Hvordan måles hulafstanden på fælge
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-05-06 14:39

Hej

Se subj: Er det center til center eller afstanden mellem to huller?

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Troels - around 9000

Dato : 26-05-06 15:07

> Se subj: Er det center til center eller afstanden mellem to huller?

Center til center tværs over, hvis det er 4-huls.

// Troels

Fra : Armand

Dato : 26-05-06 16:35

Troels - around 9000 skrev:

> Center til center tværs over, hvis det er 4-huls.

Jup! Hvis der er et ulige antal huller er det jo langtfra så enkelt

Iøvrigt er det sikrere at måle fra forkant til bagkant end at skulle
sigte efter hvor centrum af hvert hul befinder sig!

--
Armand.

Fra : Troels - around 9000

Dato : 27-05-06 00:39

> Iøvrigt er det sikrere at måle fra forkant til bagkant end at skulle sigte
> efter hvor centrum af hvert hul befinder sig!

Når det nu hedder 98, 100, 108, 112.4 og 114, og sådanne standarder, kan man
sgu nok se om man rammer de 2 mm forkert. Jeg har aldrig målt forkert
ihvertfald :) 7-9-13..

// Troels

Fra : Armand

Dato : 27-05-06 02:29

Troels - around 9000 skrev:

> Når det nu hedder 98, 100, 108, 112.4 og 114, og sådanne standarder, kan man
> sgu nok se om man rammer de 2 mm forkert. Jeg har aldrig målt forkert
> ihvertfald :) 7-9-13..

Det vil sige at du finder det uoverskueligt besværligt at måle fra
forkant til bagkant??

--
Armand.

Fra : Troels - around 9000

Dato : 29-05-06 14:19

> Det vil sige at du finder det uoverskueligt besværligt at måle fra forkant
> til bagkant??

Næh.

// Troes

Fra : Aksel

Dato : 26-05-06 16:18

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen

Hulafstanden opgives som boltecirkel, altså diameteren af den cirkel som
bolthullerne sidder i, husk at der er andre mål der også skal passe hvis du
skal købe andre følge, ET (afstanden fra anlægsfladen til fælgens midte) og
navcenter (hullet i midten) er også vigtige.
Her er fælgdata for de fleste personbiler:
http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

Hilsen Aksel

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-05-06 16:27

Hej

Aksel wrote:
> [...]
> navcenter (hullet i midten) er også vigtige.
> Her er fælgdata for de fleste personbiler:

Det er til en Brenderup trailer med 10" fælge, så jeg håbede at kunne
finde en tilsvarende 13" fælg, men desværre, så findes der ikke de
smarte hjulskemaer til trailere som det du henviser til til biler.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Armand

Dato : 26-05-06 16:59

Karsten Feddersen skrev:
> [...]
> finde en tilsvarende 13" fælg, men desværre, så findes der ikke de
> smarte hjulskemaer til trailere som det du henviser til til biler.

Opel-fælge!!!

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-06 17:46

Karsten Feddersen skriver:

> Det er til en Brenderup trailer med 10" fælge, så jeg håbede at kunne
> finde en tilsvarende 13" fælg, men desværre, så findes der ikke de
> smarte hjulskemaer til trailere som det du henviser til til biler.

Hov finder du noget er jeg intersseret i at høre.

Har en ældre Brenderup på 10" der måske skal "pimpes".

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-05-06 18:06

Hej

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Har en ældre Brenderup på 10" der måske skal "pimpes".

Lige netop min tanke :D

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Basil

Dato : 26-05-06 18:45

Karsten Feddersen formulerede spørgsmålet:
> Hej

> Lige netop min tanke :D

Pimp my ride i en speciel TV2-kopi jysk udgave.
Kan det snart blive værre ?
Det skulle da lige være med Bubber som vært lol
Kai

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-05-06 19:02

Hej

Basil wrote:
> Pimp my ride i en speciel TV2-kopi jysk udgave.
> Kan det snart blive værre ?

Mine dæk er faretruende møre og mine fælge er så rustne at jeg ikke er
sikker på at de vil overleve et dækskifte. Tanken var så bare at smide
nogle lidt pænere hjul på i stedet for de hæslige
standard-trailer-stål-dimser.

> Det skulle da lige være med Bubber som vært lol

Hehe - Ja min trailer er ikke meget større end hans badekar, så det kan
jeg sagten se for mig

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : The MANN

Dato : 26-05-06 18:56

> Det er til en Brenderup trailer med 10" fælge, så jeg håbede at kunne
> finde en tilsvarende 13" fælg, men desværre, så findes der ikke de smarte
> hjulskemaer til trailere som det du henviser til til biler.

Hejsa

Opel VW Audi og BMW så længe de har 4 huller passer de fleste ( 4 X 100 )
hedder deres krydsmål

The MANN