Q: Passat - bøvl med rækkevidden af fjernb~
Fra : Jan B.

Dato : 01-06-06 21:34

Har en Passat fra 08/04, som jeg i øvrigt er godt tilfreds med. Er dog i
stigende grad irriteret over, at rækkevidden på min fjernbetjening til
dørlåsen er så ringe, at jeg nærmest skal stå ved siden af døren. Jeg har
prøvet med et friskt batteri uden held, og det er i øvrigt det samme med den
anden fjernbetjening. Det har aldrig været helt godt, men nu er det ved at
være ringe.

Er der andre som har oplevet det samme? Hvad kan der være galt?

Vh/Jan

Fra : Peter Schrøder

Dato : 02-06-06 08:48

Jan B. skrev:

> [...]
> det er i øvrigt det samme med den anden fjernbetjening. Det har
> aldrig været helt godt, men nu er det ved at være ringe.

Det kan måske være modtagerdelen i bilen som
er blevet træt/har rykket sig eller lignende?
Hvis jeg nærmer mig min bil (Nissan) bagfra skal
jeg også helt tæt på før den reagerer, mens forfra
rækker den ca 10 meter. Med fjernbetjeningen trykket
mod tindingen rækker den 100 meter
(Det var noget jeg så i TopGear på et tidspunkt)

Peter Schrøder

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 03-06-06 04:21

"Jan B." <ajbigbenzon@email.dk (fjern big)> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøvet med et friskt batteri uden held, og det er i øvrigt det samme med
> den anden fjernbetjening. Det har aldrig været helt godt, men nu er det

Når jeg holder parkeret på mit arbejde kan fjernbetjeningen næsten ikke låse
bilen. (Mit kontor ligger op og ned af en privat havn med handelsskibe)
Jeg skal helt tæt på dvs. < 1 meter fra døren.
Min teori er at der er noget radio-støj fra havnen, for alle andre steder
virker fjernbetjeningen på 10+ meter.

Michael