/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Aditiver i tanken
Fra : Morten Bo Jensen


Dato : 25-05-06 22:35

Har fået et hint om at SUBJ kunne hjælpe på min bils lidt træge opførsel -
Opførsel som er kommet på grund af for få kilometer på mange år, og fordi
den har kørt "konekørsel"...

Hvad menes med aditiver, hvad kan de gøre, og hvilke produkter kunne være
sagen ???



 
 
Klaus D. Mikkelsen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-05-06 22:57

Morten Bo Jensen skriver:
>
> Har fået et hint om at SUBJ kunne hjælpe på min bils lidt træge opførsel -
> Opførsel som er kommet på grund af for få kilometer på mange år, og fordi
> den har kørt "konekørsel"...

En weekend til Berlin kan kurere samme sygdom

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory:http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Morten Bo Jensen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Morten Bo Jensen


Dato : 25-05-06 23:08

Skal snart til Norge, så måske alting løser sig af sig selv...








Per Henneberg Kriste~ (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-05-06 02:22

Morten Bo Jensen wrote:

> Skal snart til Norge, så måske alting løser sig af sig selv...

Næppe - hastighedsoverskridelse koster kassen!

--
Per, Esbjerg



MK (26-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 26-05-06 06:15


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:44765824$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Næppe - hastighedsoverskridelse koster kassen!

Han kune jo blot vælge et lavere gear - det er jo ikke
hastigheden, der har den helbredende virkning



Ukendt (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-05-06 07:52

Jeg mener jo også bare at dér skal jeg ud på en rigtig rigtig lang tur



Klaus D. Mikkelsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-05-06 08:02

Morten Bo Jensen skriver:
>
> Jeg mener jo også bare at dér skal jeg ud på en rigtig rigtig lang tur

Det er ikke kun en lang tur. Det er også noget med at "strække benene".


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory:http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Ukendt (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-05-06 08:12

Jo jo - Har forstået det... Jeg må ned i tredje gear en del af vejen, så der
kommer mange omdrejninger



Klaus D. Mikkelsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-05-06 08:18

Morten Bo Jensen skriver:
>
> Jo jo - Har forstået det... Jeg må ned i tredje gear en del af vejen, så der
> kommer mange omdrejninger

Jo, men den skal også have lov til at trække. 3. gear og fuld skrue, så
løber den vel i omdrejningsbegrænseren.

Turen til Berlin er faktisk god (hvis du bor herover i "Gylland"). Ned
af motorvejen til nord for Hamborg, så er bilen varm. Nordøst om
Hamborg, tjek olie og ud på en knapt så befolket motorvej, hvor 160km/t
er fin strækningskørsel og højere hastigheder ikke er at kimse af. Når
du er halvvejs i Berlin, napper du lige en rasteplads og kigger topper
op med olie, langsomt igang igen og så fuld skrue resten af vejen indtil
du når "berlinerring".


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Morten Bo Jensen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Morten Bo Jensen


Dato : 26-05-06 08:39

> Jo, men den skal også have lov til at trække. 3. gear og fuld skrue, så
> løber den vel i omdrejningsbegrænseren.

Sikkert... Men det afhænger af om der skal køres 80 eller 110 tænker jeg


> Turen til Berlin er faktisk god

Lyder som en sjov tur, men det har jeg desværre slet ikke tid til - Desuden
er jeg fra Allerød på Sjæland, så



Klaus D. Mikkelsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-05-06 08:43

Morten Bo Jensen skriver:
>
> Sikkert... Men det afhænger af om der skal køres 80 eller 110 tænker jeg

Jeps

> Lyder som en sjov tur, men det har jeg desværre slet ikke tid til - Desuden
> er jeg fra Allerød på Sjæland, så

Damn, så må det jo være lidt bell add du skal bruge.

Det er ikek så dyrt, men om det hjælper er noget helt andet. En "tomota"
skal have omdrejninger, hvis det skal blive til noget. I bunden er den
IMHO rimeligt død...

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Morten Bo Jensen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Morten Bo Jensen


Dato : 26-05-06 09:26

> En "tomota" skal have omdrejninger, hvis det skal blive til noget. I
> bunden er den IMHO rimeligt død...

Enig, men jeg lærer vel at udnytte denmed tiden, så der også kommer lidt
køreglæde ud af den... Kører i hvert fald mere roligt i den, og det sparer
vel lidt benzin tænker jeg

PS. er Bell add noget man selv roder med når man er på mit niveau (griner),
eller bør jeg lade et værksted foretage det i forbindelse med service ?

