder det:
> Pallen sprænger elastikkerne som var de af sytråd.
> Pallen rutsjer frem på traileren og øger vel
> kugletrykket med 1000%.
> Skodaen kører lige ud, med forhjulene næsten på
> tværs, desperat prøvende at få bare en lille
> smule vejkontakt.
> Skodaen stoppes af lygtepælen på hjørnet.
> Traileren stoppes af Skodaen.
> Fliseren stoppes hverken af trailer eller Skoda
> eller strapper, men flår endepladen af traileren
> og fortsætter igennem bagklap og bagrude på Skodaen.
> Fyren stiger ud af sin bil og ser flov ud, men
> er i øvrigt fuldstændig uskadt. Vogntoget
> er totalskadet og det flyder med fliser alle vegne.
>
> Jeg tror selv at Favorittens forholdsvis store
> udhæng var en medvirkende faktor, forstærket
> af lidt overlast, optimisme mht elastikkers
> holdbarhed og en fart der vel kunne kaldes
> forårskåd, om noget.
>
>
> --
>
>
> Med venlig hilsen
> Peter Schrøder

Optimisme er selvføgelig godt, men denne begivenhed rækker vist langt ud over det
begreb (men fornøjelig beretning iøvrigt). Svigerfaderen har en Skoda Felicia som
mig bekendt er nært beslægtet med Favorit, og hans Felicia må kun trække 450 kg
uden bremse så "lidt overlast" er nok en underdrivelse.

Med venlig hilsen Kim

>

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.157.172.229)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Karsten Feddersen (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 02-06-06 16:38

Hej

Peter Schrøder wrote:
> Fliseren stoppes hverken af trailer eller Skoda
> eller strapper, men flår endepladen af traileren
> og fortsætter igennem bagklap og bagrude på Skodaen.
> Fyren stiger ud af sin bil og ser flov ud, men
> er i øvrigt fuldstændig uskadt. Vogntoget
> er totalskadet og det flyder med fliser alle vegne.



Men hvad siger forsikringen i sådan et tilfælde?


--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Peter Ingsø Laursen (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 02-06-06 17:11

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:44805b59$0$47021$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Men hvad siger forsikringen i sådan et tilfælde?

Tja, det er jo generelt sådan, at forsikringer ikke dækker hændelige uheld.
Til gengæld dækker de, hvis man har handlet kulpøst - dvs. burde have vidst
bedre. I denne historie er der jo handlet decideret hjernedødt, så mon ikke
der kommer fuld udbetaling

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk



Jørgen M. Rasmussen (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 02-06-06 18:52


"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:oqZfg.23694

> Tja, det er jo generelt sådan, at forsikringer ikke dækker hændelige
> uheld. Til gengæld dækker de, hvis man har handlet kulpøst - dvs. burde
> have vidst bedre. I denne historie er der jo handlet decideret hjernedødt,
> så mon ikke der kommer fuld udbetaling
>
ROFL, jeg tror heller ikke der er probs :-/...



Jib (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Jib


Dato : 02-06-06 18:26

Følgende er skrevet af Peter Schrøder:
> Jeg ved ikke om dette tangerer en klaphat-historie?
>
> Scenen er et byggemarked. Bilen er en Skoda Favorit
> stationcar. Traileren er en 750 kg trailer uden bremser
> med et fornuftigt stort lad. Lasten er en kvartpalle
> med havefliser stablet op til ca 1 meters højde,
> strappet fast til pallen.
> Den vejer vel omkring 500 kg.
>
> Byggemarkedmedarbejderen kører trucken og sætter
> forsigtigt pallen midt på traileren, lige over akslen,
> præcis som han skal.
>
> Bilisten sikrer pallen med indtil flere pakke-elastikker,
> (Den slags man bruger til holde en sweater fast
> på en cykel) og daffer af mod hjemmet.
> Jeg har fornøjelsen at køre bagved og har dermed
> første parket til hele forestillingen.
>
> Det går en smule ned ad bakke og vi skal begge til
> højre for enden af bakken. Farten er vel ca 70km/t.
> Trailerens stoplys tændes og så begynder det:
> Pallen sprænger elastikkerne som var de af sytråd.
> Pallen rutsjer frem på traileren og øger vel
> kugletrykket med 1000%.
> Skodaen kører lige ud, med forhjulene næsten på
> tværs, desperat prøvende at få bare en lille
> smule vejkontakt.
> Skodaen stoppes af lygtepælen på hjørnet.
> Traileren stoppes af Skodaen.
> Fliseren stoppes hverken af trailer eller Skoda
> eller strapper, men flår endepladen af traileren
> og fortsætter igennem bagklap og bagrude på Skodaen.
> Fyren stiger ud af sin bil og ser flov ud, men
> er i øvrigt fuldstændig uskadt. Vogntoget
> er totalskadet og det flyder med fliser alle vegne.
>
> Jeg tror selv at Favorittens forholdsvis store
> udhæng var en medvirkende faktor, forstærket
> af lidt overlast, optimisme mht elastikkers
> holdbarhed og en fart der vel kunne kaldes
> forårskåd, om noget.

lol lol lol og hvem sagde at Skodahistorierne ikke fandtes mere !!!

