Pivelyd når man bremser
Fra : kristensenrune@hotma~

Dato : 05-05-06 14:40

Hej NG.

Jeg har en Polo 6n fra 1995.

Den er på det sidste begyndt at give en lille pivelyd når man slipper
bremsen (eller lægger håndbremsen ned).

Kan det være bremsen der hænger?

På forhånd tak...

Rune Kristensen

Fra : B.S.

Dato : 05-05-06 18:05

kristensenrune@hotmail.com skrev:
> Hej NG.
>
> Jeg har en Polo 6n fra 1995.
>
> Den er på det sidste begyndt at give en lille pivelyd når man slipper
> bremsen (eller lægger håndbremsen ned).
>
> Kan det være bremsen der hænger?

Hvis bremsen hænger vil du også kunne mærke baghjulene bliver varme helt
ud på fælgen. Men det kan være et eller andet ifbm bagbremserne der går
lidt trægt. Får det kigget efter når mulighed byder sig.

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-05-06 21:54

kristensenrune@hotmail.com skriver:

> Den er på det sidste begyndt at give en lille pivelyd når man slipper
> bremsen (eller lægger håndbremsen ned).

Tromelbremser af bag ?
Det mener jeg

> Kan det være bremsen der hænger?

Nej, det er en af armene i bremsetromlen der trænger til smøring.

Adskil bagbremse, rengør og smør hvor der er bevægelige punkter, så
gæter jeg på at det er overstået.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : kristensenrune@hotma~

Dato : 08-05-06 08:24

Jeps, tromler bag i...

Jeg vil lige, når jeg har kørt hjem fra arbejde i dag, mærke om
fælget er varmt.

Ellers så prøver jeg at adskille og smøde...

Tak for hjælpen!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-05-06 08:41

kristensenrune@hotmail.com skriver:

> Jeps, tromler bag i...
>
> Jeg vil lige, når jeg har kørt hjem fra arbejde i dag, mærke om
> fælget er varmt.

En bremse der hænger piber ikke kun ved aktivering....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen: