remapping af ECU
Fra : Jim

Dato : 24-05-06 20:19

Hej alle så fik jeg min Citroen Jumpy 2.0 HDI 110 HK fra 2001 fixet
er du da sindsygt hvor det gav........ en flink fyr fra skotland ( var
alligevel derover)
og super billigt 3000 kr incl moms. det gav ca 40 hk mere og godt og vel 10%
bedre brændstof økonomi
hvis der er nogle der er intresseret kan de skrive her eller til min mail så
vil jeg forsøge at få ham her til DK han ville gerne komme over til DK hvis
jeg kunne samle nogle stykker...
og jeg er sikker på at man kan forhandle en god samlede pris
der er ikke tale om en chipning men en individuel tuning dine ECU data
bliver sendt til programør i Sydengland som så mailer den tilbage man for
både den org og den nye software med...

MVH Søren som ikke har aktier i firmaet eller andet

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 20:31

"Jim" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alligevel derover)
> og super billigt 3000 kr incl moms. det gav ca 40 hk mere og godt og vel

Hmm, jeg blev godt nok noget paf i går da jeg kørte bag en dieselpotte som
jeg kunne mærke ikke var glad for at jeg skulle forbi. Da vi tog den rundt i
rundkørslen brugte han begge spor og gav så fuld gas ud af rundkørslen. Jeg
må nu nok sige at hvis samme fænomen opstår i alle chiptunede biler, så vil
jeg alvorligt overveje hvor ligeglad jeg er.

For syv sytten da også, jeg mindes ikke at have oplevet et værre
miljøsvineri siden jeg var i østeuropa i 80'erne. Det var da helt VIIIILDT
så meget sort l*rt denne dieselpotte sendte ud. Det var erder..... det
værste SVINERI man kan forestille sig. Håber sandelig at de fleste tuninger
er bedre end dette?

--
Tom

Fra : Michael Pagh

Dato : 24-05-06 21:03

> [...]
> så meget sort l*rt denne dieselpotte sendte ud. Det var erder..... det
> værste SVINERI man kan forestille sig. Håber sandelig at de fleste

Hehe, tjek denne:

http://altarmoore.com/jason/SOOTYRRVID.wmv

Det er en engelsk gut med en Fabia (V)RS med omkring 220 hypper, en 1.9
diesel som har fået lidt nye dele samt remap.

Har også set et klip med et par mercere der leger lidt, de svinede godtnok
helt ekstremt, men syntes ikke lige jeg kan finde klippet.

> --
> Tom

/Michael

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 21:10

"Michael Pagh" <pagh@it.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe, tjek denne:
>
> http://altarmoore.com/jason/SOOTYRRVID.wmv
>
> Det er en engelsk gut med en Fabia (V)RS med omkring 220 hypper, en 1.9
> diesel som har fået lidt nye dele samt remap.

Tro mig, røgen fra bilen i går var dobbelt så tæt som den i klippet. Det
lignede meget det man ser i traktortræk.

--
Tom

Fra : Michael Pagh

Dato : 24-05-06 22:06

> Tro mig, røgen fra bilen i går var dobbelt så tæt som den i klippet. Det
> lignede meget det man ser i traktortræk.

Hmmm, det lyder godtnok fælt.

> --
> Tom

/Michael

Fra : Jim

Dato : 24-05-06 22:23

> Hmmm, det lyder godtnok fælt.

hejsa
min ryger nu ikke (den gjorde de første 1500 km men efter det holdt den op)
det er normalt at de ryger hvis de bliver chippet, det er bare en konstant
overfodring....men jeg skulle måske lige nævne at langt de fleste diesel
biler ryger lidt hvis de bliver fyret helt af har ihvertifald ikke set en
endnu der ikke gør det.....
min røg helt vildt de første 1000 km, men så stoppede det, men det er jo
osse noget andet en en chipning....
dieselforbruget stiger iøvrigt volsomt hvis man ligger og fyre den af hele
tiden :-/
men hvis man køre som normalt så er der en 10-12 % at hente...
ingenøren der remappede min, havde iøvrigt en Alfa 156 2.4 estate med 235
hk.. av den gik godt han sagde de bedste at remappe er faktisk (tro det
eller ej) Fiat multipla 1.9 jtd som han udtrygte det "it goes like stink"
tjep
Søren

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 25-05-06 07:08

> overfodring....men jeg skulle måske lige nævne at langt de fleste diesel
> biler ryger lidt hvis de bliver fyret helt af har ihvertifald ikke set en
> endnu der ikke gør det.....

Min 156 2.4 JTD gør nu ikke ;)

> ingenøren der remappede min, havde iøvrigt en Alfa 156 2.4 estate med 235
> hk.. av den gik godt han sagde de bedste at remappe er faktisk (tro det

Har du været en tur forbi Scantune?

\Mandal

Fra : Thomas Landberg

Dato : 25-05-06 12:05

> min røg helt vildt de første 1000 km, men så stoppede det, men det er jo
> osse noget andet en en chipning....

Der er absolut ingen forskel. En "individuel tilpasning af dataene i ECU'en"
er nøjagtigt det samme som en chiptuning, en chipning, en chiptrimning eller
WTF du lyster at kalde det.

