Chevrolet Nubira 1,6 Stationcar
Fra : Torben L. Andersen

Dato : 22-04-06 18:12

Hej i gruppen.

Har nogen her erfaring med Chevrolet Nubira 1,6 stationcar? Eller eventuelt
et link til en test af denne.

Konen og jeg har næsten besluttet at købe os sådan en. Da den passer meget
fint til vores familie.

Hilsen Torben L. Andersen

Fra : TDN

Dato : 22-04-06 18:57

"Torben L. Andersen" <news-oz5tl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eventuelt et link til en test af denne.
>
> Konen og jeg har næsten besluttet at købe os sådan en. Da den passer meget

Her er et par FDM test:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/C7C99148-16FF-417D-A733-2B3937F87306/0/6465.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F4A5C1B6-531C-4C48-926A-78223361AAFA/0/3839.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/34A017B5-3C2C-4EAD-BF89-A407AA005784/0/3233.pdf

Hvis du vælger den bør du få den rustbeskyttet hurtigst muligt da de fra
fabrikens side er dårligt beskyttet.

Mvh
Thomas

Fra : Torben L. Andersen

Dato : 22-04-06 22:20

Hej Thomas.

Mange tak!

Hilsen Torben L. Andersen.

Fra : KASO

Dato : 23-04-06 12:44

> [...]
> eventuelt et link til en test af denne.
>
> Konen og jeg har næsten besluttet at købe os sådan en. Da den passer meget

Forvent at sikkerheden er dårlig - grænsende til ikke-eksisterende.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-04-06 16:28

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> "Torben L. Andersen" <news-oz5tl@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Forvent at sikkerheden er dårlig - grænsende til ikke-eksisterende.
Hvorfor skal man forvente det?
Den påstand skal da dokumenteres. Bilen er en storsællert og mange mennesker
vil nok sætte pris på den viden.

Michael

Fra : Torben L. Andersen

Dato : 23-04-06 23:19

> Hvorfor skal man forvente det?
> Den påstand skal da dokumenteres. Bilen er en storsællert og mange
> mennesker vil nok sætte pris på den viden.
>
> Michael

Hej

Efter hvad jeg har kunne finde om bilen, på nettet. Så er der ikke lavet
nogen sikkerhedstest endnu på Nubira.
Jeg har godt læst af den lille Chevrolet ikke er sikkerheden selv at køre i,
men det er jo ikke ensbetydning med at det er alle deres modeller, der er så
dårlige.

Vi har købt den, men kan først få den, den 23 Maj. Men vi glæder os meget.
Har nu været ude og prøvekøre 3 gange, og jeg synes at man får meget bil for
pengene. Den skal bare have en gang rustbeskyttelse, så er den hjemme.

Hilsen
Torben L. Andersen

Fra : KASO

Dato : 24-04-06 06:08

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skal man forvente det?
> Den påstand skal da dokumenteres. Bilen er en storsællert og mange
> mennesker vil nok sætte pris på den viden.

Tjah - endnu har ikke en eneste koreansk bil kunnet levere en god crashtest,
og Daewoo/Chevrolet har bestemt ikke imponeret med deres øvrige modeller, så
sandsynligheden for at den 4 år gl. Nubira skulle være bedre er ikke stor.

Det er korrekt, at den - teoretisk set - kunne være god, men i dette
tilfælde ville jeg nok lade tvivlen komme familien til gavn. Havde der været
tale om en bil fra et af de mærker, der allerede har etableret et godt ry
mht. sikkerhed, ville jeg anse det for sandynligt, at sikkerheden nok var i
orden selv om bilen ikke var testet - her er der tale om et mærke, der endnu
ikke har bevist, at de har kunnet lave blot 1 bil med god sikkerhed!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-06 06:47

KASO skriver:

> [...]
> sandsynligheden for at den 4 år gl. Nubira skulle være bedre er ikke stor.

Uenig

4 stjerner, det samme som en Mercedes ML, der scorer points på
selehuskere
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=9&id2=147
(Hyundai SantaFe)

4 stjerner for Tucson, hvilket er det højeste der er givet i klassen
"Small Off roaders".
http://www.euroncap.com/images/results/Small_Off-Roaders/car_253_2006/Hyundai%20Tucson%20Datasheet%202.pdf

Så jo, koreanerne kan lave sikre biler - glæder mig til at se testen på
den nye sonata.

> her er der tale om et mærke, der endnu
> ikke har bevist, at de har kunnet lave blot 1 bil med god sikkerhed!

Helt enig.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : MK

Dato : 24-04-06 07:05

> Så jo, koreanerne kan lave sikre biler - glæder mig til at se testen på
> den nye sonata.

Indtil videre må man klare sig med en test af modellen, der slutter i '05
3 stjerner -> www.hwysafety.org/ratings/rating.aspx?id=115

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-06 07:14

MK skriver:

> Indtil videre må man klare sig med en test af modellen, der slutter i '05
> 3 stjerner -> www.hwysafety.org/ratings/rating.aspx?id=115

Det er som du selv skriver den gamle model.

Jondaj har en meget stor udvikling fra model til model.

Klasu
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : KASO

Dato : 24-04-06 08:04

> KASO skriver:

> Uenig
>
> 4 stjerner, det samme som en Mercedes ML, der scorer points på
> [...]

25 point er ikke imponerende i vore dage....
ML har ganske rigtigt selehuskere - og dermed 30 point (28 uden) - så selv
uden selehuskere, er den en del bedre - og klassen byder på andre biler med
5 stjerner....

> 4 stjerner for Tucson, hvilket er det højeste der er givet i klassen
> "Small Off roaders".
> http://www.euroncap.com/images/results/Small_Off-Roaders/car_253_2006/Hyundai%20Tucson%20Datasheet%202.pdf

Korrekt - et hæderligt resultat, men langt fra imponerende i betragtning af
at bilen er en langt nyere konstruktion end de øvrige testede i klassen (det
er en 2006-model!).

> Så jo, koreanerne kan lave sikre biler - glæder mig til at se testen på
> den nye sonata.

Øh - hvordan konkluderer du det på baggrund af 2 middelmådige resultater?

Men jeg er også spændt på testen af Sonata - jeg er ikke i tvivl om at de
nok skal lære det før eller senere - spørgsmålet er blot hvornår...