Afmelding af tysk køretøj i DK ?
Fra : Kent Nielsen

Dato : 24-04-06 22:07

Hej i gruppen,
Jeg skal hente et køretøj i tyskland, den tyske sælger har ikke noget i mod
at undlade at afmelde den i tyskland så jeg kan køre til grænsen på hans
plader, men kan jeg godt afmelde den i Danmark, nogen der har prøvet dette ?

Kent Nielsen

Fra : Anders Majland

Dato : 24-04-06 22:28

> [...]
> mod at undlade at afmelde den i tyskland så jeg kan køre til grænsen på
> hans plader, men kan jeg godt afmelde den i Danmark, nogen der har prøvet

Ja det kan gøres på et vilkårligt dansk motorkontor - men da du alligevel
ikke må køre med dem i DK kan du passende gøre det i padborg samtidig med at
du køber en prøveplade til resten af turen hjem (Der kender de det nok også
i modsætning til et vilkårligt sted). Du bør nok også tilbyde at sende en
kopi af dokumentationen for afmeldingen til tyskeren for det tilfælde at det
tager lang tid ad rette kanaler

Fra : Kent Nielsen

Dato : 25-04-06 05:08

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:444d42d3$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> at du køber en prøveplade til resten af turen hjem (Der kender de det nok
> også i modsætning til et vilkårligt sted).

Hmm, sidste gang jeg skulle have en prøvenummerplade hos grænsepolitiet i
Padborg, opførte betjenten sig som om at jeg kun kom for at genere ham, jeg
ville gerne se hvad en forespørgsel om afmelding kunne gøre ved hans humør
og serviceniveau

> Du bør nok også tilbyde at sende en kopi af dokumentationen for
> afmeldingen til tyskeren for det tilfælde at det tager lang tid ad rette
> kanaler

Ja, det var en god idé, det kunne man godt forestille sig kunne tage en rum
tid.

Kent Nielsen