Jib



Peter Brandt Jørgens~ (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Jørgens~


Dato : 03-06-06 10:34


"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse
news:447fff16$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jeg ved ikke om dette tangerer en klaphat-historie?
>
> Scenen er et byggemarked. Bilen er en Skoda Favorit
> stationcar. Traileren er en 750 kg trailer uden bremser
> med et fornuftigt stort lad. Lasten er en kvartpalle
> med havefliser stablet op til ca 1 meters højde,
> strappet fast til pallen.
> Den vejer vel omkring 500 kg.
>
> Byggemarkedmedarbejderen kører trucken og sætter
> forsigtigt pallen midt på traileren, lige over akslen,
> præcis som han skal.
>
> Bilisten sikrer pallen med indtil flere pakke-elastikker,
> (Den slags man bruger til holde en sweater fast
> på en cykel) og daffer af mod hjemmet.
> Jeg har fornøjelsen at køre bagved og har dermed
> første parket til hele forestillingen.
>
> Det går en smule ned ad bakke og vi skal begge til
> højre for enden af bakken. Farten er vel ca 70km/t.
> Trailerens stoplys tændes og så begynder det:
> Pallen sprænger elastikkerne som var de af sytråd.
> Pallen rutsjer frem på traileren og øger vel
> kugletrykket med 1000%.
> Skodaen kører lige ud, med forhjulene næsten på
> tværs, desperat prøvende at få bare en lille
> smule vejkontakt.
> Skodaen stoppes af lygtepælen på hjørnet.
> Traileren stoppes af Skodaen.
> Fliseren stoppes hverken af trailer eller Skoda
> eller strapper, men flår endepladen af traileren
> og fortsætter igennem bagklap og bagrude på Skodaen.
> Fyren stiger ud af sin bil og ser flov ud, men
> er i øvrigt fuldstændig uskadt. Vogntoget
> er totalskadet og det flyder med fliser alle vegne.
>
> Jeg tror selv at Favorittens forholdsvis store
> udhæng var en medvirkende faktor, forstærket
> af lidt overlast, optimisme mht elastikkers
> holdbarhed og en fart der vel kunne kaldes
> forårskåd, om noget.
>
>
> --
>
>
> Med venlig hilsen
> Peter Schrøder

Den historie bør de da også kende ovre i dk.snak.vittigheder....

--
Med venlig hilsen

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)



Uffe Ravn (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 03-06-06 23:19

Peter Brandt Jørgensen wrote:

>> Fliseren stoppes hverken af trailer eller Skoda
>> eller strapper, men flår endepladen af traileren
>> og fortsætter igennem bagklap og bagrude på Skodaen.

*LOL*

Mvh. Uffe Ravn



B æ 9 (04-06-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 04-06-06 10:20

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in
news:44820adf$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Peter Brandt Jørgensen wrote:
>
>>> Fliseren stoppes hverken af trailer eller Skoda
>>> eller strapper, men flår endepladen af traileren
>>> og fortsætter igennem bagklap og bagrude på Skodaen.
>
> *LOL*
>
> Mvh. Uffe Ravn
>
>

Jeg så for et par år siden en bil fyldt med ferieglade
familiemedlemmer standse brat op - som den forreste - for rødt
lys på Ørbækvej i Odense. Dvs, det var bilen der standsede,
men tagboksen fortsatte......

Det så noget morsomt ud at boksen, som en anden smutsten, tog
den hen over køleren og fortsatte som en curling-sten derudad
adskillige meter tværs gennem krydset.

Det sjoveste var nok den laaaange pause der opstod i hele
krydset. Alle holdt vejret Al ting gik i stå, indtil hele
familien væltede ud af bilen for at bjerge stumperne.

den episode snakkede vi meget om i vores bil på resten af
turen.



--
B æ 9

Kert Rats (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 05-06-06 16:15


"Peter Brandt Jørgensen" <peter@FJERNESpeterbj.dk> skrev i en meddelelse
news:44815788$0$38698$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse
> news:447fff16$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Jeg ved ikke om dette tangerer en klaphat-historie?
>>
>> Scenen er et byggemarked. Bilen er en Skoda Favorit

<SNIP>

Se også på http://www.darwinawards.com/. Siten har mange gode historier om,
hvordan man ikke skal gøre dette og hint, hvis man ønsker livet i behold.


