1 stk nanobehandling
Fra : Kelter

Dato : 10-05-06 20:18

Jeg har behandlet lak, fælge og vindspejl.
Produkterne er købt hos http://nanoteknologi.info/
Der skulle betales forud til bankkonto. Noget modstræbende gjorde jeg det.
Der gik ca 14 dage fra indbetaling til varerne kom. Ellers ok.

Lakbehandlingen.: Sættet består af rensmælk, komponent 1 + 2 samt 3 små
svampe og 3 kludeklude.
Svampene og kludende er ikke meget bevendt. Kludende er på størelse med
engangs lommetørklæder.
Komponent 1 + 2 (2 x 75 ml) blandes og kan så bruges i 3 dage, man kan
selvfølgelig bare blande lidt af gangen!
Rensemælken kommes på en svamp og så begynder det hårde arbejde. Der skal
gnides til mælken bliver til kridt og forstøver af sig selv. Det var et
djævelsk arbejde. Tænkte på at invitere Kim Voss Schrader (med polermaskine)
forbi til en tår kaffe det tog mig tre aftner at behandle lakken.
Selve Nanoforseglingen er let at fordele og uhyre drøjt Jeg har ca. !/3
tilbage. Den skal så lige efterpoleres med let hånd efter påførsel.
Jeg har vasket bilen første gang efter påførsel og resulatet er meget
lovende. Lakken har en virkelig god og dyb glans. Vandet perler så det er en
lyst. Skidtet spules af.
Hvis bare jeg kunne fjerne overfladespændingen på vandet? er der nogle i
gruppen der har gjort erfaring med anioniske tensider f.eks?

Fælgene.: Sættet består af to forstøverflasker. Et til afrensning og en
forsegling. Samt de samme dumme svampe og klude.
Her er resultatet ikke så godt.
Der skulle bruges lidt rengøringsmiddel samt knofedt for at gøre dem rene.
Det kan skyldes flere ting.
1. Mine fælge har en meget ru overflade.
2. Det var her jeg startede. Det var svært at se på den overflade om de var
fuldt dækkede af Nanobehandling. Jeg tror de fik for lidt. Der skulle være
til 3 sæt fælgbehandlinger i sættet og jeg har forholdsvis for meget
tilbage.

Vindspejlet.: Sættet består af to præimprægnerede klude.
Et til afrensning og et til nanobehandling. Det er nemt at bruge og rækker
fint til et vindspejl og ikke mere. Det er så flygtig at det tører ud.
(troede lige jeg kunne give sønnens bil ved samme lejlighed, men den gik
ikke) Her er resulatet godt. Har endnu ikke prøvet det i regnvejr. men ved
vask spules skidtet af og ruden er ekstrem glat.

Hilsen
John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-05-06 22:33

Kelter skriver:

> Hvis bare jeg kunne fjerne overfladespændingen på vandet? er der nogle i
> gruppen der har gjort erfaring med anioniske tensider f.eks?

Det er netop hemmeligheden ved nanohalløjet at der er en kæmpe
overfladespænding. Lotus effekten hedder det, har arbejdet med
instrumenter beklædt med netop lotus halløj i de sidste 2 år.

Det er også derfor skidtet "falder af".

Læs evt her:
http://lotus-shower.isunet.edu/the_lotus_effect.htm

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Kelter

Dato : 10-05-06 23:22

> [...]
> overfladespænding. Lotus effekten hedder det, har arbejdet med
> instrumenter beklædt med netop lotus halløj i de sidste 2 år.

Okay - tak
Så blev vi lige lidt klogere

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-05-06 22:49

"Kelter" <traveler@privat.dk> skrev i en meddelelse news:44623c7d$0$27526

> Der skulle betales forud til bankkonto.
Meget suspekt :(, benyttes kun af "sidegade-firmaer".

> Hvis bare jeg kunne fjerne overfladespændingen på vandet? er der nogle i
> gruppen der har gjort erfaring med anioniske tensider f.eks?

Kun som opvaskemiddel :). hva' med bøldgøre til opvaskemaskinen?.
Nu mangler vi bare at få at vide hvor længe det holder. Det skulle gerne
holde i > 3 år, når du har brugt > 3 aftner på showet . Det skal #¤%!§ være
både flot& holdbart før jeg gider gå i gang ;).