Operation X, "Hemlige" mærker på biler ??
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 20:01

Hej

I Operation X om synshallerne bliver der omtalt mærker rundt om på bilen,
som kan afsløre om bilen har kørt mere end den giver sig ud for.

Hvad er det for nogle mærker ??

Mvh Bo

Fra : Brian

Dato : 21-05-06 20:14

Bo og Tine wrote:

> I Operation X om synshallerne bliver der omtalt mærker rundt om på
> bilen, som kan afsløre om bilen har kørt mere end den giver sig ud
> for.
> Hvad er det for nogle mærker ??

De er vel ikke videre hemmelige, men det er den slags mærker nogen sætter
på hvor der står hvornår næste service ligger, hvornår tandremmen er
skiftet,
og den slags.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-05-06 20:38

"Bo og Tine" <..> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for nogle mærker ??

Slidmærker etc.- tegn på mere brugt end oplyst. Fx at pedaler, gearknop er
slidte, ifht. at sælger påstår det er en garagevogn, og tidligere ejer
forøvrigt var en gl. brystsvag kone ;).

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-05-06 21:34

Hej

Bo og Tine wrote:
> I Operation X om synshallerne bliver der omtalt mærker rundt om på bilen,
> som kan afsløre om bilen har kørt mere end den giver sig ud for.
>
> Hvad er det for nogle mærker ??

Førhen smed de en mærkat rundt om gearstangen, men på det seneste er mit
værksted begyndt at sætte klistermærker alle mulige mærlige steder med
km og dato for service.

Fra : Molnit

Dato : 21-05-06 21:37

Karsten Feddersen skrev:
> Hej

> Førhen smed de en mærkat rundt om gearstangen, men på det seneste er mit
> værksted begyndt at sætte klistermærker alle mulige mærlige steder med
> km og dato for service.

   Ja, de sku ha tæv de bavianer... service mærkaten til tandremmen var
næsten samme farve som stedet de havde klisteret den fast, og man ku
knap læse hvad der stod :( men folk vil nok ik ha den sedel om
gearstangen mere, da det ser for grimt ud. Men det ku jo stå i
servicebogen, så var det lige som de stempler fik lidt brugbar værdi.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Martin Kiefer

Dato : 21-05-06 21:59

"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> gearstangen mere, da det ser for grimt ud. Men det ku jo stå i
> servicebogen, så var det lige som de stempler fik lidt brugbar værdi.

Lidt værdi har de vel. Hvis der står i bogen at bilen har fået et 200.000km
eftersyn og bilen viser at den har kørt 150.000. Mon så ikke der er nogle
alarmklokker der burde ringe?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Molnit

Dato : 21-05-06 22:52

Martin Kiefer skrev:
> [...]
> eftersyn og bilen viser at den har kørt 150.000. Mon så ikke der er nogle

   Det er skam rigtigt... jeg tænkte i den store værdi mange gør dem til i
gensalgs øjemed.

   Det med antal km., fusk med syn osv. bør jo få folk til at tænke sig
om, og benytte sig af de muligheder man kan få ved uvildige tjek af
f.eks. FDM, Applus, osv. hvor man sammen med sælger lige smutter forbi
en af dem. Hvis sælger ikke syntes det er en god ide, så er bilen ikke
et tilbud der er værd at bruge tid på.

   Er man sikker på at man måske her står med et genialt røverkøb, og
sælger ik vil lade en bruge tid osv. på sådan et tjek, så få for guds
skyld en sagkyndige til at tage med ud og kigge på bilen. Og med det
program her, må man sige at det gælder især forhandlerne, eller hvis
sælger lugter langt væk af brugt bilopkøber, for vidersalg.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-05-06 05:28

Bo og Tine wrote:
> [...]
>
> I Operation X om synshallerne bliver der omtalt mærker rundt om på
> bilen, som kan afsløre om bilen har kørt mere end den giver sig ud

Det kan være meget forskelligt.
Mærker efter olieskift, tandremsskift, undervognsbehandling mv.

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Teddy

Dato : 22-05-06 22:32

Husk nu folkens... det er KUN forhandlere som snyder.

Alle private ER englebasser, og alle kunder ER englebasser.

( ironi slut )

Teddy
www.smallblock.dk