Hvad hulen forestiller det...... (måske OT~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 22-04-06 23:13

I en brochure for den nye Skoda Roomster
http://ws.skoda-auto.com/download/eng/manual/roomster/roomster_p.pdf
er der på næstsidste side et stereogram, og jeg kan altså ikke focusere
så jeg får billedet frem. Er der en der kan hjælpe.
Det bliver iøvrigt spændende at se hvad den kommer til at koste i DK,
når den engang kommer i handlen. Men nu hvor den bla skal dele
markedet med Berling/Partner o.l. mon så ikke den kommer til at
ligge omkring de 200k. (alt efter motor/udstyr)

Fra : Per O.

Dato : 22-04-06 23:54

"Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> markedet med Berling/Partner o.l. mon så ikke den kommer til at
> ligge omkring de 200k. (alt efter motor/udstyr)
Hvis det kan trøste dig har jeg heller aldrig kunnet se en eneste af de der
billeder.

Men hold da kæft hvor er det en øjebæ den nye Skoda ... køn er den da ikke.
Vinduerne ar da helt udenfor alt hvad der hedder harmoni.
Men selvfølgelig, hvis alternativet er en fransk flute transporter er alt
vel næsten et fremskridt.

Per O.

Fra : MM

Dato : 23-04-06 00:01

> [...]
> markedet med Berling/Partner o.l. mon så ikke den kommer til at
> ligge omkring de 200k. (alt efter motor/udstyr)

Jeg synes det ligner bilen fra side 1...

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 23-04-06 04:08

> Jeg synes det ligner bilen fra side 1...

Lige præcis... Der er såmend ikke noget spændende i billedet...
Men det er godtnok længe siden jeg sidst er stødt på sådan et stereogram.
Ved ikke lige hvorfor det skal bruges i reklamen...

/Kasper Hansen

Fra : mohr

Dato : 24-04-06 15:46

"MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det ligner bilen fra side 1...

Ja, blot fra en lidt anden vinkel samt uden mennesker.

\Morten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-04-06 01:15

"Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> skrev :

>mon så ikke den kommer til at
>ligge omkring de 200k. (alt efter motor/udstyr)

Det eneste sted, det grimme apparat kommer til at ligge, er da i bunde
af skraldespanden ;(

Fyfasan den er grim ...

--
jan@stevns.net

Hvem dælen har nu stillet en Nissan i min carport ???

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-06 06:18

jan@stevns.net skriver:

> Det eneste sted, det grimme apparat kommer til at ligge, er da i bunde
> af skraldespanden ;(
>
> Fyfasan den er grim ...

Havde de da bare kunnet styre den linjeføring omkring vinduerne ville
den være noget kønnere.

En hurtig gang "farveladen"
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/roomster.jpg

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Lars [6710]

Dato : 23-04-06 07:25

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> En hurtig gang "farveladen"
> http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/roomster.jpg

Hmmmm

Nu fjernede du jo det ekstra udsyn til poderne på bagsædet

Det er vist det der er ideen med de meeeeget lave bagerste sideruder

Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-06 07:23

"Lars [6710]" skriver:

> Nu fjernede du jo det ekstra udsyn til poderne på bagsædet
> Det er vist det der er ideen med de meeeeget lave bagerste sideruder

Fedt, en "fiat duploklods" er pænere så...

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : NS

Dato : 23-04-06 09:37

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> jan@stevns.net skriver:

> Havde de da bare kunnet styre den linjeføring omkring vinduerne ville
> [...]

Nu ødelagde du sku da lige de linier der var i den
og lavede den om til en kondisko! Det er da klart
at den har det design fordi der skal signaleres
plads (Roomster) og store vinduer er plads og
åbenhed. Prøv at abstraher fra det sædvanlige.
Iøvrigt kan børnene jo ikke se ud af vinduerne på
din model.

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-06 17:17

NS skriver:

> Nu ødelagde du sku da lige de linier der var i den
> og lavede den om til en kondisko!

De hedder vidst nu lavede jeg linjer, det der var i forvejen, var
streger på kryds og tværs....

> Det er da klart
> at den har det design fordi der skal signaleres
> plads (Roomster) og store vinduer er plads og
> åbenhed. Prøv at abstraher fra det sædvanlige.

Jeg kan ikke abstrahere fra et nogenlunde gennemført design.

Så hellere en Multifnat.

> Iøvrigt kan børnene jo ikke se ud af vinduerne på
> din model.

Og ?
Der er glastag...

Skal jeg give dig en med lave ruder og et gennemført design ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Brian

Dato : 23-04-06 17:30

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Og ?
> Der er glastag...

Lad mig gætte på, at du ikke led af køresyge som bette knægt ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-06 17:47

Brian skriver:

> Lad mig gætte på, at du ikke led af køresyge som bette knægt ?

Korrekt

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Brian

Dato : 23-04-06 18:09

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Korrekt

Nå, men det var jeg den heldige vinder af, så jeg tilbragte hele
min skoletid med altid at sidde forrest i bussen for at have
ordentlig udsyn... uden ordentligt udsyn, går det galt.

Min moster og onkel har 3 unger hvor 2 af dem har problemer
med køresyge. De smed slanterne efter den usandsynligt grimme
Hyundai Matrix, der har det samme fjollede design med lave ruder
og høj siddeposition = godt udsyn. Deres unger har ikke problemer
med køresyge i dén bil... så der er en mening med det grimme design.

At det så er en høj pris min onkel betaler for at gøre ungerne
tilpas, er så en anden sag

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-06 23:04

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Skal jeg give dig en med lave ruder og et gennemført design ?

Man skulle satme have været skodadesigner:
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/roomster2.jpg

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : R-\)

Dato : 24-04-06 17:50

Den er nem! - Det er jo en Yaris!

R-)

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 25-04-06 07:51

"Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> wrote in

> [...]
> er der på næstsidste side et stereogram, og jeg kan altså ikke focusere
> så jeg får billedet frem. Er der en der kan hjælpe.

Hej Prøv at lade øjnene skele lidt.
Har du musepointeren i synsfeltet er du på rette ej når der er to pointere
og de ser ud til at være ca 4-5 cm fra hinanden.
Billedet bliver nu "uskarpt"

Derefter er det vigtigt at slappe helt af i øjnene måske op til 30
sekunder.

Lige pludselig har hjenen fundet mening i "det uskarpe billede den ser" og
danner billedet for dig.

Det er enormt facinerende nu at kunne se det skarpe billede og detaljer.
Flyt øjne og se på de forskellige område at billedet.

Men kig IKKE på skodalogoet.... Så ryger stereobilledet.

God fornøjelse.

Jens
Der mener det eneste rigtige design, er det du finder på en Gammel
Landrover serie bil fra 1970'erne