Pendlerbil - Opel Corsa ?
Fra : elvis

Dato : 09-05-06 17:38

Halløj bilfans

Min nuværende pendlerbil er ved at være "træt". Det er jo også en gammel
svend fra 1987.

Inden den nu går helt istykker vil jeg gerne være lidt på forkant og se om
jeg kan finde en lidt mere økonomisk bil. Og her har jeg kig på en Opel
Corsa 1.0 Eco.

Vil sådan en kunne holde til at køre 50000 km årligt uden alt for megen
skiften reservedele ?
Der er selvf. det sædvanlige med dæk, olie osv. Den er jeg med på.

Den jeg har fundet koster 37000 kr og er fra 1998, kmstand er 145000.
Efter hvad jeg har læst mig til kører den ca 18 km/t og til prisen syntes
jeg km/t værdien er ok.

Hvad syntes i ?

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-05-06 18:10

"elvis" <spam@s.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den jeg har fundet koster 37000 kr og er fra 1998, kmstand er 145000.
> Efter hvad jeg har læst mig til kører den ca 18 km/t og til prisen syntes

At det er alt for meget tid at tilbringe i en bil, med 18 km/t tager det jo
"lidt" tid at køre 50.000 km

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kent

Dato : 09-05-06 23:17

> [...]
>
> Den jeg har fundet koster 37000 kr og er fra 1998, kmstand er 145000.
> Efter hvad jeg har læst mig til kører den ca 18 km/t og til prisen syntes

Tjaaae, hvis den kun kører ca. 18 km/t, ville jeg nok vælge én med
en lidt større motor .

Men ellers er jeg sikker på, det er fin bil. Har kun hørt godt om den.

Kent.

Fra : Anders Majland

Dato : 10-05-06 09:56

> Min nuværende pendlerbil er ved at være "træt". Det er jo også en gammel
> svend fra 1987.

FDM har netop testet små pendlerbiler - Citat:"
Motor har kørt over 10.000 km i 12 af markedets billigste biler for at nå
frem til svaret på spørgsmålet: Hvilken bil er billigst at eje? Alle
udgifter
er med i regnestykket, og vinderen er de tre identiske biler Citroën C1,
Peugeot 107 og Toyota Aygo. Af Søren W. Rasmussen
"
1,61
1,66
1,68
1,71
1,74
1,76
1,77
1,79
1,90
1,91
1,91
1,94

Citroën C1 1.0/Peugeot 107/Toyota Aygo
Peugeot 107 1.4 HDI
Hyundai Getz 1.1
Kia Picanto 1.1 CRDi
Chevrolet Matiz 0.8
VW Fox 1.2
Fiat Panda 1.3 JTD
Peugeot 206 1.4 HDI ESP
Toyota Yaris D-4D ESP
Skoda Fabia 1.4 TDI ESP
Suzuki Swift 1.3
Fiat Grande Punto 1.2

Først er det kr/km - dernæst bilerne

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-05-06 11:15

Anders Majland skrev:

> FDM har netop testet små pendlerbiler - Citat:"
> Motor har kørt over 10.000 km i 12 af markedets billigste biler for at nå
> frem til svaret på spørgsmålet: Hvilken bil er billigst at eje? Alle

Det er vistnok en lidt anden prisramme end den elvis har i tankerne.

mvh

Martin

Fra : Anders Majland

Dato : 10-05-06 11:38

> [...]
> frem til svaret på spørgsmålet: Hvilken bil er billigst at eje? Alle

Det er vistnok en lidt anden prisramme end den elvis har i tankerne.

Med 50000km/årligt er jeg ville jeg ikke satse på en 8år gammel bil der
allerede har gået 150kkm ... Det koster selvfølgelig lidt i renter (ogs
kasko) at blive kørende i en ny (eller nyere) bil, men de 1,61kr/km som de
regner sig frem til tror jeg ikke man når meget under med den "tilkørte"
medmindre man selv laver service.

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Skoda fabia Kombi 1,2 12v 64hk 2004 - ~45000km