Reservedele til Opel Manta ?
Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 14:32

Er der nogen der kan fortælle os hvor, man kan få reservedele til en Opel
Manta fra 1984.Modellen er 1,8 S.Det drejer sig om bremsekraftforstærkeren,
der er røget.Vi har fået at vide at den ikke findes i Opel regi.Ifølge dem
kan man så skrotte bilen.
Er der nogen der kan komme med et godt råd ?.

Venlig hilsen
Anne

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 15:29

On Wed, 10 May 2006 15:31:33 +0200, "AM" <an.msnabelapc.dk> wrote:

> [...]
>kan man så skrotte bilen.
>Er der nogen der kan komme med et godt råd ?.

Gad vide om du kan bruge en fra en Rekord 1.8S, for så ligger der en i
Svebølle - 59294276.
Prøv selv af holde øje på http://www.faelleslager.dk

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 15:40

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Gad vide om du kan bruge en fra en Rekord 1.8S, for så ligger der en i
> Svebølle - 59294276.
> Prøv selv af holde øje på http://www.faelleslager.dk

Hej Ivan

Jeg siger tak for siden.Spørgsmålet er så om den passer til vores bil..
Venlig hilsen
Anne

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-05-06 16:10

AM wrote:
> [...]
> findes i Opel regi.Ifølge dem kan man så skrotte bilen.
> Er der nogen der kan komme med et godt råd ?.

Prøv evt. her:
http://www.mantadoktoren.dk/
http://www.historisk-opelklub.dk/koeb%20og%20salg.htm

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 16:20

> Prøv evt. her:
> http://www.mantadoktoren.dk/
> http://www.historisk-opelklub.dk/koeb%20og%20salg.htm

Hej Per

Tak skal du have.Vi vil prøve på omtalte sider.Der er en der har et par
stykker til 1,9 modellen..men ved ikke om den vil passe til 1,8..Vores Opel
Forhandler ved ikke meget om det.Søregeligt nok

Hilsen Anne

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 16:46

Hej Anne.

AM skrev i en meddelelse,

> [...]
> den ikke findes i Opel regi.Ifølge dem kan man så skrotte
> bilen. Er der nogen der kan komme med et godt råd ?.

Prøv http://www.opelpower.dk/ eller http://www.manta-asconaklub.dk/news.php

De plejer at være rigtig flinke til at hjælpe.

/MVH. Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 17:47

"Thomas Olsen" <thomas(at)alleen39(dot)dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Prøv http://www.opelpower.dk/ eller
> http://www.manta-asconaklub.dk/news.php
>
> De plejer at være rigtig flinke til at hjælpe.

Hejsa Thomas

Jeg siger mange tak for siderne.Hvor er det dejligt,man får så mange gode
foreslag.Mon ikke det skulle lykkedes os,at få ordnet vores bil
Hilsen Anne

Fra : ERLO

Dato : 10-05-06 20:20

Undskyld
Er I sikre på at bremseforstærkeren er røget?
Der kan være flere andre ting som gør bremseforstærkeren ukampdygtig - jeg
har flere gange været ude for at det var bremsehovedcylinderen som var utæt
og derfor sendte bremsevæske ind i "Vacumdåsen" og på den måde blev sat ud
af spillet.
Andre gange har der været fejl på vacumslangen eller kontraventilen.
Mvh ERLO

--
***STØDDÆMPERE***
til alle biler haves

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 20:53

"ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af spillet.
> Andre gange har der været fejl på vacumslangen eller kontraventilen.

Hej Erlo
Nej det er ikke bremsevæsken der er fejlen..bremsevæskestanden er hele tiden
den samme, kontraventilen er blevet skiftet (den var defekt)..men det var
ikke dén alene.Der blæser luft ud når der trykkes på bremsen, så det er
vakummet der forsvinder..det er måske det luftfilter der sidder i
forstærkeren der er utæt, men når man ikke kan få forstærkeren kan man nok
heller ikke få nye dele til dette filter, og vi vil ikke købe noget der ikke
er garanteret tæt. Så vi prøver at få en komplet forstærker og håber så den
er ok.

Hilsen Anne

Fra : ERLO

Dato : 11-05-06 05:43

For at finde den rette hos en ophugger skal du måle diametren på "dåsen" så
skulle du ramme rigtigt.
Mvh ERLO

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 10:39

Jeg vil sige mange tak for jeres hjælp Vores bil er nu ok igen
Venlig hilsen
Anne