Datsun 120A F2
Fra : Mikkel Skou

Dato : 24-05-06 21:18

Goddag!

Jeg vil lige forespørge, om nogen i gruppen kan fortælle noget om
ovenstående - jeg har fået tilbudt en sådan (kender ikke årgangen på stående
fod) som nogenlunde "selvbyggerprojekt" (en som var igang med den, men ikke
har mulighed for at færdiggøre den), og der skulle ikke mangle voldsomt
meget arbejde på den - skal ud og kigge den igennem en af de næste dage.

Jeg kan klare de ting der skal laves, men mangler seriøst info om bilen -
har stort set ikke kunnet finde noget som helt på nettet, som ikke var på
hollandsk eller swahili

Derfor; er der noget jeg skal være opmærksom på ved bilen? Er der generelt
noget man skal vide om en sådan bil?
Nogen indspark? ;)

Mvh.
Mikkel Skou

Fra : alexbo

Dato : 24-05-06 21:36

"Mikkel Skou" skrev

> Derfor; er der noget jeg skal være opmærksom på ved bilen? Er der generelt
> noget man skal vide om en sådan bil?

Den er 30 år gammel og rådnet væk, hold dig væk.
Det er heller ikke nemt at finde brugte dele til sådan en fyr.
Skal du endelig igang med noget rigtig billigt så find hellere en gammel
kadet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Basil

Dato : 24-05-06 21:43

Mikkel Skou tastede følgende:
> [...]
> hollandsk eller swahili
>
> Derfor; er der noget jeg skal være opmærksom på ved bilen? Er der generelt

Uhh, nostalgi !
Prøv at kigge i New Zealand, altså på deres hjemmesider, der kører de
mest fantastiske klassikere rundt.
Som jeg husker det, så rustede de cirka lige så meget som en Simca, så
hvis der er noget tilbage af den, så har den været konserveret godt.
God fornøjelse, hvis du kaster dig ud i det.
Kai

Fra : KubikH

Dato : 24-05-06 21:44

"Mikkel Skou" <mikkel@jebir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hollandsk eller swahili
>
> Derfor; er der noget jeg skal være opmærksom på ved bilen? Er der generelt

Ikke særlig præcise oplysninger, men jeg mener at den blev fremstillet ca.
75 - 79.
Der var et par stykker i vennekredsen dengang, rimeligt pålidelige (i
relation til de øvrige blandede forsamling )
De var forholdsvis komfortable.
Mener ikke at de havde nogen alvorlige svagheder, bortset fra at de rustede
en del.

Se bare at komme igang, det er en sjælden fugl i dagens Danmark

Der er nogle Datsun klubber ude på nettet, de er ret hjælpsomme.
Held og lykke
Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-06 06:54

Mikkel Skou skriver:

> Derfor; er der noget jeg skal være opmærksom på ved bilen? Er der generelt
> noget man skal vide om en sådan bil?

Et yderstsporty køretøj af sin årgang (altså for 30 år siden). De fleste
er, som andre skriver, simpelthen forsvundet i rust.

Min svoger havde en der forsvandt som dug for solen...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory:http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html