Halvering af misundelsesafgift
Fra : Tue Jensen

Dato : 02-05-06 12:08

Den har været oppe at vende flere gange, men jeg kan ikke helt hitte ud af
det.
Hvad skal der stå i en ansættelseskontrakt for, at man kan få halveret
misundelsesafgiften på en gulpladebil? Og hvad indebærer det for
arbejdsgiveren?
--
Tue Jensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-05-06 19:36

"Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad skal der stå i en ansættelseskontrakt for, at man kan få halveret
> misundelsesafgiften på en gulpladebil?

Umiddelbart vil jeg mene at udbetalings nota med angivelse af kørte km. i
reg. xxxxxxx, da arbejdsgiver skal sikre sig at du ejer bil som han
udbetaler kørselsgodtgørelse til.

> Og hvad indebærer det for
> arbejdsgiveren?

Det har ingen omkostninger for arbejdsgiver.

MVH Hans

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-05-06 20:54

> [...]
> Hvad skal der stå i en ansættelseskontrakt for, at man kan få halveret
> misundelsesafgiften på en gulpladebil? Og hvad indebærer det for

Der skal stå at du lægger varebil til mod afregning, oftest efter Statens
takster. Det indebærer at han 'egentlig' disponerer både over dig og din
bil.
Men han disponerer ikke over hvor længe.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-05-06 02:57

> oftest efter Statens
> takster.

Ikke oftest, det skal være statens takster ellers skal der beskattes.

> Det indebærer at han 'egentlig' disponerer både over dig og din
> bil.

Ja naturligvis - han siger jo selv ja hertil, altså mod betaling.

MVH Hans

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-05-06 19:16

"Hans L. Jørgensen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke oftest, det skal være statens takster ellers skal der beskattes.

Jeg tænkte nu nærmest på muligheden, at det kunne ligge under.

> Ja naturligvis - han siger jo selv ja hertil, altså mod betaling.

Ja, mod betaling får han inddirekte rådighed over ens bil. Dog kun med en
selv som sjafut.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen