Pudsig oplevelse og aut gear probs. (lang)
Fra : Peter Frost

Dato : 18-05-06 07:58

Godmorgen :)

Her til morgen holdte jeg for rødt ved Ålholm, da der blev grønt satte jeg
igang, en lastbil længere fremme skulle dreje til venstre og holdte derfor i
min vognbane, derfor trykkede jeg lidt på speederen så jeg kunne passere,
det syntes Peugeot'en åbenbart ikke jeg skulle, så han fyrede den af, jeg
var mest intresseret I at få trafikken til at flyde, og da det er i min
vognbane, forhindringen er, har jeg vigepligten. Så jeg slap speederen og
lod ham passere, jeg orienterede mig og trak da ind... Længere fremme holder
manden ved rødt, i første 'lige ud' bane, han har bremset op så han holder
med en bils afstand til næste. Jeg tænker ikke synderligft mere over det, og
undre mig mest over hvorfor mit aut. gear driller igen. Converteren kobler
ikke ud, hm ! Nå, som lyset skifter opdager jeg manden sidder og stiere
tilbage på mig, med et meget sur ansigts udtryk. Der bliver så grønt,
krydset bliver rømmet, og de foran kørende sætter igang. Jeg sætter Aut i D
igen, og sætter igang, for at komme på job. Fanden tager ved ham, og han
svinger så til højre ned mod Flintholm station, uden at blinke, og med høj
fart.

Det skal siges man må køre 60 km/t, og det nået jeg på intet tidspunkt op
på, og jeg gav den ikke sønderligt meget gas, blot så jeg normalt kommer de
3 meter ud af krydset, før den anden... Mere til de der skulle tro noget som
ikke er :) Jeg kan normalt godt finde på at give den lidt gas, men ikke
denne gang :) Om morgen er bilen kold, og jeg er søvnig, og så giver det
hele næsten sig selv :)

Nu til mig egentlige problem, efter krydset hakker den lidt i det, jeg
prøver at øge omdrejninger, og bremse lidt, men tør ikke sætte den i N mens
jeg køre, har hørt det smadre gearet, 50 meter længere fremme er der en
lomme, jeg blinker ind, og bremser ned. Som jeg næsten holder stille virker
det som i en man. gear bil, og man ikke træder koblingen ned. Jeg biler
holdende med foden på bremsen, den hakker meget. Sætter den i N, og motoren
øger omdrejninger til omkring 1500-2000 omdr/min og falder så. Det klart,
den øger omdr. for ikke at gå ud. Jeg stopper motoren og sætter den i P,
venter ca 20 sek, og starter igen, det er der stadig dog ikke i så stor
omfang som før, jeg tænker jeg ikke kan holde her hele dagen, og skal jo
møde kl 8, så jeg køre efter 50 meter køre den fint, og intet at bemærke.
Den har gjort det 2 gange før, lige efter opstart... Hvad kan der være galt
?

Fra : Gearløs

Dato : 18-05-06 08:41

< snip aut gear problem >

Er der olie nok på gearkassen?
Hvilken bil er det?

-Mathias

Fra : Peter Frost

Dato : 18-05-06 08:50

"Gearløs" skrev
>< snip aut gear problem >
>
> Er der olie nok på gearkassen?
> Hvilken bil er det?

Jep, det skulle der være, og olien ser også pæn rødelig ud, og holder sig
inde for cold og hot på pinden.

Volvo 850 GLT 2.5 20v 94'er...

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 10:10

> Nu til mig egentlige problem, efter krydset hakker den lidt i det, jeg
> prøver at øge omdrejninger, og bremse lidt, men tør ikke sætte den i N
> mens jeg køre, har hørt det smadre gearet,

HuH ?? hvad skulle der ske ved det?

Mvh
Morten
Galant V6 24v Aut.

Fra : Peter Frost

Dato : 18-05-06 10:21

"Juel" skrev:

> HuH ?? hvad skulle der ske ved det?

At det ikke bliver smurt ? Det vel derfor falck skal ha baghjulstrukende aut
på lad eller trækkes omvendt ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 10:25

> At det ikke bliver smurt ? Det vel derfor falck skal ha baghjulstrukende
> aut på lad eller trækkes omvendt ?

Ok, det har jeg gjort 2 gange på min.. men det tør jeg da ikke mere så..

Mvh
Morten

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 18-05-06 11:05

Det tror jeg ikke. På visse nyere årgange af Volvos aut. har der
väret indbygget en N-kontrol som automatisk kobler gearkassen i N hver
gang man slipper speederen i längere tid. Når man igen giver gas går
den tilbage til D. Det fungerer men mange har fået fjernet denne
funktion da de er trätte af det lille ryk det giver når den går fra
N til D, f.eks. når man bremser för et fartbump og giver gas igen
bagefter.

VH Esben

Fra : Thomas H.

Dato : 18-05-06 16:34

<ejs@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det er da også en ubrugeligt funktion.. Så forsvinder ideen med
motorbremsning ligsom..

MVH
Thomas H.
Brug news.sunsite.dk - så er man fri for Google's newsposting.