Hvor får man lappet et dæk - inden mandag ~
Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 20-05-06 16:05

Hej

Jeg har en Kia Picanto der er punkteret. Der er ikke noget reservehjul...

Jeg har mulighed for at afmontere hjulet og køre en tur med det. Men, er der
nogen i nærheden af Frederikssund der lapper dæk lørdag aften/søndag, eller
et sted hvor man kan købe et billigt reservehjul?

På forhånd tak for hjælpen!

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is it such a bad thing?
A: Top-posting.

Fra : Thomas

Dato : 20-05-06 18:12

"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> wrote in message
> [...]
> eller
> et sted hvor man kan købe et billigt reservehjul?

I gamle dage var der noget der hed servicestationer, men de er desværre
blevet reduceret til grillbare og kiosker i dag.... jeg ved desværre
heller ikke hvor jeg skulle gå hen i weekenden her i Odense . Men held og
lykke... Kan du ikke opsøge en skrotter og finde et hjul der passer eller
finde et brugt i den blå avis eller lignende ?

Mvh

Thomas

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 20-05-06 18:54

Thomas wrote:

> [...]
> lykke... Kan du ikke opsøge en skrotter og finde et hjul der passer
> eller finde et brugt i den blå avis eller lignende ?

Ja, det er også en servicestation jeg leder efter.

Måske kan jeg finde et hjul, men egentlig ville jeg bare have det lappet...

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

The low quality of [MP3] files should prevent this format from threatening
control of our intellectual property. Why would anyone listen to a sub-CD
quality song when they can easily buy the CD at the local Tower Records?
- RIAA head, Hillary Rosen, March 1997

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-05-06 18:47

Hej

Mads Bondo Dydensborg wrote:
> Jeg har mulighed for at afmontere hjulet og køre en tur med det. Men, er der
> nogen i nærheden af Frederikssund der lapper dæk lørdag aften/søndag, eller
> et sted hvor man kan købe et billigt reservehjul?

Jeg har set at man kan få noget "nød-lappe-løsnings-sprøjte-halløj" til
at sprøjte ind i dækket som så skulle kunne lappe det midlertidigt.

Måske kan du få det på en tankstation et eller andet sted.

Noget ala det her:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=702830727&n=1226678200&pn=1227195873

Hvor godt det er aner jeg dog ikke og om det virker ved jeg heller ikke.

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 20-05-06 18:53

Karsten Feddersen wrote:

> Hej

> Jeg har set at man kan få noget "nød-lappe-løsnings-sprøjte-halløj" til
> at sprøjte ind i dækket som så skulle kunne lappe det midlertidigt.

Jep, det har jeg også. Men, jeg er ude efter en rigtig lapning. Nødløsningen
kan nemlig kun klare 200 km. Bilen holder i indkørslen, så jeg er ikke i
nød

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

You may not use the Software in connection with any site that disparages
Microsoft, MSN, MSNBC, Expedia, or their products or services, infringe any
intellectual property or other rights of these parties, violate any state,
federal or international law, or promote racism, hatred or pornography.
- Part of MS Frontpage 2002 EULA

Fra : Armand

Dato : 20-05-06 18:53

Kan det virkelig passe at der intet reservehjul er i sådan en Picanto?
Og hvis du er så afhængig af bilen, hvordan kan du så tage den risiko at
købe en bil uden reservehjul?

Hvis nu samme punktering skete halvvejs på vej til dit arbejde på
mandag, hvad ville du da gøre og på hvilket tidspunkt ville du
efterfølgende være fremme?
Vil du mon ikke kunne nå i byen mandag morgen og få lappet+genmonteret
dækket indenfor samme tidsramme??

--
Armand.

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 21-05-06 08:47

Armand wrote:

> Kan det virkelig passe at der intet reservehjul er i sådan en Picanto?

Ja

> Og hvis du er så afhængig af bilen, hvordan kan du så tage den risiko at
> købe en bil uden reservehjul?

Well, jeg kan faktisk købe et reservehjul (koster omkring kr. 1000), men
- Det fylder rigtigt meget i bagagerummet
- Bilen har kørt < 10000 - hvor mange punkteringer har du haft på dæk med
under 20000 km på bagen?

Endeligt: Jeg er ikke så afhængig. Det ville bare være lækkert at få det
ordnet inden mandag, så jeg ikke skal ordne det mandag.

> Hvis nu samme punktering skete halvvejs på vej til dit arbejde på
> mandag, hvad ville du da gøre og på hvilket tidspunkt ville du
> efterfølgende være fremme?

Jeg ville ringe til Falck, som inden 45 minutter kører mig på arbejde.

> Vil du mon ikke kunne nå i byen mandag morgen og få lappet+genmonteret
> dækket indenfor samme tidsramme??

Måske. Jeg ville bare gerne have det ordnet nu.

Rent faktisk har jeg allerede planlagt at arbejde hjemme mandag, men det
ville være rigtigt lækkert ikke at have det problem.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

United States Patent 6,368,227:
A method of swing on a swing is disclosed, in which a user positioned on a
standard swing suspended by two chains from a substantially horizontal tree
branch induces side to side motion by pulling alternately on one chain and
then the other.
-- This is not a joke - go look it up.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 20-05-06 19:13

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 21-05-06 08:49

Lars Fragstrup wrote:

> http://www.madsdydensborg.dk/

> text.
>
> http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html

Det er ikke mangel på viden, men mangel på vilje til at følge
retningslinierne. Du kan søge i forskellige grupper på mit navn, for mere
information om dette.

