Corrado på gule plader?
Fra : Niels Munk

Dato : 18-05-06 10:30

Hej

Kørte i morges bag en VW Corrado, på gule plader.
Jeg har altid syntes at det var en fed vogn, men lidt for dyr.

Hvordan foregår det med at få indregistreret en Corrado
på gule plader? Tanken er selv at hente én i tyskland.

Jeg har selv importeret og indregistreret 2 motorcykler
fra tyskland, men kunne godt tænke mig lidt info omkring
det at importere en bil, pille sæderne ud og skrue gule
plader på den.

Hvordan gøres dette i praksis?

/Niels Munk

Fra : Kent Nielsen

Dato : 18-05-06 13:01

"Niels Munk" <spam*filter*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan foregår det med at få indregistreret en Corrado
> på gule plader? Tanken er selv at hente én i tyskland.

Det kan du ikke med en Corrado længere.
Told/Skat har ændret reglerne.

Kent Nielsen

Fra : Alex

Dato : 18-05-06 13:13

> [...]
>
> Hvordan foregår det med at få indregistreret en Corrado
> på gule plader? Tanken er selv at hente én i tyskland.

Corrado kan svjv ikke indregistreres på gule plader længere. Havde selv en
Corrado G60'er på gule plader for en del år siden. Der blev i følge
forhandleren indregistreret 7 stk inden told&skat bestemte sig for at bilen
ikke "utvivlsomt er indrettet og konstrueret til godstransport".

Det er ellers en fin vogn

--
Alex

Fra : Niels Munk

Dato : 18-05-06 17:38

"Alex" <jan_guess_again@schumi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forhandleren indregistreret 7 stk inden told&skat bestemte sig for at
> bilen ikke "utvivlsomt er indrettet og konstrueret til godstransport".

Aaarh numse!
Nu så jeg ellers lige mit snit til at sælge Galant'en, og endda
få lidt håndører i overskud :)

> Det er ellers en fin vogn

Jotak!

/Niels Munk