Skoda svagheder?
Fra : Lars Holst

Dato : 25-05-06 19:18

Min søn skal have have en Skoda Felicia eller Favorit.
Hvad er deres svagheder....hvad skal man kigge efter?

--
Lars Holst

Fra : Molnit

Dato : 25-05-06 19:21

Lars Holst skrev:
> Min søn skal have have en Skoda Felicia eller Favorit.
> Hvad er deres svagheder....hvad skal man kigge efter?

   Logo'et aka "Den flyvende pik"

   Skoda Felicia ruster sygt hurtigt, men ok discount bil at køre i.

--
VH
Lars Molnit

Fra : MK

Dato : 25-05-06 19:26

"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Skoda Felicia ruster sygt hurtigt, men ok discount bil at køre i.

Jég ville nu hellere rådgive min søn til at købe en '93 Ford Sierra 2,0...

Fra : Molnit

Dato : 25-05-06 19:48

MK skrev:
> "Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Jég ville nu hellere rådgive min søn til at købe en '93 Ford Sierra 2,0...

   Så længe knægten ikke har børn osv. han skal slæve rundt på, så er en
kværn da mere handy ;)

Fra : MK

Dato : 25-05-06 19:53

> Så længe knægten ikke har børn osv. han skal slæve rundt på, så er en
> kværn da mere handy ;)

Den nævnte bil er da overhovedet ikke noget for en ung mand.
Bilfreak eller ej...

Fra : tb

Dato : 25-05-06 20:49

> Den nævnte bil er da overhovedet ikke noget for en ung mand.
> Bilfreak eller ej...

Stor undren til alle jer. Går ud fra at I aldrig har haft en felicia?!

Vi har haft 2 og kørt 150.000km i dem tilsammen.

SINDSYGE billige i drift. Meget driftsikre. Fin størrelse - kan have en
barnevogn bagi.

Bagklap ruster - ja! Men ellers er det ikke slemt. Min første kørte lidt
over 250kkm på 9 år og der rust i bagklap og skærmkanter men intet i
undervogn

Vores nuværende har fået pava og har nul rust efter 8 år.

Begge vores er 1.3 skoda motor'ere, da jeg ikke har hørt ret meget positivt
om VW (dog er den mere lydløs og har lidt flere hypper)

Fra : Kent Glerup

Dato : 26-05-06 06:42

On Thu, 25 May 2006 21:48:49 +0200, "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Vi har haft 2 og kørt 150.000km i dem tilsammen.
>
>SINDSYGE billige i drift. Meget driftsikre. Fin størrelse - kan have en

I mit indlæg prøvede jeg netop at antyde at Felicia'en er vanvittigt
billig at holde kørende :)

Jeg skrev det dog ikke direkte..

/Kent Glerup

Fra : Kent Glerup

Dato : 25-05-06 20:25

On 25 May 2006 18:17:30 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Min søn skal have have en Skoda Felicia eller Favorit.
>Hvad er deres svagheder....hvad skal man kigge efter?

Kender ikke så meget til Favorit..

Felicia:

Rust! Specielt bagklappen. Selve bunden holder dog rimeligt. Find et
eksemplar som er passet godt op med undervognsbehandling.

Hjulophæng, bremser og styretøj er sunde konstruktioner, som man ikke
bør forvente problemer med, udover normalt slid selvf..

1,3 motorerne er gengangere helt tilbage fra røvskuberne. Det er
stødstangsmaskiner som skal ha' stillet ventilerne med (mener jeg) 15
KKM's mellemrum. Dette er dog nemt at ordne selv
Maskinen byder sjældent på problemer, og kan tåle rigtig mange
kilometer. Dog er den mildt sagt ikke inspirerende at høre på!
Gearkassen er også solid.

1,6 maskinen er fra VW, og er generelt noget dyrere i stumper, og kan
ikke forventes at være mere problemfri end 1,3'eren. Gearkassen til
denne er også fra VW, og har historisk givet en del problemer i
Polo'erne.

På to år, havde vi følgende rep. på vores 1,3 68HK:
Nye klodser til forbremsen.
Defekt airbag førerside, ny købt ved hugger.
Generator nedslidt, renoveret for 500,-
Selvstarter nedslidt, 1000,- alt inklusive (halv skade fra
forhandler).
Ventiler justeret to gange (af mig selv, 0,-)
Og det var det...

/Kent Glerup

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-05-06 14:27

Kent Glerup wrote:

> [...]
> ikke forventes at være mere problemfri end 1,3'eren. Gearkassen til
> denne er også fra VW, og har historisk givet en del problemer i

Hmm, vores Felicia 1.6 fra '96 har gået 148 kkm uden problemer med
gearkassen. Derimod har vi fået skiftet koblingen nogle gange. Og det
er åbenbart en kendt svaghed. For nogle år siden var jeg til Biler i
Bella. Af nysgerrighed tog jeg lige et kig på Fabia'en og da en af
gutterne på standen spurgte om han kunne hjælpe med noget, svarede
jeg at jeg var ganske tilfreds med min Felicia lige bortset fra at
koblingen var et svagt punkt. Hans svar: "Ah, du har en 1.6'er".

Iøvrigt har netop den motor en momentkarakteristik som en mursten.
Faktisk skal den køres ligesom en diesel undtagen når man tanker

Ebbe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-05-06 15:00

Ebbe Kristensen skrev:

> Iøvrigt har netop den motor en momentkarakteristik som en mursten.

Ahhhh skal vi nu ikke liiiige tage en kop the til... :)

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-06 15:42

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Ahhhh skal vi nu ikke liiiige tage en kop the til... :)

Den er god nok. 50Nm i hele område....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-05-06 17:37

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Den er god nok. 50Nm i hele område....

Min fejl :))

MVH

Fra : Lars

Dato : 29-05-06 21:31

> Ahhhh skal vi nu ikke liiiige tage en kop the til... :)

Den har noget bedre bundtræk end jeg forventede...

- Lars

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 30-05-06 13:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Den er god nok. 50Nm i hele område....

He, he...

Men det er nu kun halvt rigtigt - eftersom Feliciaens moment ligger
mellem 99 Nm og 135 Nm. Kig på:

http://www.rototest.com/index.php?DN=33&List=S-T

lidt nede af siden eller åbn pop-up vinduet direkte:

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=302

Okay, det er en lettere bulet mursten. Men sammenlignet med f.eks.
Skoda Fabia:

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=146

er den pænt jævn.

Ebbe

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 01-06-06 20:45

Kent Glerup wrote:

[klip}

> [...]
> Selvstarter nedslidt, 1000,- alt inklusive (halv skade fra
> forhandler).
> Ventiler justeret to gange (af mig selv, 0,-)

Det er da også en del ting, synes jeg? Hvordan mærker man, at
ventilerne skal justeres?
Hvad løb de ting op i - i reparationer?

/Kenneth