Lyder nemt... At det bare skal prøjtes ind i indsygningen (skal liiiige ha´
fundet ud af hvor det er), og så kører 10km bagefter...



Klaus D. Mikkelsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-05-06 09:39

Morten Bo Jensen skriver:
>
> PS. er Bell add noget man selv roder med når man er på mit niveau (griner),
> eller bør jeg lade et værksted foretage det i forbindelse med service ?

Hvor svært kan det være at tanke bilen og fylde en ekstra flaske i ?
http://www.belladd.dk/main_produkter_1.html


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Ukendt (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-05-06 09:50

Ups... Jeg synes ellers lige jeg havde læst at det skulle sprayes ind gennem
indsugningen i motorrummet... Men det må ha´ været et andet produkt !!



Klaus D. Mikkelsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-05-06 10:13

Morten Bo Jensen skriver:
>
> Ups... Jeg synes ellers lige jeg havde læst at det skulle sprayes ind gennem
> indsugningen i motorrummet... Men det må ha´ været et andet produkt !!

Det er type 2 der skal det. Type 1 er lettere at have med at gøre....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Bagmanden (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Bagmanden


Dato : 26-05-06 09:53

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Hvor svært kan det være at tanke bilen og fylde en ekstra
> flaske i ? http://www.belladd.dk/main_produkter_1.html

Tja; det fås både som type 1B/D der hældes i tanken og som type
2B/D der forstøves ind i indsugningen, måske deraf Mortens
spørgsmål og at han havde misset link til 1B/D.

--
F.B.



Klaus D. Mikkelsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-05-06 10:14

Bagmanden skriver:
>
> Tja; det fås både som type 1B/D der hældes i tanken og som type
> 2B/D der forstøves ind i indsugningen, måske deraf Mortens
> spørgsmål og at han havde misset link til 1B/D.

Jeps.

Type 1 er ikke "rocket science", det kan enhver finde ud af - endda uden
at åbne motorhjælmen.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Ukendt (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-05-06 10:30

Jeps... Henter noget 1B i dag, og kører derefter ud på en 100km lang tur



TDN (26-05-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 26-05-06 07:24


"Morten Bo Jensen" <giant[AT]@post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse
news:44762321$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Har fået et hint om at SUBJ kunne hjælpe på min bils lidt træge opførsel -
> Opførsel som er kommet på grund af for få kilometer på mange år, og fordi
> den har kørt "konekørsel"...
>
> Hvad menes med aditiver, hvad kan de gøre, og hvilke produkter kunne være
> sagen ???
>

Læs evt mere her:

http://www.belladd.dk/index2.html

Mange bilværksteder bruger det i forbindelse med service også Toyota.

Mvh
Thomas



Hr. Jensen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 26-05-06 07:36

Den Thu, 25 May 2006 23:35:25 +0200 sendte "Morten Bo Jensen"
<giant[AT]@post.cybercity[DOT]dk> følgende røgsignaler:

>Har fået et hint om at SUBJ kunne hjælpe på min bils lidt træge opførsel -
>Opførsel som er kommet på grund af for få kilometer på mange år, og fordi
>den har kørt "konekørsel"...
>
>Hvad menes med aditiver, hvad kan de gøre, og hvilke produkter kunne være
>sagen ???

Er det egentlig ikke i disse tilfælde at V-Power-, Nitro 3000- eller
Dynamic-benzinen skulle gøre en forskel?

Jeg synes gerne at man siger at sunde motorer ikke har noget ud af den
rensende effekt, men den beskrevne bil kunne måske have gavn af en
tankfuld af ét af ovenstående mærker.

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter
i 30 dage.

Ukendt (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-05-06 07:47

Det lyder interessant... Nogen der kan bekræfte dette ???



Klaus D. Mikkelsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-05-06 08:02

Morten Bo Jensen skriver:
>
> Det lyder interessant... Nogen der kan bekræfte dette ???

Ja.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory:http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Jørgen M. Rasmussen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 26-05-06 14:33


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4476A7DB.ED886A2A@du.kan.finde.den...
> Morten Bo Jensen skriver:

>> Det lyder interessant... Nogen der kan bekræfte dette ???
>
> Ja.
>
Ja, det er alm. benz tilsat ekstra renseadditiver ab fabrikant. Du kan også
selv hælde injektorens i tanken, Valvoline, Redex, Belladd eller hvad de nu
hedder.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408602
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste