Rust i en galvaniseret P406
Fra : MK

Dato : 14-05-06 20:36

Jeg fik for noget tid siden ørerne i maskinen, fordi jeg udmeldte
den opfattelse, at Peugeot ikke er rustfri, selvom den siges at
være galvaniseret.

Igår kunne man i TV-Avisen se et eksempel, hvor en P406 var
dumpet til syn, fordi den var rusten. Den var faktisk pilrådden
overalt.

Sagen er overgået til Forbrugerstyrelsen og har indtil videre været
10 måneder undervejs...

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 20:44

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fik for noget tid siden ørerne i maskinen, fordi jeg udmeldte
> den opfattelse, at Peugeot ikke er rustfri, selvom den siges at
> være galvaniseret.

Vel Peugeot-ejere som varmede dine ører. Ofte er det sådan at de mest
fejlfrie biler er dem som er købt af skribenterne her )

> Igår kunne man i TV-Avisen se et eksempel, hvor en P406 var
> dumpet til syn, fordi den var rusten. Den var faktisk pilrådden
> overalt.

Ikke noget nyt, jeg har set det samme en Fiat som også skulle være
galvaniseret.....tja og Ford og en del andre mærker. Men kedeligt er det da

> Sagen er overgået til Forbrugerstyrelsen og har indtil videre været
> 10 måneder undervejs...

Skal man have biler der ikke ruster så er Trabant nok noget af det eneste
der er værd at kigge på....og så supercars der er lavet i kulfiber og alu.

--
Tom

Fra : Jonas R.

Dato : 14-05-06 21:34

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

> [...]
> overalt.
>
> Sagen er overgået til Forbrugerstyrelsen og har indtil videre været

Tja dengang min far havde en 607 var der rust på b-stolperne (stolperne
imellem for- og bagdør). Det kom lige efter 1 år bilen var købt ny og
Peugeot ville ikke lave det på garantien.
Magen til lort skal man sku lede længe efter og så var den også mega sløv
selv med v6 motoren.

Behøves vel ikke sige at vi aldrig nogensinde handlede bil mere hos dem,
historien endte med at den gamle kørte forbi Peugeot forhandleren med en
købskontrakt på 5 firmabiler købt hos bekker.
Fuck han så ked ud af det ham sælgeren, men det var han jo selv uden om.

/Jonas R.

Fra : Leif Sørensen

Dato : 14-05-06 21:43

On Sun, 14 May 2006 19:36:28 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

>Igår kunne man i TV-Avisen se et eksempel, hvor en P406 var
>dumpet til syn, fordi den var rusten. Den var faktisk pilrådden
>overalt.

Det var nu en gammel 605'er, men alligevel: fransk pissoir blik!

mvh Leif

Fra : CBA

Dato : 14-05-06 21:58

> Det var nu en gammel 605'er, men alligevel: fransk pissoir blik!
>
> mvh Leif

Yes, det var en gammel 605.....vist ikke den største succes fra Peugeot

Mvh

Claus

Fra : Armand

Dato : 14-05-06 22:11

Leif Sørensen skrev:

> Det var nu en gammel 605'er, men alligevel: fransk pissoir blik!

Og så nye er 605'erne vel heller ikke :-/
Det skel vel ind imellem at halvgamle biler bliver kasseret til syn
p.g.a. rust :-|

Min 405'er fra 91 klarede 14 år uden nogen undervognsbehandling.
Da jeg smed den ud sidste år p.g.a. generel nedslidning vs. manglende
investeringslyst var der stadig kun begyndende angreb i nogle kroge
underneden!
I de 7 år jeg havde ejet den havde der altid været små hvide mærker af
stenslag der havde slået lakken af så gruder/galvanisering(?) kiggede
frem; men rust blev det aldrig til dér!

I mellemtiden købte min svigerfar sig en Escort af sidste årgang, og der
gik ikke mange år før rusten spirede frem et par steder langs
rudelisterne, og sidenhen også midt på malede flader. Rust-garanti? Lige
dét dækkede Ford ikke :-|
Nu vi har fat i den Ford: Bremseservice betød komplet udskiftning af
klodser; bakker; skiver og tromler, og det mindst hvert andet år
Er det ikke meningen at det er bremsebelægningerne der skal være sliddelen??

Tilbage til 405'eren:
Mellem forrudekant og soltag boblede lakken til gengæld pludselig
lystigt i en stribe tværs over taget: Undersiden af taget var tydeligvis
ikke en del af de 90% galvanisering som 405'eren angiveligt havde, og
kondens lige dér (accelereret af en uhensigtsmæssig montering af
soltag?) åd altså tag-blikket indefra og ud og blev en af de faktorer
der kvalte min investeringslyst

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 22:17

> [...]
> klodser; bakker; skiver og tromler, og det mindst hvert andet år
> Er det ikke meningen at det er bremsebelægningerne der skal være

Det er vel ok, hvis man kører 100.000 Km pr år

Ellers har nogen da "tørret" nogen. Jeg kører stadig med de fabriksmonterede
Motorcraft bremsebelægninger i min mondeo...efter 315.000 Km....
Så hvis ikke der er blevet bremset HELE tiden, så holder de da
fint...tromlerne blev skiftet i min ford efter ca. 290.000 Km (8" tromler)

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-05-06 22:26

> Min 405'er fra 91 klarede 14 år uden nogen undervognsbehandling.
> Da jeg smed den ud sidste år p.g.a. generel nedslidning vs. manglende
> investeringslyst

Det syntes jeg var tidligt/ ikke noget jeg vil være stolt af.

> I mellemtiden købte min svigerfar sig en Escort af sidste årgang, og der
> gik ikke mange år før rusten spirede frem et par steder langs
> rudelisterne,

Nu er Fård, og især "æskelort" helle ikke noget sammenligningsgrundlag. Jo
måske hvis man er Pegøj-ejer ;).

Fra : Armand

Dato : 15-05-06 00:37

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Det syntes jeg var tidligt/ ikke noget jeg vil være stolt af.

Det har jeg heller ikke sagt jeg var.
Problemet var nok mest min egen misvedligeholdelse der summede sig op

--
Armand.

Fra : tom jensen

Dato : 14-05-06 21:59

> [...]
> overalt.
>
> Sagen er overgået til Forbrugerstyrelsen og har indtil videre været

hej
øhh , der var da vist en som trænger til nye briller

det var da en model 605 , og de er da vist ved at have nogle år på bagen (
og mange af dem også mange km ).

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-05-06 22:14

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev i en meddelelse

Den var faktisk pilrådden

> det var da en model 605 , og de er da vist ved at have nogle år på bagen (
> og mange af dem også mange km ).

Og?, hvis der er fx. 10 års gennemtæringsgaranti på den, så skal Pegøj bare
klappe klovene sammen.

Fra : tom jensen

Dato : 14-05-06 22:22

> [...]
>
> Den var faktisk pilrådden

> Og?, hvis der er fx. 10 års gennemtæringsgaranti på den, så skal Pegøj

hej
og ? hvadså hvis den er fra 1990

var det ikke der de kom på markedet.
mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Per W.

Dato : 15-05-06 07:58

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i melding

> "tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev i en meddelelse
>
> Den var faktisk pilrådden

> Og?, hvis der er fx. 10 års gennemtæringsgaranti på den, så skal Pegøj
> bare klappe klovene sammen.

Er det ikke rart, det er liksom ingen som fatter at rustgarantiene er like
mye verdt som fem sure sild. Alle slike garantier gjelder jo rust innenfra
og ut, og siden det gjør det så skal det såpass mye til at det er ingen ting
å få ut av den garantien. Tenk bare på MB som gir 30 år, men rust av små
steinsprut får de uansett.

/Per W.

Fra : Broegger

Dato : 15-05-06 10:55

> Og?, hvis der er fx. 10 års gennemtæringsgaranti på den, så skal Pegøj
> bare klappe klovene sammen.

Er det kun mig der bliver nervøs når jeg ser ordet gennemtæringsgaranti?
Det lyder som om de garanterer gennemtæring inden for 10 år!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-05-06 22:26

> [...]
>
> Jeg fik for noget tid siden ørerne i maskinen, fordi jeg udmeldte
> den opfattelse, at Peugeot ikke er rustfri, selvom den siges at

I betragtning af at man er stolt og tilfreds med at have lagt nogle få MY
på, hvad der svarer til nogle blodlegemer ovenpå hinanden (dem kan der være
5 millioner af i en kubikmillimeter), så kan det vel ikke undre at der kan
komme tæring?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : TDN

Dato : 15-05-06 05:34

> [...]
> overalt.
>
> Sagen er overgået til Forbrugerstyrelsen og har indtil videre været

Læs denne her gennemgang af rustbeskyttelsen fra FDM. De fandt rust i en 407
med 2500km på bagen.....

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/B57DA333-D884-4583-80BD-E810DC17BB88/0/2837.pdf

Mvh
Thomas

Fra : MK

Dato : 15-05-06 07:49

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Læs denne her gennemgang af rustbeskyttelsen fra FDM. De fandt rust i en
> 407 med 2500km på bagen.....

UPS !

Selvom bilen i udsendelsen var en 605, mener jeg, at
de udfører beskyttelsen på samme måde/princip...

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-05-06 10:33

MK wrote:
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> UPS !
>
> Selvom bilen i udsendelsen var en 605, mener jeg, at
> de udfører beskyttelsen på samme måde/princip...

Jaja, helt sikkert. De benytter stadig den samme 16 år gamle teknologi. DUH!

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2