Hvordan mærker bilen det..?
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 14:27

Hej folkens

I "menuen for alverdens indstillinger" i min bil, er der en mulighed for at
klimaanlægget pr. automatik kan slå over på re-cirkulation, når udeluften er
dårlig.

Hvordan f*´en finder den ud af det - er det mon en optisk sensor - eller hvån..?

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:147.29.137.98)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-05-06 17:45

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse

> Hvordan f*´en finder den ud af det - er det mon en optisk sensor - eller
> hvån..?

Virker det?, læg dig lige bag en gyllespreder, så finder du uaet' ;).

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-05-06 18:14

> Virker det?, læg dig lige bag en gyllespreder, så finder du uaet' ;).
Hvis du har klima, er der nok en temp & fugt sensor. Når begge er høje, går
den sikkert i recirk.-mode.

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 09-05-06 18:18

> Hvordan f*´en finder den ud af det - er det mon en optisk sensor - eller
hvån..?

På Volvo findes en elektrisk sensor som måler CO indeholdet i luften.

Bliver det for stort slår den over på recirkulering. Der bliver iøvrigt
hurtigt et "forureningsproblem" i kabinen så derfor er det ikke smart i
længere tid.

Desuden findes et aktivt kulfilter som virker hele tiden. Det tager sammen
med pollenfiltret al lugt, kvæloxider, kulbrinter og ozon.

Kulfiltret på Volvo virker også under recirkulering så man kan forlænge
perioden man kan køre på re-cirkulation.

VH Esben

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-05-06 22:48

> På Volvo findes en elektrisk sensor som måler CO indeholdet i luften.

Ok - mon ikke det så er det samme...?

Der er også biler, der automatisk slår recirkulation til, hvis man sætter
bilen i baggear.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 T '06

Fra : Armand

Dato : 10-05-06 01:05

Jan W Nielsen skrev:

> Ok - mon ikke det så er det samme...?
>
> Der er også biler, der automatisk slår recirkulation til, hvis man sætter
> bilen i baggear.

Og hvad skulle dét så være godt for??

--
Armand.

Fra : MK

Dato : 10-05-06 05:05

> Og hvad skulle dét så være godt for??

For ikke at trække udstødningens giftige dampe ind i kabinen...

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 10-05-06 16:48

> Ok - mon ikke det så er det samme...?

Højest sandsynligt. Der behøver dog ikke være aktivt kulfilter - et par
pollenfiltre kan gøre det. Men det kan du se i instruktionsbogen sikkert.

MVH Esben