/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Er thansens bremseskiver så dårlige?
Fra : Leif Neland


Dato : 24-05-06 10:54

Jeg bestilte bremseskiver foran til HJ60 landcruiser hos T Hansen til 438kr
for to.

Jeg kunne ikke finde ud af at skifte dem, så jeg tog på værkstedet.

De vil ikke montere dem, men bruge deres egen leverandør til godt 500pr stk
plus moms.

Er T.Hansens skiver så dårlige?

Leif




 
 
Martin Johansen [600~ (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-05-06 11:08

Leif Neland skrev:

> Er T.Hansens skiver så dårlige?

Ja og nej, forståes på den måde at det mærke de får fra deres
underleverandør skifter fra gang til gang.

MVH

C. Caspersen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 24-05-06 11:24

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
news:44742d4a$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...

> De vil ikke montere dem, men bruge deres egen leverandør til godt 500pr
stk
> plus moms.

Ja, for man tager vel ikke brød med til bageren

/Caspersen



Leif Neland (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 24-05-06 11:31

C. Caspersen wrote:
> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> news:44742d4a$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> De vil ikke montere dem, men bruge deres egen leverandør til godt
>> 500pr stk plus moms.
>
> Ja, for man tager vel ikke brød med til bageren
>
Hans skiver er næsten 3 gange så dyre som T-Hansens.

Er det rimeligt?

Jeg betaler jo arbejdsløn for monteringen.

Jeg kunne da sikkert få bageren til at bage boller med den specialblanding
med østkinesiske mangokærner, hvis jeg betalte ham timeløn og el...

Leif




Troels - around 9000 (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Troels - around 9000


Dato : 24-05-06 11:43

> Er T.Hansens skiver så dårlige?

Lad mig vende det sådan - har prøvet 3 forskellige mærker af bremseskiver
fra dem til min gamle Civic, med det samme resultat hver gang: Bremserne
overophedede konstant, de var skæve til trods for korrekt tilkørsel (OG
MONTERING!), og de holdt ikke specielt mange kilometer.

// Troels



Jacob Rungwald (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 24-05-06 12:24

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message
news:44742d4a$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg bestilte bremseskiver foran til HJ60 landcruiser hos T Hansen til
> 438kr
> for to.
>
> Jeg kunne ikke finde ud af at skifte dem, så jeg tog på værkstedet.
>
> De vil ikke montere dem, men bruge deres egen leverandør til godt 500pr
> stk
> plus moms.

Hmm, jeg har nu fået monteret fjedre osv, hos min forhandler som jeg selv
kom med, de skulle bare have timeløn, så var de glade :) Så det er
forskelligt fra forhandler til forhandler. Hvad med et lille uaut værksted,
de vil nok gerne til timeprisen.


> Er T.Hansens skiver så dårlige?

Min dyrkøbte erfaring med uoriginale skiver er at de er for ringe kvalitet.
Jeg har lige købt skiver/klodser til min BMW uoriginalt, men de er nu efter
1500km skiftet til originalt BMW, de rystede så meget i rattet når man
bremsede at man skulle tro bilen faldt fra hinanden. Og det hele var
monteret 100% korrekt.

Med de nye skiver, kører bilen som en drøm.

--
Mvh
Jacob (BMW E46)



Leif Neland (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 24-05-06 12:31

Jeg er overbevist...

Det bliver skiver til 3 gange T-Hansen-pris.

Leif




Leif Neland (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 24-05-06 12:45

Jacob Rungwald wrote:
> Min dyrkøbte erfaring med uoriginale skiver er at de er for ringe
> kvalitet. Jeg har lige købt skiver/klodser til min BMW uoriginalt,
> men de er nu efter 1500km skiftet til originalt BMW, de rystede så
> meget i rattet når man bremsede at man skulle tro bilen faldt fra
> hinanden. Og det hele var monteret 100% korrekt.

Jeg skal for det meste køre med hestetrailer, og der bremser man ikke ret
meget; det gælder om at være forudseende

Leif





Troels - around 9000 (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Troels - around 9000


Dato : 24-05-06 13:08

> Jeg skal for det meste køre med hestetrailer, og der bremser man ikke ret
> meget; det gælder om at være forudseende

Nej, men belastningen ved opbremsning er meget større end de skod-skiver kan
klare...

// Troels



Flemming V. Mortense~ (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Flemming V. Mortense~


Dato : 24-05-06 12:44

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in
news:44742d4a$0$15785$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg bestilte bremseskiver foran til HJ60 landcruiser hos T Hansen til
> 438kr for to.
>
> Jeg kunne ikke finde ud af at skifte dem, så jeg tog på værkstedet.
>
> De vil ikke montere dem, men bruge deres egen leverandør til godt
> 500pr stk plus moms.
>
> Er T.Hansens skiver så dårlige?
>
> Leif
>
>
>
>

Hej
Jeg skiftede selv på min HJ60 for 2 år siden.

Det blev THansen skiver og calibre, fungerede helt fint.

