Årets største afskrivning...?
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-06 18:13

Hej folkens

Tjek lige en afskrivning, der har været på denne bil - kun et år gammel -
kun 13.000 km - og så en afskrivning på 40 procemt - 450.000 kroner.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=271400661&page=1

Helt vildt, mand - er der nogen højere..?

(I øvrigt en lækker bil til (brugt-) prisen).

--
/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 30-05-06 18:46

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=271400661&page=1
>
> Helt vildt, mand - er der nogen højere..?

En Phaeton kan vist ikke engang være med der.
Hvad mon historien er - dødsbo ?

> (I øvrigt en lækker bil til (brugt-) prisen).

Jeg ville da gerne parkere sådan en nede på gaden - på trods af de
forfærdelige farver i kabinen.

/Brian

Fra : MK

Dato : 30-05-06 19:03

Tja' -> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=195000926&page=1

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 30-05-06 19:05

Hej

Brian wrote:

> En Phaeton kan vist ikke engang være med der.
> Hvad mon historien er - dødsbo ?

Mon ikke der mangler et 2 eller 3-tal foran km. Eller også har de glemt
at skrive "u/a".

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 30-05-06 19:10

Hej

Karsten Feddersen wrote:
> Mon ikke der mangler et 2 eller 3-tal foran km. Eller også har de glemt
> at skrive "u/a".

Ups, tog fejl af en anden jeg havde set i dag som også lyder lidt utroligt:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=891799&page=1

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : MK

Dato : 30-05-06 19:17

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Næppe

> Ups, tog fejl af en anden jeg havde set i dag

En S60R koster intet uden afgift - under 30.000 euro

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 19:40

> En S60R koster intet uden afgift - under 30.000 euro

Står ellers til 52150 Euro på volvocars.de

Allan

Fra : MK

Dato : 30-05-06 19:42

"Allan Møller" <allanatfjernallanm.dk> skrev i en meddelelse

> Står ellers til 52150 Euro på volvocars.de

Indtast www.mobile.de - søg på Volvo S60R.
Du får efterfølgende en RÆKKE biler til den pris !

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 19:45

> Indtast www.mobile.de - søg på Volvo S60R.
> Du får efterfølgende en RÆKKE biler til den pris !

Ok jeg gik efter nybilsprisen.

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 19:45

> Står ellers til 52150 Euro på volvocars.de

Prøvede for sjovt at bygge en så tæt på som denne og den endte på 55290
euro.

Allan

Fra : Frederik

Dato : 31-05-06 12:26

> [...]
>

> --
> Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen

Mit bud ville være, at de 13.000 km hentyder til den nye motor.

Mvh.

Frederik

Fra : KASO

Dato : 02-06-06 14:59

> [...]
> Hej

> Ups, tog fejl af en anden jeg havde set i dag som også lyder lidt

Den lyder da ikke så utrolig: "lille" motor, 6 år gammel, ukendt km-tal (der
står kun, at motoren har kørt 12-13.000km - resten af bilen kan have kørt
600.000km)

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 30-05-06 19:34

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> [...]
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=271400661&page=1
>
> Helt vildt, mand - er der nogen højere..?

Knap 35 kr/km. I TV sagde de at man kunne holde en helikopter til omkring 8
kr/km

m.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Thomas

Dato : 30-05-06 21:02

"Ole Frederiksen" <olebaltzer@SLET_DETTEmail-online.dk> wrote in message

> Knap 35 kr/km. I TV sagde de at man kunne holde en helikopter til omkring
> 8 kr/km
>
> m.v.h. Ole Frederiksen

Hm ??? jeg har ikke regnet efter, men bare prisen på rotorbladene der skal
skiftes efter et vist antal timer, må da gøre at prisen bliver noget
højere.... var det på tv2 fyn jeg så de nævnte 500.000 kr pr blad. Samt at
brændstof og øvrige service omkostninger ikke er helt billige. En motor skal
vist skiftes helt efter x antal timer. Så mon ikke de har glemt at regne
nogle faktorer med i 8 kr / km

mvh

Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-06 21:17

> [...]
> skal vist skiftes helt efter x antal timer. Så mon ikke de har glemt at

Der er helikoptere - og så er der helikoptere - ligesom med biler.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 31-05-06 18:07

> Der er helikoptere - og så er der helikoptere - ligesom med biler.
>
> --

Jo men mon er det ikke et lovkrav ? Jeg er helt grøn på feltet, men så det
også nævnt i programmet med Evans på Discovery, da han byggede en kopter, at
motoren skulle gennemrenoveres efter 1500 timer. Så jeg vil tro at selv
den billigste helicopter , er dyr i drift.

Mvh

Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-05-06 21:37

> [...]
> på Discovery, da han byggede en kopter, at motoren skulle gennemrenoveres
> efter 1500 timer. Så jeg vil tro at selv den billigste helicopter , er

Det kan godt være - jeg ved det ikke - og så kommer det jo også an på, hvad
man sammenligner med..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-06 19:32

Jan W Nielsen skriver:

> Tjek lige en afskrivning, der har været på denne bil - kun et år gammel -
> kun 13.000 km - og så en afskrivning på 40 procemt - 450.000 kroner.

Det tro da helvede med den farve sæder !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : MK

Dato : 30-05-06 19:46

> Det tro da helvede med den farve sæder !

Det ser langt bedre ud IRL - "porno" :)

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 20:36

> Jan W Nielsen skriver:

> Det tro da helvede med den farve sæder !

Øv du nåede at skrive det før mig......bilen er jo usælgelig med den farve
interiør

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-05-06 21:15

> Det tro da helvede med den farve sæder !

De er da fede - man sidder totalt godt i dem - og de udstråler ren porno.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-06 21:46

Jan W Nielsen skriver:

> De er da fede - man sidder totalt godt i dem - og de udstråler ren porno.

De er så grimme at de er til at brække sig over. Selv lyserød læder
ville være pænere.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 30-05-06 22:14

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=117000362&page=1

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-06 22:20

Peter Dalgaard skriver:

> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=117000362&page=1

Okay, det er "porn", selvom det nu ikke er læder...

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 30-05-06 20:07

> [...]
>
> Helt vildt, mand - er der nogen højere..?
>
> (I øvrigt en lækker bil til (brugt-) prisen).

For dælen da, hvornår begynder Volvo at lave et interiør der ikke indbyder
til at snorksove, eller brække sig af kedsomhed ? Den der
sølvgearstangsdims, passer da heller ikke ind.

Jacob (BMW E46)

Fra : Anders Majland

Dato : 30-05-06 20:39

> Tjek lige en afskrivning, der har været på denne bil - kun et år gammel -
> kun 13.000 km - og så en afskrivning på 40 procemt - 450.000 kroner.

De første 100kkr kunne vel være givet i afslag allerede ved købet ?
Men stadig noget af en afskrivning .... Men har man 700kkr til en brugt bil
har man vel også en stor million til en fabriksny ...

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 30-05-06 21:52

Det var billigt.

Men markedet til den bil findes i USA. Den er helt overflödig i dk med
de oppumpede afgifter. Selv i Sverige köber de fleste med fornuften i
behold en T5 med samme udstyr og AWD. Den har ikke spidseffekten - men
den dobbelte variable ventilregulering og mindre turbo giver bedre
moment ved lave o/min - meget bedre end 1. gen T5. Desuden er prisen en
hel del lavere på T5 - präcis derfor det store värditab.

VH Esben