Og ja, den signatur der er sat på her, holder heller ikke retningslinierne.

Og, ja, jeg er klar over at nogle vil nægte at svare på mine indlæg fordi
jeg ikke holder disse retningslinier. De fleste fornuftige mennesker er nok
i stand til at abstrahere.

FUT: /dev/null

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

There was a time when religion ruled the world. It is known as The Dark
Ages.
- Ruth Hurmence Green (The Born Again Skeptic's Guide to the Bible)

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-05-06 09:12

"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke mangel på viden, men mangel på vilje til at følge
> retningslinierne. Du kan søge i forskellige grupper på mit navn, for
> mere
> information om dette.

Ikke mangel på viden så, men hvad med mangel på intelligens?
Hvorfor tror du, at du er så speciel, at du ikke skal overholde de
retningslinier, som langt de fleste andre følger?

/Preben

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-05-06 10:31

> Ikke mangel på viden så, men hvad med mangel på intelligens?
> Hvorfor tror du, at du er så speciel, at du ikke skal overholde de
> retningslinier, som langt de fleste andre følger?
>
> /Preben

Han er Radikal politiker.

Niels

Fra : Peter Weis

Dato : 21-05-06 10:17

Preben Andersen wrote:

> Ikke mangel på viden så, men hvad med mangel på intelligens?
> Hvorfor tror du, at du er så speciel, at du ikke skal overholde de
> retningslinier, som langt de fleste andre følger?

Vi er også en del som følger retningslinierne udelukkende for at undgå
kævl, også selv vi finder praksis uhensigtmæssig. Dit sammenkædning med
intelligens er da temmeligt meget til grin.

mvh
Peter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-06 11:15

Peter Weis wrote:

> Vi er også en del som følger retningslinierne udelukkende for at undgå
> kævl,

Det tyder da på en vis form for intelligens ...

> også selv vi finder praksis uhensigtmæssig. Dit sammenkædning
> med intelligens er da temmeligt meget til grin.

Ikke særlig intelligent skrevet ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-05-06 11:32

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
> Vi er også en del som følger retningslinierne udelukkende for at undgå
> kævl, også selv vi finder praksis uhensigtmæssig. Dit sammenkædning
> med
> intelligens er da temmeligt meget til grin.

Tværtimod. Det er tegn på intelligens, når man følger fornuftige regler,
og det modsatte, når man absolut skal lufte en infantil oprørstrang vel
vidende, at man overtræder nogle fornuftige henstillinger.
Det er også intellingt, hvis man kan indse ovenstående, men det har du
åbenbart det lidt svært med.

/Preben

Fra : Peter Weis

Dato : 21-05-06 21:35

Preben Andersen wrote:

> [...]
> vidende, at man overtræder nogle fornuftige henstillinger.
> Det er også intellingt, hvis man kan indse ovenstående, men det har du

Der er ikke enighed om fornuften.

mvh
Peter

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-05-06 12:25

> Der er ikke enighed om fornuften.

Det er muligt, men løsningen består ikke i, at man skider højt og flot
på reglerne/henstillingerne. Hvis man er utilfreds kan man fremsætte
forslag til ændring af reglerne. Alt andet er uacceptabelt og udtryk for
en asocial, egoistisk og hensynsløs adfærd.

FUT: dk.admin.netikette

/Preben

Fra : Broegger

Dato : 22-05-06 12:22

> FUT: /dev/null

LOL

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-06 20:01

> [...]
> eller
> et sted hvor man kan købe et billigt reservehjul?

Nordisk Dæk Import har døgnservice på 70 20 00 70. De har sørme en afdeling
i Frederikssund.

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 21-05-06 11:31

"Trekroner" <xx> wrote:

> Nordisk Dæk Import har døgnservice på 70 20 00 70. De har sørme en
> afdeling i Frederikssund.

Ah!

Det er da noget man kan bruge til noget... desværre er de rigtigt dyre: kr.
1450,- plus moms bare for at gå igang. Derudover arbejdsløn og materialer.

Det er jo noget af en omkostning til en lapning.

Men mange tak for det.

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Of course the people don't want war. But after all, it's the leaders of the
country who determine the policy, and it's always a simple matter to drag
the
people along whether it's a democracy, a fascist dictatorship, or a
parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can
always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have
to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for
lack of patriotism, and exposing the country to greater danger.

- Herman Goering at the Nuremberg trials

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-06 20:40

Hej Mads
Er der ikke et sæt "dækpilot" eller lign. i Picantoen.
Var det ikke netop Kia, der startede med at lægge det i Picantoen. Sammen
med en lille kompresor, istedet for resevehjul?
Hvilket jeg iøvrigt mener er rigtigt smart, da det både sparer plads, vægt
og er væsentlig nemmere, end at stå i snestorm på en blød grusvej ,og rode
med donkraft og hjulnøgle.
Med hensyn til at det kun holder 200 km, så er min erfaring at det holder
dækket ud.
Har prøvet det flere gange på mc og scoter.

Mvh Ove

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-05-06 21:28

Ove wrote:

> Har prøvet det flere gange på mc og scoter.

Jeg har prøvet det rigtig mange gange på scooter og det er min erfaring at
det holder ikke så længe. Men det kan da godt være at det er fordi jeg kørte
mange timer når jeg først kom i gang :)

--
Per, Esbjerg