Kørte ca 25000 problemfrie km med disse inden bilen blev solgt.

mvh fvmFJERN@DETTEnethotel.dk

Claus Espeholt (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Claus Espeholt


Dato : 24-05-06 13:06

Ja med THansen så hopper det for dig. Jeg har skiftet mange bremseskiver med
tiden - og aldrig haft problemer før jeg prøvede THansens skiver.
Bremsepedalen vibrerede meget kraftigt. Der gik en måned før de svarede på
min reklamation. Jeg kunne så få et tilgodebevis hvis jeg afleverede
skiverne. Jeg købte andre skiver hos Nymann, monterede dem - ingen problemer
.. Afleverede de gamle skiver hos THansen og efter en måned mere fik jeg som
sagt tilgodebeviset. Jeg har ikke brugt det endnu og tror ikke jeg vil
handle hos THansen mere.
Det er godt det er billigt - men for dyrt hvis man køber noget ubrugeligt -
uanset prisen.
claus



Ken Sørensen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Ken Sørensen


Dato : 24-05-06 18:24


"Claus Espeholt" <espeholt@grenaa-kommune.dk> skrev i en meddelelse
news:44744c3e$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Ja med THansen så hopper det for dig. Jeg har skiftet mange bremseskiver
med
> tiden - og aldrig haft problemer før jeg prøvede THansens skiver.
> Bremsepedalen vibrerede meget kraftigt. Der gik en måned før de svarede på
> min reklamation. Jeg kunne så få et tilgodebevis hvis jeg afleverede

jeg har nu kørt 25000 problemfrie km på thansen skiver og klodser...

/Ken



Ukendt (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-06 18:51


"Ken Sørensen" <ken_s123@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:447496c1$0$829$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Claus Espeholt" <espeholt@grenaa-kommune.dk> skrev i en meddelelse
> news:44744c3e$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Ja med THansen så hopper det for dig. Jeg har skiftet mange bremseskiver
> med
>> tiden - og aldrig haft problemer før jeg prøvede THansens skiver.
>> Bremsepedalen vibrerede meget kraftigt. Der gik en måned før de svarede
>> på
>> min reklamation. Jeg kunne så få et tilgodebevis hvis jeg afleverede
>
> jeg har nu kørt 25000 problemfrie km på thansen skiver og klodser...

Mit indtryk, er at thansen skiver er sådan ca. lige så gode/dårlige som
resten af det man køber i dag. Mine originale Ford skiver var pille skæve og
blev skiftet til noget uoriginalt som har holdt i hvert fald 100.000 Km nu.
OK de er en anelse skæve men ikke mere end at det ville være hysteri at
skifte dem.
Jeg tror ikke rigtig på at originale skiver ikke også kan blive skæve, det
har jeg læst fra FOR mange andre her i gruppen.

Hvis man skifter dem selv, så kan det også være fløjtende ligemeget om de
skulle skiftes en gang i året. De koster jo ingenting og sådan ca. lige så
lette at skifte som et dæk.

Men ellers ville jeg da gerne have fat i nogle Porsche keramiske bremser til
180.000 Kr

--
Tom



Leif Neland (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 24-05-06 19:13

"Ken Sørensen" <ken_s123@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis man skifter dem selv, så kan det også være fløjtende ligemeget
> om de skulle skiftes en gang i året. De koster jo ingenting og sådan
> ca. lige så lette at skifte som et dæk.

Jeg opgav, da jeg ikke kunne få friløbs-navet af...

Men jeg vil da gerne betale dig 500kr orange for at skifte dem på HJ60'eren.

Og så er det da også svært at skifte dæk. Man skal ihvertfald have nogle
store dækjern

Leif




Ukendt (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-06 19:19


"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
news:4474a247$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
> "Ken Sørensen" <ken_s123@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>> Hvis man skifter dem selv, så kan det også være fløjtende ligemeget
>> om de skulle skiftes en gang i året. De koster jo ingenting og sådan
>> ca. lige så lette at skifte som et dæk.
>
> Jeg opgav, da jeg ikke kunne få friløbs-navet af...
>
> Men jeg vil da gerne betale dig 500kr orange for at skifte dem på
> HJ60'eren.
>
> Og så er det da også svært at skifte dæk. Man skal ihvertfald have nogle
> store dækjern

hehe, nu gør jeg heller ikke så meget i større "skrumler"
Jeg tænkte her mere på småbiler med alm bremser.

Har haft mine udfordringer med den gamle Hannomag kassevogn dengang

--
Tom



ERLO (24-05-2006)
Kommentar
Fra : ERLO


Dato : 24-05-06 20:27

Ja, så er der igen en en reklamepromovering for "firmaet".
Med venlig hilsen
ERLO

--
***STØDDÆMPERE***
til alle biler haves
www.logst.dk


"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
news:44742d4a$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg bestilte bremseskiver foran til HJ60 landcruiser hos T Hansen til
438kr
> for to.
>
> Jeg kunne ikke finde ud af at skifte dem, så jeg tog på værkstedet.
>
> De vil ikke montere dem, men bruge deres egen leverandør til godt 500pr
stk
> plus moms.
>
> Er T.Hansens skiver så dårlige?
>
> Leif
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408602
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste