Håndvask af bil
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 15:25

Hej igen, ville høre hvordan med håndvask af bil, hvor kan/må man vaske sin
bil, nu tænker jeg bla. på det sæbevand der løber fra? (Bor i byen)

Pft og Mvh Stefan

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-05-06 16:52

"Stefan" <stefanmorsel"A"hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej igen, ville høre hvordan med håndvask af bil,

Det går altså en del hurtigere med en børste...
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-05-06 18:07

"Stefan" <stefanmorsel"A"hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej igen, ville høre hvordan med håndvask af bil, hvor kan/må man vaske
> sin bil, nu tænker jeg bla. på det sæbevand der løber fra? (Bor i byen)

Det bestemmer de lokale autoriteter, men jeg har kun hørt om forbud i
tørkeperioder. Og vandet havner i den samme kloak som dit bade og
opvaske-vand ;).

Fra : Leonard

Dato : 09-05-06 18:31

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> Og vandet havner i den samme kloak som dit bade og
>opvaske-vand ;).

Næh, ikke hvis kloakken er bygget rigtigt, så er der adskillelse
mellem regnvand og spildevand fra husene.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-05-06 21:12

> Næh, ikke hvis kloakken er bygget rigtigt, så er der adskillelse
> mellem regnvand og spildevand fra husene.

Rigtigt og rigtigt.

En spøjs ordlyd, men - du har da fat i en pointe.

Mange steder er kloak og regnvand separeret i to systemer. Mest for at spare
renseanlægene for de til tider store mængder regnvand som jo fortynder
kloakvandet og derfor er renseanlægget hårdt spændt for hvor man kun har en
streng. Hvilket ofte resulterer at der udledes spildevand med for mange
affaldsstoffer.

Det korrekte vil være at lede vaskevandet ud i kloaksystemet og ikke ud i en
regnvandbrønd, hvad hjemmevaskeren nok ret ofte forsynder sig imod, da der
er kemikalier i bilshampo.

MVH Hans