Q:Køb af tysk trailer
Fra : Karsten

Dato : 26-04-06 21:38

Håber det er den rigtige gruppe.

Praktiker i Tyskland har en trailer til 333 Euro, som i Tyskland har en
tilladt totalvægt på 750 kg.

Kan sådan en indregistreres i Danmark og hvilke omkostninger vil der være?

Skal den til syn?

Hilsen
Karsten

Fra : Lars

Dato : 27-04-06 09:26

"Karsten" <kskov@FOXpost.tele.dk> wrote in message
> [...]
> tilladt totalvægt på 750 kg.
>
> Kan sådan en indregistreres i Danmark og hvilke omkostninger vil der være?

hej
jeg har ikke forstand på syn ol, men ved at jeg købet en bil fra Tyskland
hvor
stikket til strøm til trailer ol var lidt anderledes end det vi kender i dk-
ved ikke om det er sådan altid, blot en lille detalje du skal holde dig for
øje.
Beklager jeg ikke kan hjælpe mere
Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-04-06 09:49

Lars skriver:

> jeg har ikke forstand på syn ol, men ved at jeg købet en bil fra Tyskland
> hvor
> stikket til strøm til trailer ol var lidt anderledes end det vi kender i dk-

Var det ikke bare det nye 13 polede ?
Det er der da også på nye biler i dag...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-04-06 09:50

"Karsten" <kskov@FOXpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilladt totalvægt på 750 kg.
>
> Kan sådan en indregistreres i Danmark og hvilke omkostninger vil der være?

Ja det kan. Du skal sørge for at få fabrikant/produktrklæring med ved købet.

Omkostninger - syn 400 kr. + registrering/nummerplade

> Skal den til syn?

Ja

MVH Hans

Fra : Anders Majland

Dato : 27-04-06 14:21

Har du et link til den ?

> Omkostninger - syn 400 kr. + registrering/nummerplade

Kan det være et problem at nedveje den til 500kg - kræver det noget af
fabrikant/produktrklæring eller kan man altid nedveje ?

(Jeg overvejer om jeg skal have en ekstra trailer til "bare" at hente
brændsel på i løsvægt til nsæte vinter - og til 3kkr med dk plader er sådan
en måske fin nok ... )

/A