Hah!
Fra : Lauge Abildgaard

Dato : 02-05-06 07:14

http://ekstrabladet.dk/112/article194392.ece

På et eller andet tidspunkt må vi da få fornuften tilbage på motorvejene.

/Abildgaard

Fra : Jens

Dato : 02-05-06 08:10

Lauge Abildgaard skrev:

> http://ekstrabladet.dk/112/article194392.ece
>
> På et eller andet tidspunkt må vi da få fornuften tilbage på motorvejene.

Phew jeg giver ikke meget for en eller anden billist som tilsydeladende
har filmet noget. Tænk at have så ondt i røven..

--
Jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-05-06 08:22

Jens wrote:

> Phew jeg giver ikke meget for en eller anden billist som
> tilsydeladende har filmet noget. Tænk at have så ondt i røven..

Jeg giver ikke meget for en eller anden usenetbruger der skriver om noget
han ikke ved ret meget om.

Og at køre 12-13 km på 4 minutter betyder - hvis det er korrekt - alt andet
lige at hastigheden har været over kørekortsfrakendelseshastigheden.

Politi eller ej, så skal færdselsreglerne holdes, med mindre der køres
udrykningskørsel.

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 08:25

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Og at køre 12-13 km på 4 minutter betyder - hvis det er korrekt - alt andet
> lige at hastigheden har været over kørekortsfrakendelseshastigheden.

Hvis det er korrekt...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Thomas J.

Dato : 02-05-06 08:57

Den Tue, 02 May 2006 09:24:55 +0200 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

>Per Henneberg Kristensen skriver:

>Hvis det er korrekt...

Men ifølge chefen selv er turen på de 265 km foretaget på 2,5 timer
med 2 tissepauser indlagt.
Uden tissepauser er gennemsnitshastigheden ca. 106 km/t.
Det er fandeme godt gået, da der ikke er motorvej fra start til mål.
Og så kommer tissepauserne oveni. Og med tanke på hygiejne og hvor
ineffektive blæserne på toiletterne typisk er, så er det mindst 2 x 5
minutter.

At billisten der fulgte efter så også har kørt alt for hurtigt, er en
anden snak.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-05-06 12:47

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Per Henneberg Kristensen skriver:

> Hvis det er korrekt...

Odds 1-10 på at det viser sig at gennemsnitsfarten på strækningen mellem 1.
og 2. bro er ca. 142 km/t, og mellem 2. og 3. bro ca. 137 km/t...

1. bro er Egerupvej der krydser E20.
..
3000 m på 76 bsekunder
..
2. bro er Ørslevunderskovvej der krydser E20.
..
3750 m på 98 sekunder
..
3. bro er Holbækvej/Nordre ringvej der krydser E20.

Men jeg gætter bare...

Mvh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 13:34

"Michael Jørgensen" skriver:

> [...]
> 3750 m på 98 sekunder
> .
> 3. bro er Holbækvej/Nordre ringvej der krydser E20.

En der har lokalkendskab ???

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-05-06 13:53

> "Michael Jørgensen" skriver:

> En der har lokalkendskab ???

Nope. Men krak.dk er en go' ting

Mvh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 14:08

"Michael Jørgensen" skriver:

> Nope. Men krak.dk er en go' ting

Jeg tænkte siden du kunne genkende broerne ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-05-06 14:48

[snip]
> Jeg tænkte siden du kunne genkende broerne ?

Prøv at tælle hvor mange motorvejsbroer der er mellem Sorø og Ringsted...

Og se så videoen igen

Hint: Der er på videoen kun een bro med tilkørsel/frakørsel...

Michael

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-05-06 08:46

[snip]
> Og at køre 12-13 km på 4 minutter betyder - hvis det er korrekt - alt
andet
> lige at hastigheden har været over kørekortsfrakendelseshastigheden.

Ja det er 180 - 195 km/t i snit...

Men hvorfor offentliggør EB ikke bare videoen? Tyder for mig på at der er
tvivl om hvad der er fakta og hvad der bare er "en go' EB historie"....

> Politi eller ej, så skal færdselsreglerne holdes, med mindre der køres
> udrykningskørsel.

Naturligvis. Hvis historien er sand er det desværre den forkerte
(chaufføren) der får frakendt pappet - og ikke den der havde (for) travlt

Mvh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 08:51

"Michael Jørgensen" skriver:

> Naturligvis. Hvis historien er sand er det desværre den forkerte
> (chaufføren) der får frakendt pappet - og ikke den der havde (for) travlt

Hvorfor ?

Du mener altså at politidirektøren havde beordret den fart ?

Fordi han har chauffør betyder det da ikek at han skal have bøden, hvis
chaufføren kører for stærk, gør det ?

Men jeg formoder da at ham der har taget video'en også skal have klippet
pappet.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Thomas J.

Dato : 02-05-06 09:07

Den Tue, 02 May 2006 09:50:59 +0200 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>Du mener altså at politidirektøren havde beordret den fart ?
>
>Fordi han har chauffør betyder det da ikek at han skal have bøden, hvis

Nej, men rigspolitichefen er om nogen politibetjent, og har altså
tilladt at en forbrydelse finder sted lige for næsen af ham.
Og mon ikke at det er ham der bestemmer over chaufføren?
Han kunne med andre ord have bedt ham køre langsommere.

Det kræver ingen speciel uddannelse for at se når man kører ca. 40
km/t hurtigere end de fleste andre på motorvejen.

>Men jeg formoder da at ham der har taget video'en også skal have klippet
>pappet.

Hvad mener du med "også"?
Det er da kun den efterfølgende bilist, der får hak i kortet.
De store går altid fri.

Husk, at hos politiet har kunden altid uret.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 11:03

"Thomas J." skriver:

> Det er da kun den efterfølgende bilist, der får hak i kortet.
> De store går altid fri.

LOL.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-05-06 13:29

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:jd4e521nbngkqbrv4h37gqs75665mvqalg@4ax.com...

> Nej, men rigspolitichefen er om nogen politibetjent, og har altså

Han er om nogen absolut IKKE politibetjent, men blot en åremålsansat JURIST.

> Husk, at hos politiet har kunden altid uret.

Ja, hvis de ikke havde det, ville vi ikke have noget at bruge politiet til.

/Caspersen

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-05-06 09:15

[snip]
travlt

> Hvorfor ?

Fordi chaufføren formentlig (jeg gætter bare) ikke helt af sig selv fandt på
at køre for stærkt med rigspolitichefen på bagsædet...

> Du mener altså at politidirektøren havde beordret den fart ?

Ja. Er naturligvis ikke sikker, men prøv lige at tænke over hvorfor man
skulle risikere bøde/dom for at lave sit arbejde, med mindre man bliver
beordret?

> Fordi han har chauffør betyder det da ikek at han skal have bøden, hvis
> chaufføren kører for stærk, gør det ?

Nej - ikke juridisk set. Men moralsk set burde han ha' nogle slag!!!

> Men jeg formoder da at ham der har taget video'en også skal have klippet
> pappet.

Klart!!!

Mvh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 11:05

"Michael Jørgensen" skriver:

> Fordi chaufføren formentlig (jeg gætter bare) ikke helt af sig selv fandt på
> at køre for stærkt med rigspolitichefen på bagsædet...

Gætværk - men fordi politidirektøren har sat på bagsæder og arbejdet er
det hans skyld. Kun fordi han som politimand er en forhadt person (af
nogle der har ondt i røven).

> Ja. Er naturligvis ikke sikker, men prøv lige at tænke over hvorfor man
> skulle risikere bøde/dom for at lave sit arbejde, med mindre man bliver
> beordret?

Det her jeg tidligere gjort tit.

Pendlede til Odense fra Hadsten 1 gang om ugen.

Når det blev sent aften var det sku svært at holde sportsvan'en på 110
hele vejen.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-05-06 11:48

[snip]
> Gætværk - men fordi politidirektøren har sat på bagsæder og arbejdet er
> det hans skyld. Kun fordi han som politimand er en forhadt person (af
> nogle der har ondt i røven).

Juridisk set ikke ansvarlig. Moralsk set temmelig ansvarlig. Men det gives
der jo ikke klip i pappet for :-\

[snip]
> Pendlede til Odense fra Hadsten 1 gang om ugen.
>
> Når det blev sent aften var det sku svært at holde sportsvan'en på 110
> hele vejen.

Det havde vel intet med dit arbejde at gøre - du kørte jo bil i din fritid,
ikke?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 11:49

"Michael Jørgensen" skriver:

> Juridisk set ikke ansvarlig. Moralsk set temmelig ansvarlig. Men det gives
> der jo ikke klip i pappet for :-\

Sludder og vrøvl

> Det havde vel intet med dit arbejde at gøre - du kørte jo bil i din fritid,
> ikke?

Nej, det var i arbejdstiden. Fik betaling for køretiden, hvilket gjorde
det mere åndssvagt, for eventuelle fartbøder skulle jeg selv betale, og
så sparede firmaet endda penge ved det.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-05-06 12:33

[snip]
> Sludder og vrøvl

Har du argumenter, eller skriver du bare for at holde dig vågen?

> Nej, det var i arbejdstiden. Fik betaling for køretiden, hvilket gjorde
> det mere åndssvagt, for eventuelle fartbøder skulle jeg selv betale, og
> så sparede firmaet endda penge ved det.

Så er du da også dummere end loven tillader

Mvh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 12:44

"Michael Jørgensen" skriver:

> Har du argumenter, eller skriver du bare for at holde dig vågen?

Dem har jeg fyret af.

> Så er du da også dummere end loven tillader

Nej, pengpungen.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 02-05-06 14:17

> Nej, det var i arbejdstiden. Fik betaling for køretiden, hvilket gjorde
> det mere åndssvagt, for eventuelle fartbøder skulle jeg selv betale, og
> så sparede firmaet endda penge ved det.

Det har føles rigtigt at køre med den pågældende hastigehed på det
pågældende tidspunkt ... 130-140 Km/t er en meget passende hastighed i en
moderne bil på motorvej.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 09:49

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Hvorfor ?
> Du mener altså at politidirektøren havde beordret den fart ?

Ellers er der jo ingen grund til at køre med den hastighed.

> Fordi han har chauffør betyder det da ikek at han skal have bøden, hvis
> chaufføren kører for stærk, gør det ?

Det burde det, da det jo er af hensyn til ham der køres.

Chaufføren er i samme situation som vi er i lastbilerne. det er os der
får bøderne, men det er ikke os der bestemmer hvordan der skal køres.
Det er der nogen der, ansvarsfrit, kan sidde bagved og bestemme.

> Men jeg formoder da at ham der har taget video'en også skal have klippet
> pappet.

Egentlig jo, men i og med at man i den filmede vogn er istand til at
sørge for at der ikke er hastighedskontroller på strækningen vil der jo
ikke være andre muligheder for at bringe denne uheldige indstilling til
FL frem i lyset.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 11:07

Finn Guldmann skriver:

> Ellers er der jo ingen grund til at køre med den hastighed.

Masser, han skulle hjem efter at have afleveret politimanden og konen
havde ringet og sat at hun var "kælen".

> [...]
> sørge for at der ikke er hastighedskontroller på strækningen vil der jo
> ikke være andre muligheder for at bringe denne uheldige indstilling til

Selvom man er paranoid kan der godt være nogen efter en ???

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-05-06 11:51

[snip]

> Masser, han skulle hjem efter at have afleveret politimanden og konen
> havde ringet og sat at hun var "kælen".

Det er da én teori...

[snip]
> Selvom man er paranoid kan der godt være nogen efter en ???

Nej - så er det altid noget man forestiller sig

Mvh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 12:30

"Michael Jørgensen" skriver:

> Det er da én teori...

Som al anden gætværk her i gruppen.

Det er lige så sandsynligt.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-05-06 12:48

[snip]
> Som al anden gætværk her i gruppen.
>
> Det er lige så sandsynligt.

Sludder og vrøvl.

Mvh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 13:01

"Michael Jørgensen" skriver:

> Sludder og vrøvl.

Netop...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 15:45

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Masser, han skulle hjem efter at have afleveret politimanden og konen
> havde ringet og sat at hun var "kælen".

Og det tror du selv på at manden turde tage hensyn til med sin øverste
chef på bagsædet?

> Selvom man er paranoid kan der godt være nogen efter en ???

Mennesket har det nu engang med at skaffe sig de fordele det kan. Det er
sådan noget almindeligt menneskeligt som vi alle, på den ene eller den
anden måde, involverer os i.

Jeg kender ikke til mennesker der kan sige sig fri for det. Gør du?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 16:59

Finn Guldmann skriver:

> Og det tror du selv på at manden turde tage hensyn til med sin øverste
> chef på bagsædet?

Ja da.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 17:34

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ja da.

Der er åbenbart noget du mangler at lære om hakkeorden.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-05-06 09:32

[snip]
> Men hvorfor offentliggør EB ikke bare videoen? Tyder for mig på at der er
> tvivl om hvad der er fakta og hvad der bare er "en go' EB historie"....

Ok, så kom videoen. Men så vidt jeg kan vurdere er der højst få sekunder
hvor farten nærmer sig 170-180. Det meste af tiden ligger de vist omkring
120-140 stykker (altså 10-30 km/t hurtigere end de øvrige bilister). Det er
jo en kendt sag at bilister på Sjælland kører pænt, mens Jyder kører som
vanvittige

Tror EB burde studere kortet lidt bedre for at se om ikke der skulle være en
strækning med landmærker der matcher videoen - men med en afstand der er
nærmere 7-8 km end de 12 km...

Man kan f.eks. finde 3 motorvejsbroer på strækningen som passeres ved hhv.
0:54, 2:10 og 3:48 (i filmen) og som passer ganske godt med et landkort.

Der er ifølge kortet 6-7 km mellem første og sidste bro, hvilket giver en
snit-hastighed på ca. 120 -140 km/t. Noget lidt andet end hvad EB påstår...

Mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 10:09

> Men hvorfor offentliggør EB ikke bare videoen? Tyder for mig på at der er
> tvivl om hvad der er fakta og hvad der bare er "en go' EB historie"....

Den ligger på deres side, og er i 8x16 pixels eller noget i den stil !!!!

> Naturligvis. Hvis historien er sand er det desværre den forkerte
> (chaufføren) der får frakendt pappet - og ikke den der havde (for) travlt

Chaufføren bestemmer jo selv hvor hurtigt han skal køre..

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 08:47

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Og at køre 12-13 km på 4 minutter betyder - hvis det er korrekt - alt andet
> lige at hastigheden har været over kørekortsfrakendelseshastigheden.

180 i snit, hvilket jeg vil betegne som umuligt i eftermiddagstrafikken
omkring Sorø, med mindre at amn også er på 240 ind i mellem.

> Politi eller ej, så skal færdselsreglerne holdes, med mindre der køres
> udrykningskørsel.

Og ham der har filmet ???

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 09:42

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> 180 i snit, hvilket jeg vil betegne som umuligt i eftermiddagstrafikken
> omkring Sorø, med mindre at amn også er på 240 ind i mellem.
> Og ham der har filmet ???

Er nok den samme som var efter Prins Joakim for en tid siden, hvor han
lærte at hvis han ville fastholde sin påstand om hastigheden kunne det
koste ham selv korter. Så han fastholdt ikke sin påstand.

Så nu optræder han nok bare som "anonym bilist".

(Der er nogen der burde få sig et liv.)

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 16:17

> Er nok den samme som var efter Prins Joakim for en tid siden, hvor han
> lærte at hvis han ville fastholde sin påstand om hastigheden kunne det
> koste ham selv korter. Så han fastholdt ikke sin påstand.

Kongehusets medlemmer kan ikke straffes som os andre

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 17:25

Tom skrev:
> Kongehusets medlemmer kan ikke straffes som os andre

Det er jeg godt klar over, det var heller ikke dem jeg var ude med riven
efter.

Mere ham der filmede Joakim. I første udgave af klippet kunne vi se hans
egen hastighed, og et par andre "numre" han lavede, som kunne koste ham
en bøde eller en betinget hvis han stod frem. I senere versioner var det
klippet fra.

Og da det kom til stykket var han ikke villig til at stå frem med navn.
Så vigtigt var det ikke for ham at få "bøffet" prinsen.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-05-06 19:03

> Og at køre 12-13 km på 4 minutter betyder - hvis det er korrekt - alt
> andet lige at hastigheden har været over kørekortsfrakendelseshastigheden.

Haay, makker - brug lige "alt andet lige" som det skal bruges - eller går
der ged i den, når jeg prøver at banke ind i knolden på folk her, hvad det
betyder.. ))

I øvrigt - man mærker sgu ikke, om sådan en stor limosine-Volvo med biturbo
kører 130 eller 160, når man sidder og taler i telefon og sidder med hovedet
nede i papirerne.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 T '06 - her mærker man det næsten heller ikke.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 09:01

Den video kan ikke bruges til en skid - man kan ikke se noget som helst
der kan identificere bilen, end ikke tallet på hans speedometer er
læsbart. Hvis han ikke havde fortalt hvor de kørte ville det
sandsynligvis ikke være muligt at finde stedet, det er jo ikke engang
muligt at aflæse vejskilte!

Videoen kan bruges til en ting: en tilståelsessag for ham med
kameraet.

Hvis man vil lege videopoliti - med det formål at få folk straffet -
bør man have ordentligt udstyr, som minimum med ordentligt billede men
også helst med indikation af hastigheden.

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 16:22

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

----------------------------------
Den KAN faktisk godt bruges til noget. Der er talrige fixpunkter og tiden
har man også, derfor kan hastigheden godt regnes ud.
At nogen vil lege videopoliti kan man jo være total ligeglad med, man skal
jo bare følge loven eller i det mindste stå ved det når man ikke følger den.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 02-05-06 16:26

KLIP

> Hvis man vil lege videopoliti - med det formål at få folk straffet -
> bør man have ordentligt udstyr, som minimum med ordentligt billede men
> også helst med indikation af hastigheden.

Den synes jeg fortjener at blive stående i *flammeskrift*, specielt når man
betænker alle de "politier" som dagligt fører sig frem her......

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 16:32

> KLIP

> Den synes jeg fortjener at blive stående i *flammeskrift*, specielt når
> man betænker alle de "politier" som dagligt fører sig frem her......

Tja, selv om de fleste kører for hurtigt, så er det jo ikke nogen ret vi
har, bare det ikke bliver opdaget.
De færreste er nok hellige mht. overholdelse af fartgrænserne, so what "så
kan man da i det mindste stå ved det". Politimanden kan jo være ligeglad han
kan ikke straffes og han ER jo også ligeglad viser praksis.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 02-05-06 16:35

KLIP

> Tja, selv om de fleste kører for hurtigt, så er det jo ikke nogen ret vi
> har, bare det ikke bliver opdaget.

Jeg tænkte da ikke udelukkende på hastighedsoverskridelser....

> De færreste er nok hellige mht. overholdelse af fartgrænserne, so what "så
> kan man da i det mindste stå ved det".

Frænde er frænde værst ... de hele ligger i opdragelsen....

> Politimanden kan jo være ligeglad han kan ikke straffes og han ER jo også
> ligeglad viser praksis.

Han kan bestemt ikke være ligeglad, hvorfor mener du det?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 16:42

> Han kan bestemt ikke være ligeglad, hvorfor mener du det?

Han har intet ulovligt gjort. I dk straffes man ikke for en dårlig moral.
Han "burde"jo selv anmelde sin chaufør, men hvem ville gøre det "hånden på
hjertet"?

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 02-05-06 16:44

KLIP

> Han har intet ulovligt gjort.

Hæler er lige så god som stjæler (i dette tilfælde dog uden strafferetlig
konsekvens for hæler).

> I dk straffes man ikke for en dårlig moral.

Det gør man i visse tilfælde politisk....

> Han "burde"jo selv anmelde sin chaufør, men hvem ville gøre det "hånden på
> hjertet"?

Bestemt og det aner jeg ikke, da jeg ikke er øverste politimyndighed.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 16:49

> Det gør man i visse tilfælde politisk....

Ja hvad politimandens "chef" vil uddele af øretæver uden for offentlighedens
lys er en anden sag. Ved ikke om det malkekoen der skal lægge ham over knæet

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 16:47

Tom explained on 02-05-2006 :
> Han "burde"jo selv anmelde sin chaufør, men hvem ville gøre det "hånden på
> hjertet"?

Det ville da være en tynd anmeldelse at komme med: jeg har hørt at
nogen mener min chauffør har kørt for stærkt, gider i give ham en bøde
?

Det ville da være ugens grin i kantinen...

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel

Fra : BJ

Dato : 02-05-06 16:49

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det ville da være en tynd anmeldelse at komme med: jeg har hørt at nogen
> mener min chauffør har kørt for stærkt, gider i give ham en bøde ?
>
> Det ville da være ugens grin i kantinen...

Lignende udtalelser har vist kostet folk i det private deres arbejde.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 16:50

BJ brought next idea :
> Lignende udtalelser har vist kostet folk i det private deres arbejde.....

Det gør det da ikke bedre...

"Tell them, what you’re going to tell them Then tell them And then tell
them, what you just told them" - Nancy Graham

Fra : BJ

Dato : 02-05-06 17:12

KLIP

> Det gør det da ikke bedre...

... og ikke ét eneste ondt ord om Skare Food, der ganske simpel har overholdt
myndighedernes lovkrav til punkt og prikke...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 16:52

> [...]
>
> Det ville da være en tynd anmeldelse at komme med: jeg har hørt at nogen
> mener min chauffør har kørt for stærkt, gider i give ham en bøde ?

Han er "politimand" og har en anden status når det står udsagn mod udsagn.
Han vil sansynligvis ALTID være den part dommeren lytter/tror mest på.

> Det ville da være ugens grin i kantinen...

Måske, ...

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 17:30

It happens that Tom formulated :

> Han er "politimand" og har en anden status når det står udsagn mod udsagn.
> Han vil sansynligvis ALTID være den part dommeren lytter/tror mest på.

Det er da fuldkommen ligegyldigt - hvis manden ikke har set at han har
kørt for stærkt så ER det en tynd anmeldelse. Manden i bilen bagved
burde have foretaget anmeldelsen selv - men hov, det tør han ikke fordi
han så selv vil blive straffet.

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : BJ

Dato : 02-05-06 17:37

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er da fuldkommen ligegyldigt - hvis manden ikke har set at han har
> kørt for stærkt så ER det en tynd anmeldelse.

Godt nok lader politichefen sig transportere i en uhyre tyst S80, men han må
da undre sig over, den konstante placering i overhalingssporet og alle de
biler som forsvinder bagud....

Jeg forstår sagtens, han ikke føler hastigheden, det kender jeg fra min
dagligdag i selv samme bilmodel...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 17:40

BJ expressed precisely :

> Godt nok lader politichefen sig transportere i en uhyre tyst S80, men han må
> da undre sig over, den konstante placering i overhalingssporet og alle de
> biler som forsvinder bagud....

Når han sidder og arbejder holder han jo nok ikke øje med de andre
biler - og iøvrigt behøver man ikke køre for stærkt for at overhale en
masse biler.

"If we were to wake up some morning and find that everyone was the same
race, creed and color, we would find some other cause for prejudice by
noon." - George Aiken

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 18:52

BJ skriver:

> Godt nok lader politichefen sig transportere i en uhyre tyst S80, men han må
> da undre sig over, den konstante placering i overhalingssporet og alle de
> biler som forsvinder bagud....

Hvorfor ?

Tirsdag efter påske kørte konen og jeg først på eftermiddagen fra
Skanderborg til Odense på motovejen. Fartpiloten stod på hhv 110 og 130
afhængigt af skiltningen. Vi lå næsten konstant i overhalningssporet og
der var masser af (person og last)biler der forsvandt bagud.

Da vi kørte hjem igen sent på eftermiddagen (med "aftensmadsstop" i
Grejs) var det lige modsat. Der forsvandt vi i bakspejlet på mange,
selvom vi holdte samme hastighed som den modsatte vej.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 17:40

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> It happens that Tom formulated :

> Det er da fuldkommen ligegyldigt - hvis manden ikke har set at han har
> kørt for stærkt så ER det en tynd anmeldelse.

Som en anden skrev. Så skal man ikke have specielle færdigheder for at kunne
bedømme en så stor fartafvigelse som det påstås har fundet sted. Fra
bagsædet kan man i næsten alle biler (- yaris) udmærket se speedometeret.
Når politiet står bag en anmeldelse så er den sjældent "tynd"....deres ord
alene har en vis vægt.

> Manden i bilen bagved burde have foretaget anmeldelsen selv - men hov, det
> tør han ikke fordi han så selv vil blive straffet.

Hvori består lovovertrædelsen for politichefen?

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 17:28

Tom skrev:
> [...]
> kan man da i det mindste stå ved det". Politimanden kan jo være ligeglad han
> kan ikke straffes og han ER jo også ligeglad viser praksis.

Og hvorfor kan han ikke straffes?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 17:34

It happens that Finn Guldmann formulated :

> Og hvorfor kan han ikke straffes?

Fordi han ikke har gjort noget ulovligt - det var hans chauffør der
kørte bilen.

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 18:02

Henrik Stidsen skrev:
> Fordi han ikke har gjort noget ulovligt - det var hans chauffør der
> kørte bilen.

Jeg regnede da også med at det var den politimand der kørte bilen vi
snakkede om.

(Eller har politicheferne ansat civile chaufførere til at køre rundt med
dem?)

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : BJ

Dato : 02-05-06 17:38

KLIP

> Og hvorfor kan han ikke straffes?

Helt på samme vis som din kone heller ikke kan straffes fordi du høvler af
sted med ca. 100 km/t i lastvognstoget og hun er beifahrer.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 18:05

BJ skrev:
> Helt på samme vis som din kone heller ikke kan straffes fordi du høvler af
> sted med ca. 100 km/t i lastvognstoget og hun er beifahrer.

Nu regnede jeg med at vi snakkede om den politimand der kørte bilen. Da
jeg går ud fra at det er en betjent.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 17:42

> Og hvorfor kan han ikke straffes?

Han førte ikke bilen. Så hvis det er DENNE straf vi taler om så kan han ikke
straffes.

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 18:11

Tom skrev:
> Han førte ikke bilen. Så hvis det er DENNE straf vi taler om så kan han ikke
> straffes.

Som nævnt et par gange nu gik jeg ud fra at det var den politimand der
kørte bilen der var tale om.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 16:45

Tom expressed precisely :
> Den KAN faktisk godt bruges til noget. Der er talrige fixpunkter og tiden har
> man også, derfor kan hastigheden godt regnes ud.

Og hvad kan det bevise ? en hastighed måske, men kvaliteten af videoen
er så ringe at man kan stille spørgsmålstegn ved om en sådan beregning
overhovedet kan laves ordentligt. Desuden bliver det spændende hvordan
man vil bevise at det rent faktisk er ham politicheffætterens bil og
ikke en hvilken som helst tilfældig sort volvo lignende bil.

Så nej, videoen kan ikke bruges til ret meget...

> At nogen vil lege videopoliti kan man jo være total ligeglad med, man skal jo
> bare følge loven eller i det mindste stå ved det når man ikke følger den.

Helt sikkert - men derfra og så til at skulle dømme en mand på en
tilfældig, anonym, billists udsagn om hastigheder osv er der altså
langt.

"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report

Fra : BJ

Dato : 02-05-06 16:47

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Helt sikkert - men derfra og så til at skulle dømme en mand på en
> tilfældig, anonym, billists udsagn om hastigheder osv er der altså langt.

Hvad skal dette så være godt for:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=4069194&forside

...er det blot en gang usagligt vrøvl..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 16:50

BJ laid this down on his screen :

> Hvad skal dette så være godt for:

At stille medierne tilfredse.

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=4069194&forside
> ..er det blot en gang usagligt vrøvl..?

Skal vi skyde på det ender med ingenting ud over et par ekstra solgte
eksemplarer af EB ?

Jeg mangler stadig at se det bevist at den bil der er på videoen rent
faktisk er den det påstås det er.

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers

Fra : BJ

Dato : 02-05-06 16:53

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> At stille medierne tilfredse.

Sikke da en tåbelig påstand. INGEN offentlig myndighed og da slet ikke
politiet vil er kende fejl, for blot at stille medierne tilfreds.

> Skal vi skyde på det ender med ingenting ud over et par ekstra solgte
> eksemplarer af EB ?
>
> Jeg mangler stadig at se det bevist at den bil der er på videoen rent
> faktisk er den det påstås det er.

Det bevis har politichefen selv givet. Læs dog samtlige artikler.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 17:33

BJ formulated on tirsdag :

> Sikke da en tåbelig påstand. INGEN offentlig myndighed og da slet ikke
> politiet vil er kende fejl, for blot at stille medierne tilfreds.

Tjaa, det tror jeg nu nok de vil - det er jo et spørgsmål om damage
control.

> Det bevis har politichefen selv givet. Læs dog samtlige artikler.

Ja han har indrømmet at han har kørt på strækningen - videoen i sig
selv beviser intet idet man ikke kan se noget som helst entydigt id på
bilen.

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : BJ

Dato : 02-05-06 17:39

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tjaa, det tror jeg nu nok de vil - det er jo et spørgsmål om damage
> control.

Så er _damagen_ jo sket...

> Ja han har indrømmet at han har kørt på strækningen - videoen i sig selv
> beviser intet idet man ikke kan se noget som helst entydigt id på bilen.

Han ville ikke indrømme en skid, hvis ikke der var blot et gran af sandhed i
sagen.

Jeg tror på ingen måde, politichefen er et uhæderlig menneske, tvært imod...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 17:42

BJ used his keyboard to write :

> Så er _damagen_ jo sket...

Ja, derfor skal man kontrollere den nu så den skadelige effekt bliver
så lille som muligt.

> Han ville ikke indrømme en skid, hvis ikke der var blot et gran af sandhed i
> sagen.

Som sagt, han har indrømmet at han var i en bil der svarer til
beskrivelsen på den pågældende strækning. Meget mere har han reelt ikke
indrømmet.

> Jeg tror på ingen måde, politichefen er et uhæderlig menneske, tvært imod...

Det tror jeg heller ikke og han får ikke rigtig noget ud af at benægte
hvis der er sket noget ulovligt - men på den anden side så er der
absolut ingen grund til at han skal indrømme noget der måske ikke er
sket.

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : BJ

Dato : 02-05-06 17:54

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, derfor skal man kontrollere den nu så den skadelige effekt bliver så
> lille som muligt.

Sådan fungerer det offentlige system ikke. Dertil har man (klageinstanser)
og dommere.

> Det tror jeg heller ikke og han får ikke rigtig noget ud af at benægte
> hvis der er sket noget ulovligt - men på den anden side så er der absolut
> ingen grund til at han skal indrømme noget der måske ikke er sket.

Intet og der _er_ foregået noget ulovligt alt andet er blot ordflom som
sikkert kan bruges i skolemiljø, men ikke ude i det virkelige liv.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 17:33

BJ skrev:
> Det bevis har politichefen selv givet. Læs dog samtlige artikler.

Han har vedgået at han har kørt den strækning, men ikke at han er i den
bil der filmes.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : BJ

Dato : 02-05-06 17:42

KLIP

> Han har vedgået at han har kørt den strækning, men ikke at han er i den
> bil der filmes.

Så ser jeg ingen grund til at efterprøve, se artikel på TV2, om han nu
vitterlig er blevet fremført med en hastighed højere end det tilladte.

Al spekulation er med denne måling forstummet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 18:08

BJ skrev:
> Så ser jeg ingen grund til at efterprøve, se artikel på TV2, om han nu
> vitterlig er blevet fremført med en hastighed højere end det tilladte.
> Al spekulation er med denne måling forstummet.

Såvidt jeg har forstået er det eneste "bevis" på at den filmede bil
faktisk er den politichefen sidder i *udsagnet* fra ham der filmer.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 17:22

> [...]
> hvilken som helst tilfældig sort volvo lignende bil.
>
> Så nej, videoen kan ikke bruges til ret meget...

Nu er der jo også et vidne bagved video'en.
Sammenfaldet med at bilen angiveligt HAR kørt nævnte strækning på ca. dette
tidspunkt er jo ikke med at underminere video'en. Nu er jeg ikke dommer og
bliver det heller ikke, men at der skulle være tale om en andens bil og det
hele er konstrueret eller lign og man måske har klippet hver 4. frames ud af
video'en.....jeg synes det lyder temmelig usansynligt.
HVIS vedkommende rent faktisk er politimandens bil osv. så har de da med alt
mulig tydelighed vist at de fralægger sig ethvert (moralsk)
ansvar....hvilket vel næppe kan overraske nogen.

> Helt sikkert - men derfra og så til at skulle dømme en mand på en
> tilfældig, anonym, billists udsagn om hastigheder osv er der altså langt.

De ER allerede dømt via aviserne
Bøden på de 1000 Kr og klip i kort....who cares andre end dem som alligevel
ikke vil vedkende sig noget

--
Tom

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-05-06 21:47

> Nu er der jo også et vidne bagved video'en.

Som er for kylling til at stå frem.

/Caspersen

Fra : BJ

Dato : 02-05-06 22:45

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Som er for kylling til at stå frem.

Det er helt lige som på enhver arbejdsplads, hvor nummeren kan komme i
klemme.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 17:02

Tom skriver:

> Den video kan ikke bruges til en skid - man kan ikke se noget som helst
> der kan identificere bilen, end ikke tallet på hans speedometer er
> læsbart.

Det er nok de 41 ringeste MB film jeg har hentet hjem

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 17:26

> Tom skriver:

> Det er nok de 41 ringeste MB film jeg har hentet hjem

NEEEJ, det er IKKE "Tom som skriver".
Jeg vil ikke gøres ansvarlig for diverse inkompatibiliteter mellem
newsreadere

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 17:27

Tom skriver:

> NEEEJ, det er IKKE "Tom som skriver".
> Jeg vil ikke gøres ansvarlig for diverse inkompatibiliteter mellem
> newsreadere

Så gør dog noget ved din newsreader !

Selv min oldnordiske netscape 4,51 kan finde ud af at citere rigtigt på
et google groups indlæg.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 17:44

> Tom skriver:

> Så gør dog noget ved din newsreader !

Nej, jeg bruger OE som størstedelen af usenet brugerne.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 18:52

Tom skriver:

> Nej, jeg bruger OE som størstedelen af usenet brugerne.

Og ?

Det gør den ikke mindre defekt...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Brian

Dato : 02-05-06 19:00

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Og ?
>
> Det gør den ikke mindre defekt...

Hvis størstedelen bruger OE, er det vel jeres der er defekt ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 18:58

Brian skriver:

> Hvis størstedelen bruger OE, er det vel jeres der er defekt ?

Nope

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 19:00

> Tom skriver:

> Og ?
>
> Det gør den ikke mindre defekt...

Nej men til en defacto standard

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 19:00

Tom skriver:

> Nej men til en defacto standard

Okay.

Nu da der findes flest Thansen biltilbehørsbutikker i Danmark skal alle
andre butikker være lige så ringe ???

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 19:20

> Tom skriver:

> Okay.

Fint at vi blev enige

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 19:20

Tom skriver:

> Fint at vi blev enige

Om at Microsoft har proppet noget elendigt lort ned i halsen af de
fleste, så de behøves ikke at tænke eller vælge noget som helst.

Ja

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 19:28

> Tom skriver:

> Om at Microsoft har proppet noget elendigt lort ned i halsen af de
> fleste, så de behøves ikke at tænke eller vælge noget som helst.
>
> Ja

.....det er først blevet til lort efter at andre opkomlinge ikke leverer data
så OE's store flertal kan svare ordentlig mere

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-05-06 19:43

Tom skriver:

> ....det er først blevet til lort efter at andre opkomlinge ikke leverer data
> så OE's store flertal kan svare ordentlig mere

Desværre nej.

Blandt ander derfor har OE qoutefix eksisteret længe...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 21:58

Tom skrev:
> ....det er først blevet til lort efter at andre opkomlinge ikke leverer data
> så OE's store flertal kan svare ordentlig mere

Havde M$ Blot holdt sig til de vedtagne standarder fra en start af havde
problemet slet ikke været der.

Men fordi man er flest regner man med at have lov at bestemme hvad der
er rigtig og forkert.

Men er man blandt dem der henholder sig til at være blandt "de fleste"
bør man heller ikke skrive i nyhedsgrupperne. Det gør "de fleste" ikke.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jens

Dato : 02-05-06 19:12

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Nej, jeg bruger OE som størstedelen af usenet brugerne.

De fleste af dem har en opsætning, der viser citater i afvigende
typografi, så det _kan_ lade sig gøre - selv med OE.
--

Jens F

Fra : Jens

Dato : 02-05-06 09:20

Henrik Stidsen skrev:

> [...]
> bør man have ordentligt udstyr, som minimum med ordentligt billede men
> også helst med indikation af hastigheden.

Ja helt enig.. Hold op et fjols. Hvis bilen har kørt 180 så kører
han jo selv det samme og så sidder han gudhjælpe mig og siger han
selv kører 150 på et tidspunkt. Ma kan jo håbe politiet gerne vil
snakke med ham, så han selv kan miste sit kørekort eller få et par
klip i det.

Manden er jo både uintelligent, misundelig og ja snotdum.

Fra : Jens

Dato : 02-05-06 09:26

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Jeg giver ikke meget for en eller anden usenetbruger der skriver om noget
> han ikke ved ret meget om.

Ikke forstået? Jeg udtaler mig om at mandens holdning er tåbelig.
Han er ikke politibetjent, men fremstår bare som en der har ondt i
røven. Det er ulovligt at gøre noget der er ulovligt også selvom det
hjælper med en bevisførelse (giver det mening?)

> Og at køre 12-13 km på 4 minutter betyder - hvis det er korrekt - alt andet
> lige at hastigheden har været over kørekortsfrakendelseshastigheden.

Sikkert, jeg var ikke selv tilstede, så jeg kan ikke udtale mig
særlig konrket, men det var du kan jeg forstå?

> Politi eller ej, så skal færdselsreglerne holdes, med mindre der køres
> udrykningskørsel.

Jeg er helt enig med dig, men igen personen der sidder og filmer
udsætter andre og sig selv for fare fordi han sidder med en
mobiltelefoner og filmer mens han køre i hastigheder op til 180 (ser
det ud til) og det er jo heller ikke særlig smart?

--
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 09:31

On Tue, 2 May 2006 08:14:02 +0200, Lauge Abildgaard wrote:

> http://ekstrabladet.dk/112/article194392.ece
>
> På et eller andet tidspunkt må vi da få fornuften tilbage på motorvejene.
>
> /Abildgaard

Ham der har optaget filmen, må jo have kørt med samme hastighed? At køre
med 170 km/t og holde et videokamera op foran ansigtet, må vist betragtes
som groft uforsvarligt.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-05-06 14:25

Kurt Hansen skrev:

> Ham der har optaget filmen, må jo have kørt med samme hastighed? At køre
> med 170 km/t og holde et videokamera op foran ansigtet,

"Op foran ansigtet"?! Det er længe siden du har videofilmet noget, hvad
Kurt...

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 22:56

On Tue, 02 May 2006 15:25:02 +0200, Lars Jensen wrote:

> "Op foran ansigtet"?! Det er længe siden du har videofilmet noget, hvad
> Kurt...

Faktisk har jeg aldrig prøvet det, men man er vel nødt til at kigge ind i
søgeren, eller i det mindste på en klap-ud-skærm for at fange motivet og
foretage indstillinger af forskellig art. Alt imens man er koncentreret om
at betjene videoen, løber der en malkeko ud på motorvejen og så har vi
balladen
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 10:07

Michael Jørgensen wrote:

> Ja. Er naturligvis ikke sikker, men prøv lige at tænke over hvorfor man
> skulle risikere bøde/dom for at lave sit arbejde, med mindre man bliver
> beordret?

Tag en tur på motorvejen og se hvor mange der risikerer bøder
og/eller domme bare for at komme hjem fra arbejde - hvorfor skulle det
være anderledes her ? (se f.eks. på hvor mange lastbiler der kører
mere end 80)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 10:11

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> sørge for at der ikke er hastighedskontroller på strækningen vil der jo
> ikke være andre muligheder for at bringe denne uheldige indstilling til

Tror du manden har ringet til sine kollegaer i samtlige politikredse
der dækker den strækning han skal køre og bedt dem om at pakke
fartmålerne sammen hvis de har nogen ude ? Det lyder imho som værende
på grænsen til paranoia.

Jeg ved godt at selv ikke PO er englebørn, men at tro deres chefer
kommanderer fartkontrollerne væk for at kunne fræse er naivt - der
vil ikke gå ret lang tid før en betjent et sted bliver træt af den
slags numre og sender alle mand ud for at snuppe den chef der laver det
nummer (det er tidligere sket af betjente er blevet snuppet for alskens
forseelser).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 15:41

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> der dækker den strækning han skal køre og bedt dem om at pakke
> fartmålerne sammen hvis de har nogen ude ? Det lyder imho som værende

Tror en melding om at "Rigspolitichefen er ude at køre" vil have den
ønskede virkning.

Også cheferne?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 16:04

Finn Guldmann explained :

> Tror en melding om at "Rigspolitichefen er ude at køre" vil have den ønskede
> virkning.

Tror de ville være 275% ligeglade med mindre de skulle stille med
eskorte for ham...

> Også cheferne?

Også cheferne.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 17:22

Henrik Stidsen skrev:
> Tror de ville være 275% ligeglade med mindre de skulle stille med
> eskorte for ham...

Jeg vil tro det fungerer på samme måde som når taxi'er melder til
hinanden at det er glat "der og der". Eller når lastbilerne snakker om
"Potjens".

> Også cheferne.

Dem hører man så bare ikke så meget om. Så hellere "sælge" en menig
betjent. :-/

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 17:29

Finn Guldmann submitted this idea :

> Jeg vil tro det fungerer på samme måde som når taxi'er melder til hinanden at
> det er glat "der og der". Eller når lastbilerne snakker om "Potjens".

Nu er det jo heller ikke hemmeligt hvor der laves fartkontroller...

> Dem hører man så bare ikke så meget om. Så hellere "sælge" en menig betjent.

Tjow, man hører vel om det når det sker - men der er nu engang flere
civile danskere end politibetjente så det sker knap så ofte.

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 17:59

Henrik Stidsen skrev:
> Nu er det jo heller ikke hemmeligt hvor der laves fartkontroller...
> Tjow, man hører vel om det når det sker - men der er nu engang flere
> civile danskere end politibetjente så det sker knap så ofte.

Det havde passet bedre hvis du havde skrevet at der er flere indianere
end høvdinge.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-05-06 21:42

> Dem hører man så bare ikke så meget om. Så hellere "sælge" en menig
> betjent. :-/

Ævl.

/Caspersen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 21:59

C. Caspersen skrev:
> Ævl.

Er det da ikke det der sker?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-05-06 22:07

> Er det da ikke det der sker?

Hvor ?

Caspersen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-05-06 01:12

C. Caspersen skrev:
> Hvor ?

Allesteder. Hvorfor sælge en høvding, når man har indianere nok?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : C. Caspersen

Dato : 03-05-06 15:22

> Allesteder. Hvorfor sælge en høvding, når man har indianere nok?

Jowjow, men du svarer ikke på mit spørgsmål....Kunne det tænkes, at du ikke
har nogle eksempler ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-05-06 15:58

C. Caspersen skrev:
> Jowjow, men du svarer ikke på mit spørgsmål....Kunne det tænkes, at du ikke
> har nogle eksempler ?

Jamen dem kan du da selv finde. Det er blot at holde lidt øje med hver
gang der sker fyringer.

Og i det her omhandlende tilfælde bliver det chaufføren det går ud over
hvis det får følger for nogen.

Men han er proff. chauffør, og ude at køre med *RIGSPOLITICHEFEN*, en
som han ikke er vandt til at køre med. Så *ingen* får mig til at tro at
han har overskredet hastighedsgrænserne medmindre han er blevet bedt om det.

Men det står jo faktisk hen i det uvisse om han overhovedet har
overskredet grænserne, eller om han har kørt "grænserne + 10%" som det
vist er meget normalt at køre.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-05-06 13:33

"Lauge Abildgaard" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> På et eller andet tidspunkt må vi da få fornuften tilbage på motorvejene.

Den latterlige video kan være hvilken som helst sort bil.

"Hov, Rigspeter kører i en sort "X-bil" - jeg filmer lige en anden X-bil der
kører råddent og påstår bagefter, at det er Rigspeter"

/Caspersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 16:06

C. Caspersen explained :
> "Hov, Rigspeter kører i en sort "X-bil" - jeg filmer lige en anden X-bil der
> kører råddent og påstår bagefter, at det er Rigspeter"

Ja jeg overvejede også hvordan han nåede at genkende manden med den
hastighed...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 17:19

Henrik Stidsen skrev:
> Ja jeg overvejede også hvordan han nåede at genkende manden med den
> hastighed...

Hvis lyden er ægte er det en der har det med at holde øje med "celebre"
biler, da han kunne genkende nummeret.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 17:36

Finn Guldmann explained on 02-05-2006 :

> Hvis lyden er ægte er det en der har det med at holde øje med "celebre"
> biler, da han kunne genkende nummeret.

Iflg ham selv genkendte han politichefen på en tankstation (siger han i
Godaften Danmark).

Iøvrigt er han da totalt latterlig at høre på: han ønsker at opnå
retfærdighed men vil ikke selv straffes...

"Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
the roof and gets stuck." - George Carlin

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 18:04

Henrik Stidsen skrev:
> Iflg ham selv genkendte han politichefen på en tankstation (siger han i
> Godaften Danmark).

Jeg har kun set (hørt) hvad han siger under optagelsen. Og det er udfra
det jeg skriver om hvis lyden er ægte.

> Iøvrigt er han da totalt latterlig at høre på: han ønsker at opnå
> retfærdighed men vil ikke selv straffes...

Selvfølgelig vil man ikke det. Vil du det hvis du kan undgå det?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-06 18:16

Finn Guldmann was thinking very hard :

> Selvfølgelig vil man ikke det. Vil du det hvis du kan undgå det?

Det ændrer da ikke på at det er latterligt at kræve retfærdighed
overfor andre men ikke for sig selv - dobbeltmoral er vist et passende
udtryk.

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 18:26

Henrik Stidsen skrev:
> Det ændrer da ikke på at det er latterligt at kræve retfærdighed overfor
> andre men ikke for sig selv - dobbeltmoral er vist et passende udtryk.

Og ganske meget brugt.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jens

Dato : 02-05-06 13:37

C. Caspersen skrev:

> [...]
>
> "Hov, Rigspeter kører i en sort "X-bil" - jeg filmer lige en anden X-bil der
> kører råddent og påstår bagefter, at det er Rigspeter"

Ja jeg synes det bedste er hans udtalelse, efter at rigspolitichefen
har bedt om at han står frem, så de kan få en afklaring:

"Rigspolitichefen vil gerne have fotografen til at stå frem, men det
kommer ikke til at ske. Amatørfotografen er således klar over, at han
selv overtrådte færdselsloven i forbindelse med videooptagelsen.

- Hvis det havde været en politibil, der havde målt mig, så havde
jeg fået en betinget frakendelse af kørekortet i mindst tre år. Det
er for høj hastighed, for tæt på forankørende og hassaderet
kørsel, siger fotografen til DR-Nyheder."

Skulle man så ikke lukke den sag og komme videre.

--
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 16:26

"Jens" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse

> Skulle man så ikke lukke den sag og komme videre.

Hvorfor?
Vi har angiveligt har med 2 chaufører i 2 biler som har overtrådt
hastigheden (som "vi" alle gør), men bliver man taget så ved man hvad der
venter.

-
Tom

Fra : BJ

Dato : 02-05-06 16:38

KLIP

> Hvorfor?
> Vi har angiveligt har med 2 chaufører i 2 biler som har overtrådt
> hastigheden (som "vi" alle gør), men bliver man taget så ved man hvad der
> venter.

Den ene bil har med 100% sikkerhed cruise control, men den mener
Duracell-kaninen jo (også) skal forbydes....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~