CD afspiller jeg ikke fatter ???
Fra : Ukendt

Dato : 11-05-06 22:31

Har netop fået leveret en brugt Toyota med en lettere brugt CD afspiller...

En Xzound Mp3 X10

http://demo.thansen.dk/product.asp?c=699100159&n=1200266494&pn=1220414895#repl

Der var ingen manual med...

Vi kan ikke finde ud af at få den til at afspille CD... Det er kun radioen
der er gang i... Der mangler simpelthen den der logiske knap, hvor der står
CD eller play...

Det er den type hvor diplay´er glider tilside, og det virkede også de første
gange, så jeg HAR indlagt en CD... Men den startede ikke automatisk op, så
vi lytter stadig kun til radio...

Nu virker OPEN knappen dog ikke mere, så jeg kan ikke få CD´en ud - Er det
et "software problem", eller er hardwaren stået af ???

Når man tager fronten af er der en "knap" man måske kunne forsøge at
aktivere med en kuglepen, der hedder reset... Den er jeg efterhånden
tilskyndet til at prøve, men er bekymret for om lorte får i baglås, og
kræver en kode som jeg ikke har...

Dybest set fatter jeg ikke logikken mht. hvordan man får den til at spille
CD - Starter den automatisk når man indsætter en CD, eller ???

Hjæææææææælp....

---
MBJ

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 11-05-06 22:32

Den er sikkert kreperet

mvh

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-06 22:40

Jamen, den spiller fint radio... Men klart... Det er foruroligende at den
ikke vil åbne mere

Fra : Mikkel Lund

Dato : 11-05-06 23:16

Morten Bo Jensen skrev:
> [...]
> Dybest set fatter jeg ikke logikken mht. hvordan man får den til at spille
> CD - Starter den automatisk når man indsætter en CD, eller ???

Tror nok det er Mode knappen (måske hedder den kun mod). Den skifter
mellem div. input (tuner, cd, usb, aux eller hvad der er)

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-06 06:35

> Tror nok det er Mode knappen (måske hedder den kun mod). Den skifter
> mellem div. input (tuner, cd, usb, aux eller hvad der er)

Hmm...

Det viste sig at CD´en var blevet skubbet ud, og sad i klemme. Fik den
presset ind igen, men der er til syneladende noget i vejen med den mekaniske
funktion der trækker CD´en ind og skubber den ud igen. Vil i hvert fald
gætte på at den automatisk burde gå i CD mode lige så snart den mærker at
der er en CD på vej... Men af en eller anden grund anderkender den ikke
CD´en og går tilbage til radio som om CD´en var blank

Det er en relativ ny model, så jeg vil prøve at snakke med Thansen og høre
om der er garanti på svinet, selvom jeg ikke har papirer på den...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-05-06 06:41

Morten Bo Jensen skriver:

> Det viste sig at CD´en var blevet skubbet ud, og sad i klemme. Fik den
> presset ind igen, men der er til syneladende noget i vejen med den mekaniske
> funktion der trækker CD´en ind og skubber den ud igen.

Er det ikke bare den klassike med at der sidder 2 skiver deriden ?

Så går drevet i baglås....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-06 08:34

Smiler,- nej desværre

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 12-05-06 10:50

Prøvede med en anden CD... Samme problem... Prøvede igen og igen og igen...
Pludselig var den der... Næppe til at leve med, men den virker da i det
mindste (nogen gange)

---
MBJ

Fra : Gert

Dato : 12-05-06 08:44

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse
> Har netop fået leveret en brugt Toyota med en lettere brugt CD
> [...]

må jeg ha lov til at kondolere
jeg nåede at have 3 af den model før de opgav og ga mig en anden og nyere
model.
og den fejl du beskriver er den samme som jeg havde på det sidste de gav mig
inden den nye model

1 anlæg: ingen /svag lyd fra radio, cd kunne godt.(byttes samme dag)
2 anlæg. display går ud i perioder, og cd hakker voldsomt (holder omkring
3/4 år)
3 anlæg, tar imod cd, men den kører ikke, og spytter ud kort efter.(byttes
samme dag)

jeg har nu fået et XL100 Mp3, og jeg er positiv overrasket, eneste klage er
at radiomodtageren ikke er at juble over men gider ikke bytte mere
da det har været en gennemgående fejl på dem alle (og nej det er ikke
antennen, for mit gamle sony tar klokken rent på samme antenne)

Men spørger du Thansen, så må jeg bestemt har været uheldig for de har ikke
stød på de fejl før
så mit råd vil være, har du ikke kvittering eller er garanti udløbet, skal
du enten leve uden cd, eller se hvor mange hammerslag der skal til før
anlæget slet ik virker mere

Mvh
Gert M

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-06 09:51

> må jeg ha lov til at kondolere

De sælger den da ellers stadig og til en grum pris a 1300kr

Måske var jeg bedre tjent med en Aldi får i næste uge, der har støtte for
MP3, USB indgang og kortlæser, og som kun koster 550kr !!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-05-06 17:32

Morten Bo Jensen skriver:

> Måske var jeg bedre tjent med en Aldi får i næste uge, der har støtte for
> MP3, USB indgang og kortlæser, og som kun koster 550kr !!

Så ville jeg hellere købe den der var i en af de andre "billigbutikker,
med bluetooth handsfree til ~1000 kr.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 12-05-06 18:22

> Så ville jeg hellere købe den der var i en af de andre "billigbutikker,
> med bluetooth handsfree til ~1000 kr.

Har ikke nogen bluetooth maskiner, så... Mest interesseret i USB og
kortlæser, da der næppe kan blive så meget bøvl med dem.. Ingen bevægelige
dele...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-05-06 19:48

Morten Bo Jensen skriver:

> Har ikke nogen bluetooth maskiner, så...

Avah ?
Ingen mobibobbi

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-06 20:00

> Avah ?
> Ingen mobibobbi

Ikke en med bluetooth... Og der er heller ikke en masse megabytes i en
moderne mobil, sammenlignet med det jeg kan få på usb nøgleringe og MP3
afspillere og SD kort

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-05-06 20:00

Morten Bo Jensen skriver:

> Ikke en med bluetooth...

Hold da op. Jeg trode kun at der var min far der havde sådan en

> Og der er heller ikke en masse megabytes i en
> moderne mobil, sammenlignet med det jeg kan få på usb nøgleringe og MP3
> afspillere og SD kort

Den form for hukommelse er der _også_ adgang til på nævnte radio......

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-05-06 10:45

Gert skrev:

> Men spørger du Thansen, så må jeg bestemt har været uheldig for de har ikke
> stød på de fejl før

Så skulle du have spurgt mig dengang jeg arbejdede der... de fejl du
nævner er klassikere.

"Du" kan ikke sælge en Xzound uden at være ret sikker på samme kunde
kommer igen med en defekt....

MVH

Fra : Gert

Dato : 14-05-06 08:26

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nævner er klassikere.
>
> "Du" kan ikke sælge en Xzound uden at være ret sikker på samme kunde

he he det skal jeg så huske til en anden gang
nu er vores Thansen biks her på øen, ret ny, så det er da ikke umuligt at de
ikke kender til sådanne fejl fniiiizz

men det er jo os en standart bemærkning i stortset alle handelssteder he he

Mvh
Gert

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-05-06 08:54

Gert skrev:

> he he det skal jeg så huske til en anden gang
> nu er vores Thansen biks her på øen, ret ny, så det er da ikke umuligt at de
> ikke kender til sådanne fejl fniiiizz

Da jeg arbejde i firmaet var det så grelt, at jeg næsten med sikkerhed
kunne sige "på gensyn" til kunden og ganske rigtigt....

Lidt skræmmende :-/

> men det er jo os en standart bemærkning i stortset alle handelssteder he he

Man forstår det jo egentlig godt... det lyder ikke nær så godt at sige
"det har vi tit oplevet" end det gør at sige "Du er den første der har
haft problemet".

MVH

Fra : Henrik

Dato : 12-05-06 16:09

Hvorfor spørger du ikke i den rigtige gruppe dk.teknik.lyd.bilstereo?

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 12-05-06 18:19

> Hvorfor spørger du ikke i den rigtige gruppe dk.teknik.lyd.bilstereo?

Undskyld, men der kom ingen respons dér overhovedet... Så derfor...

Fra : Klaus Fogh

Dato : 13-05-06 10:50

Hej Morten

Jeg får fejlmelding når jeg forsøger at svare dig direkte, så derfor et foto
af udløserclipsen i dk.binaer.

M.v.h. Klaus Fogh

Fra : Klaus Fogh

Dato : 12-05-06 16:18

Hej Morten

Jeg har en manual i .pdf format hvis det kunne interessere dig.

M.v.h. Klaus Fogh