Xeon lygte spørgsmål
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 17:11

Hej

Hvor lang tid skal man regne med at en xeon pære holder, evt. i forhold til
normal pære og hvad koster en ny xeon pære?

Overvejer nemlig, at få sat Xeonlygter i den nye RAV4 der skal bestilles i
næste uge.

Peter

Fra : Henning

Dato : 26-04-06 17:27

On Wed, 26 Apr 2006 18:11:04 +0200, "Peter Rørbye"
<popeye(snabel)mail.tele.dk> wrote:

>Hej
>
>Hvor lang tid skal man regne med at en xeon pære holder, evt. i forhold til
>normal pære og hvad koster en ny xeon pære?

Kommer an på hvor uheldig du er Jeg har fået skiftet pærer og
lygtehus på min Mazda6 4 gange i løbet af 1½ år, dog dækket af
garantien hver gang. Jeg frygter lidt for når garantien udløber. Eller
har jeg bare været uheldig...

Fra : John Sahl

Dato : 26-04-06 17:56

Peter Rørbye wrote:
> Hvor lang tid skal man regne med at en xeon pære holder, evt. i
> forhold til normal pære og hvad koster en ny xeon pære?

Xenon/HID pærer skulle gerne holde omkring 2000 timer mener jeg det er.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 18:13

"Peter Rørbye" <popeye(snabel)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvor lang tid skal man regne med at en xeon pære holder, evt. i forhold
> til normal pære og hvad koster en ny xeon pære?

2000 timer eller ca. halvdelen af bilens levetid

> Overvejer nemlig, at få sat Xeonlygter i den nye RAV4 der skal bestilles i
> næste uge.

Lyder fornuftigt, de giver meget bedre lys end hallogen

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-06 19:22

Tom skriver:

> 2000 timer eller ca. halvdelen af bilens levetid

Altså 120kkm ?

Så en bil forventes ikke en levetide på mere end 240kkm ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 20:14

> Tom skriver:

> Altså 120kkm ?
>
> Så en bil forventes ikke en levetide på mere end 240kkm ?

Som gennemsnit tror jeg det lyder meget passende. De fleste biler er
temmelig trætte og mølædte efter 15-17 år.
Selv om der også findes nogle som glat væk kører ½ million Km (eller mere)
før de smider bilen væk

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-06 21:33

Tom skriver:

> Som gennemsnit tror jeg det lyder meget passende. De fleste biler er
> temmelig trætte og mølædte efter 15-17 år.

25kkm om året er slet ikke usædvaneligt for biler i dag. Nogle op til
50kkm. De ville kun holde i 5 år ??

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-06 21:42

> Tom skriver:

> 25kkm om året er slet ikke usædvaneligt for biler i dag. Nogle op til
> 50kkm. De ville kun holde i 5 år ??

Kommer an på gennemsnitshastigheden der jo skal være et udtryk for de
2-3.000 timer fabrikanterne opgiver som levetiden.
Man kan jo selv give sig til at regne ud fra sit kørselsmønster

--
Tom

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-04-06 19:19

On Wed, 26 Apr 2006 18:11:04 +0200, "Peter Rørbye"
<popeye(snabel)mail.tele.dk> wrote:

>Hvor lang tid skal man regne med at en xeon pære holder, evt. i forhold til
>normal pære og hvad koster en ny xeon pære?

Pærerne i min 2002 BMW 530dA touring har indtil videre holdt 230.000
km... De bruges som kørelys.

Prisen på en ny kender jeg ikke præcist..

** Lars