Beocom 3
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-06-01 23:22

Greetings Alle!

Jeg har nys anskaffet mig en Beocom 3, men et par ting irriterer mig:

1. Den logger _alle_ udgående opkald fra installationen. Kan det slås
fra?
2. Man har ikke mulighed for at navngive MSN'erne ligesom eks.vis
Ascom Eurit 30.

Ellers en fin-fin telefon der er meget brugervenlig.

--

Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Working@Dual PPro-240

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-06-01 10:14

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> 1. Den logger _alle_ udgående opkald fra installationen. Kan det slås
> fra?

Jeg har godtnok set den, men aldrig leget med den.
Siger du at _alle_ kald fra andre ISDN-apparater og modemer bliver logget?
Det er helt hen i vejret rent standard-mæssigt.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-06-01 10:59

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in
message news:9ghsak$ro7$1@news.inet.tele.dk...
> Siger du at _alle_ kald fra andre ISDN-apparater og modemer bliver
logget?

Ja...

> Det er helt hen i vejret rent standard-mæssigt.

Er det?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-06-01 11:08

> Er det?

Ja. Faktisk er man nød til at lave en bizar hardware-modifikation, for
ISDN-bussen er udformet således at et par sender mod centralen og et par
modtager fra centralen.
Beocom'en må åbenbart også have en "sniffer" på sendeparret for at kunne
aflytte hvad andre telefoner gør.
Det er ikke 100% grimt (har faktisk ledt efter en sådan lag3-logger der ikke
koster 100kkr) men det er ihvertfald specielt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-06-01 00:04

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in
message news:9ghvg6$9pa$1@news.inet.tele.dk...
> Det er ikke 100% grimt (har faktisk ledt efter en sådan lag3-logger
der ikke
> koster 100kkr) men det er ihvertfald specielt

Så skal du jo bare ha' en Beocom 3...

BTW. Den rummer alle danske og udenlandske bogstaver fra den vestlige
verden til telefonbogen... .-)

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 21-06-01 11:32

> 1. Den logger _alle_ udgående opkald fra installationen. Kan det slås
> fra?

Jeg har netop afprøvet et setup, som det du beskriver, og kunne ikke
genskabe problemet, så det lyder lidt mærkeligt. Kan du fortælle lidt mere
om det.

> 2. Man har ikke mulighed for at navngive MSN'erne ligesom eks.vis
> Ascom Eurit 30.

Korrekt dette er ikke muligt.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Morten Jensen

Dato : 23-06-01 23:40

Vil bare bekræfte at den logger alle opkald

MVH
Morten

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 24-06-01 14:22

> Vil bare bekræfte at den logger alle opkald

Jeg tro stadig det kan være en opsætningsfejl, mit setup var som følger:

1 ISDN tlf. svarer på hovedtlf.
1 Beocom 3 svarer på 1 ekstra tlf.nr.

Der var ingen log på Beocom 3, når der blev ringet ind på hovednr., og den
reagerede først ved kald til det indtastede ekstra nr.

Så mere info om setuppet ville være godt.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-06-01 22:33

"Kasper Ladingkær" <kasper@fjerndetteladingkaer.dk> wrote in message
> Der var ingen log på Beocom 3, når der blev ringet ind på hovednr.,
og den
> reagerede først ved kald til det indtastede ekstra nr.

Læg mærke til at jeg skrev 'opkald _fra_ installationen'. Prøv at
ringe ud via din anden ISDN-telefon og se om nummeret ikke dukker op i
'Genkald'-listen på Beocom 3'eren?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-06-01 22:40

> Læg mærke til at jeg skrev 'opkald _fra_ installationen'. Prøv at
> ringe ud via din anden ISDN-telefon og se om nummeret ikke dukker op i
> 'Genkald'-listen på Beocom 3'eren?

Tja, det er ligeså bizart i forhold til standarden