antipollution system fault
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-05-06 20:45

Min bil (C4) er begyndt at melde om "antipollution system fault".
Er der nogen herinde, der ved, hvad det betyder? Skal jeg køre videre uden
at bekymre mig eller..... ?

Skal selvfølgelig have fat i forhandleren, men i morgen har jeg dårligt tid
til det og i overmorgen er det helligdag.... så der går lige et par dage før
jeg kan gøre noget ved problemet.

Mvh. Lisbeth

Fra : MK

Dato : 23-05-06 21:37

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:44736c89$0$16993$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Min bil (C4) er begyndt at melde om "antipollution system fault".
> Er der nogen herinde, der ved, hvad det betyder? Skal jeg køre videre uden
> at bekymre mig eller..... ?

Lisbeth, hvad siger din instruktionsbog?

"Antipollution system fault" betyder, at din bil sviner for meget

Fra : Lars [6710]

Dato : 23-05-06 21:54

Lisbeth Jacobsen skrev:
> [...]
> til det og i overmorgen er det helligdag.... så der går lige et par dage før

Hej

Da min brors Pug 307 2.0 gav den melding på en tur hjem fra Østrig,
betød det et eller andet med Kat'en...
At den så i samme åndedrag havde ødelagt en eller anden ventil dingenot
inde i maskinen ved jeg ikke om har noget med det at gøre.....
Men det blev dyrt at han kørte videre (

Hvis jeg var dig ville jeg nok lige trille forbi værkstedet i morgen og
lade dem sætte testeren til den

Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-05-06 22:09

Lisbeth Jacobsen skriver:

> Min bil (C4) er begyndt at melde om "antipollution system fault".
> Er der nogen herinde, der ved, hvad det betyder? Skal jeg køre videre uden
> at bekymre mig eller..... ?

Hvad siger instruktionsbogen ?

Et bud er:
http://www.garanome.org/406-Hdi90-Antipollution-System-defective-222510x59.htm

Et andet bud er at der i en del PSA biler findes et lille filter der
skal skiftes/vendes regelmæssigt.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-05-06 00:36

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Min bil (C4) er begyndt at melde om "antipollution system fault".
> Er der nogen herinde, der ved, hvad det betyder?

Kunne det ikke være en defekt ERGventil?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-05-06 16:16

> Kunne det ikke være en defekt ERGventil?

EGR, jo. RygtersBüro siger at man bare kan plugge slangerne til, og lade
ventil være ventil?.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-05-06 22:09

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> EGR, jo. RygtersBüro siger at man bare kan plugge slangerne til, og
> lade ventil være ventil?.

Det siger rygterne, men jeg gætter på at synsmanden siger noget andet.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 25-05-06 10:31

> "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> EGR, jo. RygtersBüro siger at man bare kan plugge slangerne til, og lade
> ventil være ventil?.

God ide, men hvordan får man en PSA motor til at lade være med at melde fejl
bagefter?

/claus

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 25-05-06 08:41

Hej Lisbeth

"antipollution system fault" er en fælles besked for alle de fejl der kan
give sig udslag i for stort forureningsniveau. Ting som Katalysator,
Lambdasonde, EGR-ventil o.s.v. kan give den fejloplysning. Nogen gange
forsvinder den ved at snukke bilen og starte den på ny. Ellers må du omkring
et værksted der kan læse fejlene ud. C4 er der jo stadig garanti på, så smut
forbi Citroen og få læst fejlene ud. Det tager lige som i Fakta kun 5
minutter. (hvis de har tid)

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-05-06 10:03

"Ole Frederiksen" <olebaltzer@SLET_DETTEmail-online.dk> skrev i en
meddelelse news:44755f67$0$38666$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> omkring et værksted der kan læse fejlene ud. C4 er der jo stadig garanti
> på, så smut forbi Citroen og få læst fejlene ud. Det tager lige som i

Det er lige præcis den forklaring jeg fik fra Citroen-værkstedet *S*
Jeg smutter forbi dem i næste uge - hvis den bliver ved med at lyse fejl -
for i denne uge når jeg det ikke.

Mvh. Lisbeth