Dæk-spørgsmål?!
Fra : Peter

Dato : 26-04-06 20:24

Hej

Har fået ny (brugt) bil, og fik i den forbindelse lovning på "gode" nye
sommerdæk fra forhandleren. Har nu fået bilen og dækkene hedder FateO AR-550
Advance. Det eneste jeg kan finde om dem er at de (vist nok) bliver lavet af
Continental.

Her er lige et enkelt link til dem:
http://www.tirekingdominternational.com/TKIFate.do (er de nederste)

Mit spørgsmål er, om der er nogle der kender til disse og om de er ok?!

Derudover skrev forhandleren at det skulle være 205/55 R16, men det er
205/50 R16 der er kommet på. Om det er en fejl ved jeg ikke, men gør det
nogen forskel?

Mvh
Peter

Fra : Niels

Dato : 26-04-06 20:56

Det lugter lidt fælt af discount dæk!

205/50 R16 har ikke så stor rulleomkreds som 205/55 R16. Om de ligger inden
for den tilladte variation har jeg ikke regnet på, men du får i hvert fald
lavere gearing - sandsynligvis også dårligere brændstoføkonomi. Søg lidt på
emnet, og du kan sikkert finde ud af om størrelsen er ok til din bil.

Mon ikke du skal tale lidt med forhandleren igen?

Fra : Peter

Dato : 27-04-06 11:51

Niels wrote:
> [...]
> størrelsen er ok til din bil.
> Mon ikke du skal tale lidt med forhandleren igen?

Tak for svaret. Da jeg talte med ham igen, kom det pludseligt frem at der
kun var tale om "midlertidige dæk" fordi de "rigtige" ikke var kommet endnu,
men de blev skiftet på mandag!!! Hvorfor de så ikke bare ventede med at
skifte de gamle til på mandag vides jo ik ;)

Men mange tak for hjælpen. Ellers var han jo nok sluppet af sted med det :)

Mvh
Peter