raslen fra motorrummet
Fra : Steen

Dato : 27-04-06 17:40

Jeg er den glade ejer af en mondeo 1,8 fra 98. Den har kørt 170K og
kører upåklageligt. Den er dog for ganske nyligt begyndt at rasle fra
motorrummet. Lyden kommer kun når man sparker til speederen når bilen
står i tomgang, samt når man kører ved meget lave omdrejninger,
f.eks. 1 gear når man sætter igang fra lyskrydset. Motoren trækker
fint, og rasler ikke ved omdrejninger over ca. 1500 omdrejninger.
Det lyder som om denne raslen kommer fra luftindtaget, ikke
luftfilteret, men indtaget på motoren.

Det lyder som om noget sidder løst, men det hjælper ikke at holde på
luftindtaget eller andre ting.
Jeg er kommet til at tænke på, om der kan være tale om et
tændingsproblem, altså motorbanken. Er der nogen der har oplavet
noget lignende? Jeg har overvejet at skifte tændrørene for at se, om
det skulle hjælpe. Men de er jo halvdyre til mondeo, så jeg vil helst
ikke skifte uden grund.

mvh
Steen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-04-06 18:00

Steen wrote:
> [...]
> noget lignende? Jeg har overvejet at skifte tændrørene for at se, om
> det skulle hjælpe. Men de er jo halvdyre til mondeo, så jeg vil helst

Hvad med varmeskjolde ved udstødningen ?
Evt. nede under bilen ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Steen

Dato : 27-04-06 18:31

Når jeg står ude foran med motorhjelmen oppe, og får en anden til at
trampe i speederen, så lyder det som om, det kommer længere tilbage i
motorrummet. Hvis det er noget der sidder løst og rasler, burde jeg
kunne finde det ved at gå minutiøst frem. Det er bare ikke lykkedes,
desværre.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-06 19:37

"Steen" <snn@ramboll.dk> skrev i en meddelelse
[...]

----------
Kunne være varmeskjoldet ved katalysatoren

--
Tom

Fra : Michael D Clarke

Dato : 28-04-06 11:17

som per og tom.....tjek skjold omkring katten. Min bror har en mondeo 1.8
1997. Den gjorde det samme. Bagefter skiftede han katten pga indmaden faldt
fra hindanden og gav også en raslen lyd fra sig, men det er en anden
historie ;)

Fra : Christopher Stein

Dato : 28-04-06 07:33

Steen skrev:
> [...]
> noget lignende? Jeg har overvejet at skifte tændrørene for at se, om
> det skulle hjælpe. Men de er jo halvdyre til mondeo, så jeg vil helst

Er det en raslen der går i takt med omdrejningerne? eller er det en "der
er noget der sidder løst"-raslen?

Fra : Steen

Dato : 28-04-06 12:15

Det er en "der sidder noget løs raslen". Den følger ikke
omdrejningerne, altså ud over at den holder op over ca. 1500 omdr.