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-06 06:50

Michael Pagh skriver:

> Har også set et klip med et par mercere der leger lidt, de svinede godtnok
> helt ekstremt, men syntes ikke lige jeg kan finde klippet.

dslboost, har den har på computeren
http://www.teamrwd.com/dieselboost/

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory:http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : OZ7PUS

Dato : 25-05-06 02:55

> [...]
> så meget sort l*rt denne dieselpotte sendte ud. Det var erder..... det
> værste SVINERI man kan forestille sig. Håber sandelig at de fleste

Sku ikke nødvendig at chippe/tune en diesel for at den ryger

Hvis jeg skyder nissanen af (Nissan sunny 2.0d) ryger den oss voldsomt sort
Faktisk mere som den gamles golfert der ellers er skruet ret meget i
pumpen
Selv de passater vi køre i som taxa lukker tyk sort røg ud hvis de bliver
skudt af

OZ3BTO

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-06 06:53

OZ7PUS skriver:

> Hvis jeg skyder nissanen af (Nissan sunny 2.0d) ryger den oss voldsomt sort

Har en kammerat med en Mazda 323F, den ryger _noget_ (lad os bare sige
det sådan), hvis den får gas i 3. gear. Det kan fa evt bagvedliggende
til at holde afstand.

Ingen tun, ingen opskruet pume - bare ganske standard..

Fra : Thomas Landberg

Dato : 25-05-06 12:07

> [...]
> så meget sort l*rt denne dieselpotte sendte ud. Det var erder..... det
> værste SVINERI man kan forestille sig. Håber sandelig at de fleste

Hvorfor ringer du ikke til panserne og knalder ham? De kunne vel kalde ham
til syn? Det er noget forbandet svineri og er skadeligt for miljøet. Desuden
er det irriterende for os seriøse chiptunere at der er fjolser der laver
sådan noget lort og dermed for folk til at tro, at al chiptunung medfører en
masse røgudvikling. Havde alle chiptunere lavet chipninger uden synlig
røgudvikling havde der slet ikke været al den ballade der er i dag.

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 25-05-06 10:43

> [...]
> der er ikke tale om en chipning men en individuel tuning dine ECU data
> bliver sendt til programør i Sydengland som så mailer den tilbage man for

Individuel tilpasning af ECU *LOL* - På en PSA HDI er der melllem 5-10 maps
du kan justere på og man bruger oftest kun de 3-4 stykker, tror mig der er
ikke den helt vilde tilpasning
Tricket går ud på at lave en fil hvor man har ca. 20-40% mere effekt uden
røg, dette gøres ved at skrue op for enten pumpen eller dysernes åbningstid
til den ryger, derefter hæver man ladetrykket mellem 0.15-0.3 bar hvorefter
den diesel som forudsager røger bliver forbrændt.

Jeg ville til enhver til foretrække at få det lavet i DK, da du her har
muligheden for at snakke med ham der gør det (og samtidig få en forklaring
undervejs)

> MVH Søren som ikke har aktier i firmaet eller andet

/Claus

(Med et par HDI på samvittigheden)

Fra : Thomas Landberg

Dato : 25-05-06 12:03

> Individuel tilpasning af ECU *LOL* - På en PSA HDI er der melllem 5-10
> maps du kan justere på og man bruger oftest kun de 3-4 stykker, tror mig
> der er ikke den helt vilde tilpasning

Den er nok individuelt tilpasset den enkelte styreboks, hvilket også er en
fordel hvis bilen skal kunne starte igen bagefter....

Sender man en fil fra ECU'en til Sydengland og får lavet en tuningsfil skal
gutten i Sydengland mildest talt være en helvedes karl for at kunne lave en
tilpasset chipning, da han udfra dataene han får INTET ved om bilens
"hardware" altså hvordan motoren har det.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-05-06 17:53

Thomas Landberg wrote:

> [...]
> karl for at kunne lave en tilpasset chipning, da han udfra dataene
> han får INTET ved om bilens "hardware" altså hvordan motoren har det.

Jeg synes nu også at oprindelige indlæg lugter lidt af en der lige vil tjene
en ekstra skilling. 10% bedre brændstoføkonomi lyder lige som et
reklameindslag og harmonerer ikke med de mange flere HK bilen får.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jim

Dato : 26-05-06 08:16

> [...]
en ekstra skilling. 10% bedre brændstoføkonomi lyder lige som et
reklameindslag og harmonerer ikke med de mange flere HK bilen får

kære Per din næse snyder dig
der er ikke nogen lugt..... jeg er personlig p.... ligeglad om man er
intresseret eller ej
jeg var bare helt op og køre over så fedt det var....
og ville dele muligheden oplevelsen med andre....men jeg har fuldstændig
glemt hvordan det er i DK
"Dele" det gør man jo åbenbart ikke her i landet uden at man har
bagtanker.... :-/
MVH Søren som har boet 6 år i Nord Irland...

copy paste

Fra : Neser

Dato : 31-05-06 16:02

> [...]
> både den org og den nye software med...
>
> MVH Søren som ikke har aktier i firmaet eller andet
Der er også flere i DK der kan klare den sag, og det skulle ikke undre mig
om du kunne finde én der kan lave det til samme pris og til samme
betingelser.

- Neser