Kommentar til Volvo V40
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 30-05-06 19:27

Jeg har en bekendt der har forelsket sig i en Volvo V40 1,9 TDi st. car fra
1999.
Den har kørt 139.000kr.

Den bliver købt og skal kører i Spanien, så rust er ikke et problem. Jeg har
aldrig selv gjort ret meget i Volvo, så måske i vil kommenterer den på godt
og ondt.

Jeg kan se at den skulle have 90 hk, så jeg går ud fra det er en traditionel
dieselmotor med fordelerpumpe. Har de evt. lånt motoren hos Renault? 1,9TDi
med 90 hk lyder meget bekendt når man selv kører Passat TDi 110hk til
daglig, men det er vel ikke hos VW de har lånt den?

Kommentare medtages med kyshånd.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : ena

Dato : 30-05-06 20:50

Frem til 99 var det en forkammer diesel fra renault med 90 hk som
modelårgang 2000 var det en diesel med direkte indsprøjtning uden forkammer
og med en VP 37 Bosch pumpe motoren havde da 95 hk og lignede VW`s med
fordelerpumpe men var til dels en Renault dog kraftigt modificeret
Fra modelårgang 2001 var det commonrailmotorer fra renault uden
modificeringer

"Ole Frederiksen" <olebaltzer@SLET_DETTEmail-online.dk> skrev i en
meddelelse news:447c8e71$0$38640$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 31-05-06 10:56

Ole Frederiksen wrote:
> Jeg har en bekendt der har forelsket sig i en Volvo V40 1,9 TDi st. car fra
> 1999.

Efter min mening er det kun en st. car af navn. En rigtig st. car har
ikke læssekant til bagagerummmet. Det har en V40.

> Kommentare medtages med kyshånd.

Hermed givet.

Ebbe

Fra : JS

Dato : 31-05-06 16:54

Ole Frederiksen wrote:
> Jeg har en bekendt der har forelsket sig i en Volvo V40 1,9 TDi st.
> car fra 1999.
> Den har kørt 139.000kr.

Hvad svarer det til i kilometer?

Fra : KASO

Dato : 01-06-06 20:32

> [...]
> har aldrig selv gjort ret meget i Volvo, så måske i vil kommenterer den på

Jeg kørte i en uge i en fabriksny V40 2.0 i 1999. Det var rigeligt for mig.
Der er ingen plads, knirkeri i kabinen, og den kører ringe. Samtidig siger
FDM's brugttest, at det er en af de mest fejlbehæftede biler, der er sendt
på markedet. 2.0 motoren var iøvrigt støjende og bovlam - men det er jo
mindre relevant, når han vil have en diesel (som jeg ikke har erfaringer
med).

Der findes meget på markedet, der er bedre...