Justering af håndbremse på BMW E46
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 07-05-06 08:55

Hejsa

Jeg har fået skiftet alle bremser nu, og skal så have justeret håndbremsen.
BMW TIS siger at man skal løsne begge kabler fra håndbremsen, og så derefter
lave en grundjustering ved selve bremsen, det foregår ved at dreje en skrue
gennem et hjulbolthul, til man ikek kan dreje hjulet mere, og så løsne
skruen 10 klik. Dette har jeg gjort, derefter skal man så tilstramme
kablerne ved håndbremsegrebet løst med fingerkraft til de bliver strammet
op. Det er også gjort, man skal så checke at ved første klik skal hjulene
dreje frit, og ved andet klik skal man begynde at mærke at bremsen tager
ved. Dette er også gjort, jeg syntes dog bare at jeg skal trække håndbremsen
meget for at få max bremsekraft, kan det være rigtigt ? Det betyder jo godt
nok at det er nemmere at variere bremsekraften, men jeg skal op på klik 6-7
stykker for at være sikker på at den holder bilen.

Mit spørgsmål er egentligt, efter jeg har foretaget grundjustering, skal man
derefter finjustere med skruen ved bremseklodserne, eller stramme kablet
mere op, eller en kombination ?

Jacob

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar