serviceintervaller på Mercedes CDi
Fra : Per Sørensen

Dato : 28-04-06 16:19

Hej i gruppen,

Er der nogle af jer som ved hvor langt der er mellem serviceintervallerne på
E220 CDi / C220 CDi modellerne. Jeg formoder de har Assist systemet til
automatisk inkaldelse til service, men hvor langt er der i praksis i mellem
intervallerne?

Er der nogle der har erfaring for hvordan priserne på disse service'er er? -
ikke specifikt men sammenlignet med en alm. familiebil, i golfklassen.

Modellerne jeg har kig på er årgang 2003 med et par hundrede tusinde på
tælleren.

mvh Per Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-06 17:12

"Per Sørensen" skriver:

> [...]
> automatisk inkaldelse til service, men hvor langt er der i praksis i mellem

Det kommer an på dit køremønster.

Mange småture med koldstarter og der er ikke så længe immelm. Ene af
langture, så er det langt imellem.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 28-04-06 22:21

Kender det ikke præcist. Jeg købte selv en brugt 2002 E220 CDi. Den meddelte
med det samme, at der var 20.000 km. til "Service B eftersyn".(Jeg aner ikke
hvad et "A, eller B service er) Om der er 20.000 mellem hvert servicebesøg,
eller om et "Service A" først kommer 30.000 km senere aner jeg ikke. Men MB
har jo ikke ry for, at at være dyre i rep. udgifter. Tvært imod, skulle de
nærmest ligge på niveau med VW? (Håber jeg har ret? Ellers er der jo
altid et Bosch værksted i nærheden, der efter sigende klarer det ligeså
godt.

God jagt på bilen

Mvh

Jasper

Fra : Neser

Dato : 01-05-06 21:32

> [...]
> på E220 CDi / C220 CDi modellerne. Jeg formoder de har Assist systemet til
> automatisk inkaldelse til service, men hvor langt er der i praksis i

Der er 20.000 mellem service. Hvert andet er A (lille) og hvert andet er B
(stort)

w211 (E-klasse) modellerne kører endda med Assyst Plus, som så regulerer på
serviceintervallerne alt efter dit køremønster.

- Neser