Kæmpe rabat på Ford Mondeo
Fra : NHF

Dato : 22-05-06 22:42

Hej

Jeg har været lidt rundt ved Ford forhandlere, og her har jeg erfaret at jeg
kan kregle mig til store rabatter på en sprit ny Ford Mondeo 2.0 TDCI Trend.
Hvis jeg i forvejen er Mondeo ejer (og det er jeg ikke), så kan jeg nemt
opnå rabatter på kr. 40.000,- eller mere, de kalder det loyalitet, og jeg
skal ikke engang vise min loyalitet. Jeg bliver derfor helt bange for at der
lægger noget bag! Måske ny model?

Nogle gode bud.

NHF, Århus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-05-06 22:48

NHF skriver:

> [...]
> skal ikke engang vise min loyalitet. Jeg bliver derfor helt bange for at der

Næh, sig "flåderabat".

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-06 23:03

NHF wrote:
> [...]
> kalder det loyalitet, og jeg skal ikke engang vise min loyalitet. Jeg
> bliver derfor helt bange for at der lægger noget bag! Måske ny model?

Hvad er listeprisen på bilen?
Er det en bestemt variant (4-dørs/5-dørs/st.car) og en bestemt farve som de
måske har mange på lager af?

/P.

Fra : NHF

Dato : 23-05-06 06:01

"Pedro" <_> wrote in message
> Hvad er listeprisen på bilen?
> Er det en bestemt variant (4-dørs/5-dørs/st.car) og en bestemt farve som
> de måske har mange på lager af?
>
> /P.

Jeg tror ikke det er en model de har mange af, fordi der er en leveringstid
på 7 - 9 uger, jeg kan selv bestemme farve, det er en Mondeo Trend 2.0 TDCI
og listeprisen hos forhandleren er ca. 400.000,00 - og med træk og ekstra
måtter kunne den købes til ca. 350.000.
Det er ikke flåderabat, fordi så skal jeg komme med et CVR-nr på et firma -
ikke at det er et problem men jeg undre mig bare.

NHF - Århus

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-05-06 05:50

Hej

NHF wrote:
> [...]
> skal ikke engang vise min loyalitet. Jeg bliver derfor helt bange for at der

For nogle år siden, så kunne man hvis man var heldig få et par måtter og
en radio. Så fjernede dem på kristiansborg reglerne om at forhandlerne
skulle tjene minimum x% og siden da har man kunnet opnå meget store
rabatter. Det varierer i øvrigt fra mærke til mærke. Toyota giver
åbenbart nogle voldsomme rabatter, hvorimod jeg oplevede, at Mazda ikke
rigtig var til at stikke i (25 på en bil til samlet 347).

Her og nu ser den store rabat ud til at være til gavn for dig, men hvis
du vil sælge din bil tre år senere, så ved forhandlerne godt hvad
bilerne blev solgt til med flåderabat mv. Derfor vil din afskrivning af
bilen gå på din købspris og ikke listeprisen. Det betyder at visse
modeller på et tidspunkt for "voldsomme" værditab. Køber du derimod en
2-3 år gammel bil, så prøver alle sælgerne at bogføre værditabet ud fra
listeprisen. Prøv for eksempel at se hvor mange Avensis'er du finder på
bilbasen med 2-3 år på bagen.

En sidste ting du skal være opmærksom på er din forsikring. Forsikringen
sætter prisen ud fra listeprisen. Hvis din rabat gør, at du kan få en
større bil, som så netop går op i næste trin, så bliver den en smule
dyrere at forsikre.

Da jeg byttede bil i sidste uge oplevede jeg det "modsatte" af dig. Hvis
jeg kom med min bil, fik jeg mindre ud af det end hvis jeg ikke
indleverede den til forhandleren. Så rabatten blev større hvis jeg
beholdt den gamle eller solgte den priva. Jeg gik fra Ford til Mazda.

Hvem sagde jungle?

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Henning

Dato : 23-05-06 05:53

On Mon, 22 May 2006 23:42:25 +0200, "NHF" <lamper@mail.dk> wrote:

> [...]
>opnå rabatter på kr. 40.000,- eller mere, de kalder det loyalitet, og jeg

40.000? Peanuts - sig "flåderabat" så får du 80K i rabat!

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 23-05-06 07:07

>40.000? Peanuts - sig "flåderabat" så får du 80K i rabat!

Yeps! Min Mondeo 2,0 Ghia står svjh til 385.000 i Ford's prisliste,
men beskatningsgrundlaget, og dermed hvad leasingselskabet rent faktisk
har betalt for bilen hos Ford er 292.000. Så 40-50.000 i rabat er vi
ikke imponerede af, der skal mere til

Mvh
Hornsved

Fra : Hr. Jensen

Dato : 23-05-06 07:46

Den Mon, 22 May 2006 23:42:25 +0200 sendte "NHF" <lamper@mail.dk>
følgende røgsignaler:

> [...]
>skal ikke engang vise min loyalitet. Jeg bliver derfor helt bange for at der

De 40.000 kr er vel et udtryk for hvor meget du skal bruge på
rustbeskyttelse i løbet af de næste 8-10 år.

Så i stedet for at have kunderne rendende når "de røde hunde" er en
realitet, så får kunderne pengene med det samme.

--
T.J.

Jeg er spontan, hvis jeg får tid til at tænke.

Fra : Michael

Dato : 23-05-06 22:36

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Den Mon, 22 May 2006 23:42:25 +0200 sendte "NHF" <lamper@mail.dk>
> følgende røgsignaler:

> De 40.000 kr er vel et udtryk for hvor meget du skal bruge på
> rustbeskyttelse i løbet af de næste 8-10 år.

Du har tydeligvis ikke læst seneste nummer af Motor. Her fremgår det af
FDM's egen test (og den er vel seriøs nok), at Mondeo er en af de bedst
beskyttede. Bedre end f.eks. Avensis, så det argument kommer du ikke langt
med.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 15:49

"NHF" <lamper@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg skal ikke engang vise min loyalitet. Jeg bliver derfor helt bange for
> at der lægger noget bag! Måske ny model?

Er jeg virkelig den eneste som sidder tilbage og under mig over at man ikke
snakker købspris i stedet for rabatter?

Jeg ville da være mere intresseret i hvad jeg skulle betale for en ny bil,
frem for den rabat jeg kunne få

--
Tom

Fra : NHF

Dato : 23-05-06 19:34

> [...]
> snakker købspris i stedet for rabatter?
>
> Jeg ville da være mere intresseret i hvad jeg skulle betale for en ny bil,

Det kan du på sin vis godt have ret i, men da jeg fik det første tilbud
tænkte jeg YES jeg kan have en "gratis" bil i et år for så at sælge den igen
uden tab. Men her er jeg åbenbart blåøjet - og så gider jeg ikke vælge så
kedelig en bil. Det bliver nok en Passat TDI igen hvis den gamle skal
skiftes!

NHF - Århus

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-05-06 19:54

Hej

NHF wrote:
> [...]
> uden tab. Men her er jeg åbenbart blåøjet - og så gider jeg ikke vælge så
> kedelig en bil. Det bliver nok en Passat TDI igen hvis den gamle skal

Endeligt fandt jeg artiklen som netop belyser det du oplever. Private
oplever nu oftere at få stor rabat, men hvis man ikke går sælgeren på
klingen, så bliver man snydt.

<http://www.autobild.dk/Default.aspx?ID=2&M=News&PID=103&NewsID=128>

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 23-05-06 21:19

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Endeligt fandt jeg artiklen som netop belyser det du oplever. Private
> oplever nu oftere at få stor rabat, men hvis man ikke går sælgeren på
> klingen, så bliver man snydt.

Ja om ikke før - så opdager den opmærksomme det når han skal sælge bilen.

MVH Hans

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-05-06 04:46

NHF skrev:
> og så gider jeg ikke vælge så kedelig en bil. Det bliver nok en Passat TDI igen hvis den gamle skal
> skiftes!

Det kan jeg ikke lige få til at hænge sammen, er en Passat da en
spændene bil ?? ja ok det er da kun hvis man ser på prisen.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Brian

Dato : 24-05-06 20:00

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:

> Det kan jeg ikke lige få til at hænge sammen, er en Passat da en
> spændene bil ?? ja ok det er da kun hvis man ser på prisen.

Hvis man holder den nye Passat og den nuværende Mondeo (med
Mercedes baglygter) op mod hinanden, skal man da vist være Ford mand
for at finde Mondeo'en mest interessant

/Brian

Fra : NHF

Dato : 24-05-06 21:15

Enig

NHF - Århus

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-05-06 02:07

NHF skrev:
> Enig
>
> NHF - Århus

Ja som status symbol er Passaten da fin fin
Men jeg ville da finde en af disse mindst lige så interessant.

http://www.fordmondeo.dk/index.php?show=galleri_mk3

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-06 06:30

Martin Vollert skriver:

> Ja som status symbol er Passaten da fin fin
> Men jeg ville da finde en af disse mindst lige så interessant.

Kørselsmæssigt - måske - udseende, nej.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory:http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-05-06 21:33

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> udseende, nej.

Joo.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-06 22:20

Martin Vollert skriver:

> Joo.

Ak ja.

Du må jo være forgiftet - ikke et under at det hedder en 'deo - der
udsendes nervegasser der forvansker chaufførens hjerne

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-05-06 22:59

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Martin Vollert skriver:

> Ak ja.
>
> Du må jo være forgiftet - ikke et under at det hedder en 'deo - der
> udsendes nervegasser der forvansker chaufførens hjerne

Kan godt være men jeg syntes at Mondeo ST220 (især i sølv) er ligeså
flot som en ny Passat blot har den ikke blærerøvs prædikatet på sig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-06 22:58

Martin Vollert skriver:

> Kan godt være men jeg syntes at Mondeo ST220 (især i sølv) er ligeså
> flot som en ny Passat blot har den ikke blærerøvs prædikatet på sig.

Vi er heldigvis ueninge.

Desuden er der ikke meget blærerøvsprædikat på en Passat.
Det er da bare en ganske almindelig familiebil.

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-05-06 00:07

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Martin Vollert skriver:

> Vi er heldigvis ueninge.
>
> Desuden er der ikke meget blærerøvsprædikat på en Passat.
> Det er da bare en ganske almindelig familiebil.

Statussymbol min ven, statussymbol, har man ikke råd til en Audi så
tager man en Passat og er man helt fattig en Golf (undskyld Klaus)
320000 kr for den mindste Passat 1,6 og de kommer sjovt nok flest af dem
uden 1,6 mærket på bagklappen, folk skulle jo nødig se man er en
fattigrøv der kun har råd til den billigste model.
Fordom tjaa måske men det er hvad jeg oplever i hverdagen så jeg kan
ikke gøre for det.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-06 06:03

Martin Vollert skriver:
> Statussymbol min ven, statussymbol, har man ikke råd til en Audi så
> tager man en Passat og er man helt fattig en Golf (undskyld Klaus)

Fordomme.

Har som du jo selv ved en Golf - ikke fordi jeg ikke havde råd til en
Passat i de større modeller, det var blot et spørgsmål om at hæve flere
penge på konto'en. Var det mine planer kunne det såmæd godt have blevet
til en A4....

> 320000 kr for den mindste Passat 1,6

Samme pris som den mindste Avensis (335 kkr) med 1,8 l motor.

> Fordom tjaa måske men det er hvad jeg oplever i hverdagen så jeg kan
> ikke gøre for det.

Hvordan oplever du det ?

Fra : Brian

Dato : 25-05-06 07:32

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:

> Ja som status symbol er Passaten da fin fin
> Men jeg ville da finde en af disse mindst lige så interessant.
>
> http://www.fordmondeo.dk/index.php?show=galleri_mk3

Jeg ville nu også gerne lege lidt med en ST220 - hvis det ikke
lige var for OPC modellerne fra Opel

På den anden side laves den slags Passat'er jo også, de er bare
mere kedelige

/Brian