Venligst
Kert Rats



Kert Rats (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 05-06-06 18:01


"Peter Brandt Jørgensen" <peter@FJERNESpeterbj.dk> skrev i en meddelelse
news:44815788$0$38698$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse
> news:447fff16$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Jeg ved ikke om dette tangerer en klaphat-historie?
>>
<SNIP>

I dk.binaer har jeg postet 11 bedler under Emne: Hop i havnen.
Bedlerne skal ses i rækkefølge - fra 01-11.

God kikkelyst


Venligst

Kert Rats



Leif Neland (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 06-06-06 11:06

Kert Rats wrote:
> "Peter Brandt Jørgensen" <peter@FJERNESpeterbj.dk> skrev i en
> meddelelse news:44815788$0$38698$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> "Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en
>> meddelelse news:447fff16$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>> Jeg ved ikke om dette tangerer en klaphat-historie?
>>>
> <SNIP>
>
> I dk.binaer har jeg postet 11 bedler under Emne: Hop i havnen.
> Bedlerne skal ses i rækkefølge - fra 01-11.
>

Er det den med den lille, den mellem og den store kranvogn?
Så er det vist en kendt fake med at den sidste kranvogn også falder i.

Leif




Karsten Feddersen (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 06-06-06 20:12

Hej

Peter Schrøder wrote:
> Jeg ved ikke om dette tangerer en klaphat-historie?

Jeg har en lignende historie som er ca et år gammel.


> Scenen er et byggemarked.

Samme her....

Eller rettere to sving efter byggemarkedet. Når man køber ca 5 meter
lange brædder kan der jo være visse problemer når de skal hjem. Disse
problemer løses naturligvis let og elegant med en trailer. Problemer var
her at traileren kun var max 1,5m i længden. Og selvom man binder dem
fast på traileren så hænger de jo for langt bagud.

Men så var det da heldigt for dem at de kørte i en lille, men nyere Fiat
med stor bagklap, så op med klappen, brædderne langt ind i kabinen
liggende på traileren, bind brædderne fast på traileren, start, kør,
drej, av, drej, av igen, stands op, stig ud og konstatere at store dele
af kabinen står til en udskiftning

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Klaus D. Mikkelsen (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-06-06 15:13

Karsten Feddersen skriver:
>
> Men så var det da heldigt for dem at de kørte i en lille, men nyere Fiat
> med stor bagklap, så op med klappen, brædderne langt ind i kabinen
> liggende på traileren, bind brædderne fast på traileren,

Da jeg fortalt historien til min kone afbrød hun mig her og sagde: "Hvad
så når de drejer ???"


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Karsten Feddersen (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 07-06-06 16:03

Hej

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Karsten Feddersen skriver:
>> Men så var det da heldigt for dem at de kørte i en lille, men nyere Fiat
>> med stor bagklap, så op med klappen, brædderne langt ind i kabinen
>> liggende på traileren, bind brædderne fast på traileren,
>
> Da jeg fortalt historien til min kone afbrød hun mig her og sagde: "Hvad
> så når de drejer ???"

Det var sjovt nok samme sted min kone afbrød mig da jeg kom hjem og
fortalte hvad jeg lige netop havde set

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Christian B. Andrese~ (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-06-06 08:30


Karsten Feddersen wrote:
> Eller rettere to sving efter byggemarkedet. Når man køber ca 5 meter
> lange brædder kan der jo være visse problemer når de skal hjem. Disse
> problemer løses naturligvis let og elegant med en trailer. Problemer var
> her at traileren kun var max 1,5m i længden. Og selvom man binder dem
> fast på traileren så hænger de jo for langt bagud.
>
> Men så var det da heldigt for dem at de kørte i en lille, men nyere Fiat
> med stor bagklap, så op med klappen, brædderne langt ind i kabinen
> liggende på traileren, bind brædderne fast på traileren, start, kør,
> drej, av, drej, av igen, stands op, stig ud og konstatere at store dele
> af kabinen står til en udskiftning

LOL
Kvajekage / kvajebajere !!!

Er det virkelig en sand historie ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Karsten Feddersen (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 07-06-06 15:15

Hej

Christian B. Andresen wrote:
> Er det virkelig en sand historie ?

Den er god nok. Jeg så det selv. Jeg så ikke den første den af
historien, men det var 2 sving efter Bauhaus i Vejle. Der holdt de midt
på vejen. To personer stod på vejen med hænderne holdt til hovedet (ved
ikke om det var indre eller ydre hovedpine). På grund af modkørende
trafik var jeg nødt til at holde lige bagved dem hvorved jeg i ro og mag
kunne studere arrangementet. Rebene på traileren var "flået" løse.
Bagsædet var lagt ned og brædderne var lagt helt ind imellem forsæderne.
De to personer så temmelig modløse ud


--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Klaus D. Mikkelsen (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-06-06 15:12

Karsten Feddersen skriver:
>
> De to personer så temmelig modløse ud

Tankeløs -> modløs...

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste