Er du moden?
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-04-06 10:39

Vi må da ikke håbe at det evt. kommer til at gælde for dem der har
kørekort...
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article191724.ece

Fra : Kim

Dato : 22-04-06 10:53

meddelelse news:4449f998$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
> Vi må da ikke håbe at det evt. kommer til at gælde for dem der har
> kørekort...
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article191724.ece

Der er da forhåbentlig forskel på at være et gammelt legebarn
og hjernedød

Mvh, Kim

Fra : Lars

Dato : 22-04-06 11:30

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meddelelse news:4449f998$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> Der er da forhåbentlig forskel på at være et gammelt legebarn

Hvad kunne den ene finde på, som den anden ikke kunne? - Og omvendt?

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 12:37

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

> "Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kunne den ene finde på, som den anden ikke kunne? - Og omvendt?

Sprutkørsel kontra hasarderet kørsel

--
Tom

Fra : Lars

Dato : 22-04-06 19:59

> "Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

> Sprutkørsel kontra hasarderet kørsel

Begge dele tyder på uodenhed, hvis man spørger mig.

- Lars

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-04-06 11:41

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Vi må da ikke håbe at det evt. kommer til at gælde for dem der har
> [...]

På den ene side næsten genialt, på den anden tåbeligt ;(

Det næste bliver vel en personlighedstest ?
--
jan@stevns.net

Hvem dælen har nu stillet en Nissan i min carport ???

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-04-06 14:58

jan@stevns.net wrote :

> På den ene side næsten genialt, på den anden tåbeligt ;(

Meget godt udtrykt - hvordan skal man vurdere om unge er modne nok til
at køre bil ? Der vil ikke gå mere end et halvt år før der findes
adskillige vejledninger i at snyde til sådan en test så man lader som
om man er vildt fornuftig...

> Det næste bliver vel en personlighedstest ?

Og bestemte personligheder må så ikke få kørekort ?

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-04-06 11:57

Morten Fruergaard wrote:
> Vi må da ikke håbe at det evt. kommer til at gælde for dem der har
> kørekort...
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article191724.ece

Hehehe det lyder i mine øre total åndsvagt.. Modenhedstest.. lol.. Skal de
teste om nosserne er faldet ned? :D

Jeg kender flere unge mennesker som er flyttet hjemme fra mor og far, kan
finde ud af hvilken rækkefølge man skal tage servicen i når man er til fine
fester, finde ud af hvordan man sætter komma korrekt (det kan jeg vist ikke
finde ud af..), og så er der typerne som er så gode til at stille en falsk
facade op, at de snyder alle som ikke kender dem rigtig godt..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : sunsite

Dato : 22-04-06 12:48

Uanset hvad, er det sympatisk at politikerne i det mindste tænker over hvad
man dog kan gøre for at undgå disse ubeskriveligt tragiske hændelser.

Fra : Thomas J.

Dato : 22-04-06 14:00

Den Sat, 22 Apr 2006 13:47:42 +0200 sendte "sunsite"
<ingenspamtilmigtakpstrom@tiscali.dk> følgende røgsignaler:

>Uanset hvad, er det sympatisk at politikerne i det mindste tænker over hvad
>man dog kan gøre for at undgå disse ubeskriveligt tragiske hændelser.

Betinget kørekort:

Eks.
Mere end 40% for hurtigt = Kørselsforbud i 5 år.
Mere end 60% = 10 år.
100% og derover = livsvarigt kørselsforbud.

1. Spritkørsel = 5 års kørselsforbud + 2 månedslønninger x
(1+promillen)
2. Spritkørsel = livsvarigt kørselsforbud + 1 årsløn x (1+promillen)

Forbud holder selvfølgelig ikke lovbrydere fra at køre alligevel.

Men så kunne det jo straffes med fængsel/elektronisk fodlænke.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Brian

Dato : 22-04-06 16:56

Thomas J. wrote:

> [...]
> (1+promillen)
> 2. Spritkørsel = livsvarigt kørselsforbud + 1 årsløn x (1+promillen)

Det lyder hårdt, men jeg ville ikke have noget problem med straffe
af den kaliber.

> Forbud holder selvfølgelig ikke lovbrydere fra at køre alligevel.

Nope...

> Men så kunne det jo straffes med fængsel/elektronisk fodlænke.

Elektronisk fodlængde kan nok ikke holde folk fra at køre bil, og
fængsel er desværre nok ikke realistisk.

/Brian

Fra : Leif Neland

Dato : 22-04-06 17:03

> Elektronisk fodlængde kan nok ikke holde folk fra at køre bil, og
> fængsel er desværre nok ikke realistisk.

Hvad med en kombination af en GPS til at måle hastigheden og et elektrisk
hundeopdragelseshalsbånd?

ZAP ved overskridelse af hastighedsgrænsen.

Så er det ligegyldigt om de er passagerer eller fører.

Blot uheldigt, hvis han tager med IC-tog med 180km/h...

Leif

Fra : Brian

Dato : 22-04-06 17:09

Leif Neland wrote:

> Hvad med en kombination af en GPS til at måle hastigheden og et
> elektrisk hundeopdragelseshalsbånd?
>
> ZAP ved overskridelse af hastighedsgrænsen.

Så får de stadig lov at køre bil - jeg ser gerne at de mister alle
rettigheder på dét punkt.

Desuden behøves man ikke altid køre hurtigt, for at lave ulykker.

> Blot uheldigt, hvis han tager med IC-tog med 180km/h...

LOL - det ville til gengæld være et syn for guderne

/Brian

Fra : Leif Neland

Dato : 23-04-06 09:38

> Så får de stadig lov at køre bil - jeg ser gerne at de mister alle
> rettigheder på dét punkt.

Giv dem nu en chance for at rette sig.

> Desuden behøves man ikke altid køre hurtigt, for at lave ulykker.

Men det vil nok tage en del Brian-ulykker.

> LOL - det ville til gengæld være et syn for guderne

Men GPS'en kunne nok tage højde for det, ved at måle accellerationen.
Der er væsentlig forskel på accellerationen i en bil og et tog.
Der er heller ikke så mange gearskift...

Leif

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-04-06 19:04

sunsite wrote:
> Uanset hvad, er det sympatisk at politikerne i det mindste tænker
> over hvad man dog kan gøre for at undgå disse ubeskriveligt tragiske
> hændelser.

Sympatisk? De gør det sgu kun fordi der er stemmer i det. Alle bedstemødrene
sidder og tænker at det er åååååh så godt..

Folk, inkl. politikerne, burde snart indse, at vi i de seneste par år har
haft færre dødsfald i trafikken end der har været de sidste 25 år - OG der
har aldrig været flere køretøjer på vejene end der er i dag! .. Der må sgu
være noget der er mere vigtigt at gå op i.. At tro man kan komme ned på 0
dødsfald om året er ren utopi. Find noget der er vigtigere at gå op i, det
burde ikke være så svært..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-04-06 19:11

On Sat, 22 Apr 2006 20:03:35 +0200, "Anders Houmark"
<sunsitenews@andersh.dk> wrote:

> [...]
>dødsfald om året er ren utopi. Find noget der er vigtigere at gå op i, det

Du har misforstået hele oplægget.

Der er ikke én eneste politiker der interesserer sig for hvor mange
der bliver slået ihjel, eller allerværst, kvæstet i trafikken.

Det bekymrer dem voldsomt at det koster svinemange penge, når folk
skal gøres pæne igen efter eskapaderne på vejene.

Det er jo penge som de sagtens kunne bruge på vigtigere ting.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 19:41

> [...]
> skal gøres pæne igen efter eskapaderne på vejene.
>
> Det er jo penge som de sagtens kunne bruge på vigtigere ting.

Såsom at lægge kommuner sammen og poste penge i DSB

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-04-06 19:42

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Der er ikke én eneste politiker der interesserer sig for hvor mange
>der bliver slået ihjel, eller allerværst, kvæstet i trafikken.

Interesserer de sig for noget som helst andet en limtypen på
taburetten ?

>Det bekymrer dem voldsomt at det koster svinemange penge, når folk
>skal gøres pæne igen efter eskapaderne på vejene.

Tænk - noget må have forbigået min opmærksomhed ......... Jeg kan da
ikke mindes at have hørt dem snakke om udgifterne til sygehusene,
andet end det stunt de lige har lavet med amterne.

>Det er jo penge som de sagtens kunne bruge på vigtigere ting.

såsom ?

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 19:48

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Interesserer de sig for noget som helst andet en limtypen på
> taburetten ?

jowda,.....aflønnede udvalgsposter og knive der passer mellem ribbene i
ryggen.

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-04-06 19:55

On Sat, 22 Apr 2006 20:42:06 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Interesserer de sig for noget som helst andet en limtypen på
>taburetten ?

>--

Nej, det gør de ikke.

> [...]

>ikke mindes at have hørt dem snakke om udgifterne til sygehusene,
>andet end det stunt de lige har lavet med amterne.

Så har du ikke fulgt med.

>--

>såsom ?

>--

Uha, hvor meget tid har du?

Et enkelt eksempel kunne være grænseoverskridende kulturberigelse, og
diverse tilpasninger heraf.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-04-06 21:29

>Nej, det gør de ikke.

Pheewww - jeg var lige ved at være nervøs.

>Så har du ikke fulgt med.

Tror du mig, hvis jeg påstår jeg har bedre at bruge tiden til ?

>Uha, hvor meget tid har du?

>Et enkelt eksempel kunne være grænseoverskridende kulturberigelse, og
>diverse tilpasninger heraf.

Åehh <grin>

Fra : Thomas J.

Dato : 23-04-06 09:18

Den Sat, 22 Apr 2006 20:11:03 +0200 sendte Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>skal gøres pæne igen efter eskapaderne på vejene.
>
>Det er jo penge som de sagtens kunne bruge på vigtigere ting.

Såsom luksusrejs.....øhhh....studieture under eksotiske himmelstrøg.
Og julefrokoster der kunne give Peter Brixtofte et saligt
ansigtsudtryk.

Ja, der er sgu nok at bruge skattekroner på....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-06 08:25

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse

> Såsom luksusrejs.....øhhh....studieture under eksotiske himmelstrøg.
> Og julefrokoster der kunne give Peter Brixtofte et saligt
> ansigtsudtryk.
>
> Ja, der er sgu nok at bruge skattekroner på....

Det du nævner, koster en brøkdel af hvad det koster at lappe 1. .....
trafikoffer sammen.

Fra : Thomas J.

Dato : 24-04-06 08:39

Den Mon, 24 Apr 2006 09:25:24 +0200 sendte "Jørgen M. Rasmussen"
<garbage.adr#nulspam.ofir.dk> følgende røgsignaler:

>Det du nævner, koster en brøkdel af hvad det koster at lappe 1. .....
>trafikoffer sammen.

Så med det in mente, synes du at det er i orden at de rager til sig?

Nu viser det sig at ældre mennesker kan ligge på sygehuset i flere
måneder uden at få et bad.

"Beklager, fru Jensen, men politikerne skulle lige på studietur til
Mallorca, så et bad kan tidligst komme på tale i næste kvartal..."

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Olsen

Dato : 22-04-06 12:49

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> Vi må da ikke håbe at det evt. kommer til at gælde for dem der har
> kørekort...
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article191724.ece
>

> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
> www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler :

Er du lovlig:
9.06.005 Safarigitre m.v.

(1) Bil må ikke være forsynet med safarigitter, frontbøjle, lygtebøjle eller
lignende.

(2) Bestemmelsen i pkt. (1) gælder ikke for:

a) Safarigitter m.v. udført i eftergiveligt plastmateriale.

b) Lygtebøjle, anbragt i en højde af mindst 2,00 m over vejbanen.

Olsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-04-06 15:59

Olsen wrote:
> [...]
>
> a) Safarigitter m.v. udført i eftergiveligt plastmateriale.
>
> b) Lygtebøjle, anbragt i en højde af mindst 2,00 m over vejbanen.

Hvad fanden har det med resten af tråden at gøre?
Og ja, "jeg" er fuldt ud lovligt - alle mine 4x4'ere er fra før
år-1000-skiftet, og der gælder reglen ikke...

Fra : Lars Jensen

Dato : 22-04-06 16:09

Olsen skrev:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Er du lovlig:

Du mener ikke at Morten er modem, fordi du ikke mener at hans udstyr er
lovligt, eller hvor vil du hen med den kommentar til tråden?

Men det er egentlig lidt interessant!

Sådan en modenhedstest, hvad kigger den mon på? F.eks. er der nogen der
vil mener at det ikke er "modent" at style sin bil - det er sådan lidt
"drengerøvet", vel netop det modsatte af moden?

> Olsen

Lars B
Mazda 6, 2.3L

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-04-06 14:23

Thomas J. wrote:

> Betinget kørekort:

Eller endnu nemmere: Elektronisk begrænset GPS styret topfart på
biler - hvor svært kan det være?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Thomas J.

Dato : 23-04-06 15:13

Den 23 Apr 2006 06:23:07 -0700 sendte "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> følgende røgsignaler:

>Eller endnu nemmere: Elektronisk begrænset GPS styret topfart på
>biler - hvor svært kan det være?

Hvad med en chip i hjernen?

Så kan man se hvor folk er, hvor hurtigt de bevæger sig, om de lever.
Og som en ekstra bonus (forudsat at chippen sidder det rigtige sted):
Man kan påvirke hvordan de stemmer til valget, og hvilke varer de
køber. Man kan vel også programmere folk til at dræbe, så man selv
slipper for at få blod på hænderne.

Ja, som man vist sagde under WW2: "Freiheit ist gut, aber Kontrolle
ist besser".....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 23-04-06 15:55

Thomas J. <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> writes:

> Den 23 Apr 2006 06:23:07 -0700 sendte "Lars Hoffmann"
> <lars@intercambiodvd.com> følgende røgsignaler:

> Hvad med en chip i hjernen?
>
> Så kan man se hvor folk er, hvor hurtigt de bevæger sig, om de lever.

....og hvor meget omløb der er i hovedet?

> [...]
> slipper for at få blod på hænderne.
>
> Ja, som man vist sagde under WW2: "Freiheit ist gut, aber Kontrolle

Gal krig: Prøv med Lenin (selvom det vist også er delvis citatfusk)
http://de.wikiquote.org/wiki/Lenin

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-04-06 16:12

Thomas J. wrote:

> Så kan man se hvor folk er, hvor hurtigt de bevæger sig, om de lever.

Det har da intet med mit udsagn at gøre. At begrænse en bils
max-hastighed via et GPS system betyder ikke at man samtidig skal
registrere hvor bilen er. Hellere det end at kriminalisere folk der
kører for hurtigt og bruge bananrepubliksagtige strafferammer.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Thomas J.

Dato : 23-04-06 22:22

Den 23 Apr 2006 08:11:35 -0700 sendte "Lars Hoffmann"
> [...]

>registrere hvor bilen er. Hellere det end at kriminalisere folk der
>kører for hurtigt og bruge bananrepubliksagtige strafferammer.

Næh, men mon ikke at det også kommer med i købet.

På den anden side kan jeg godt se en enkelt fordel:
Hvis man via satellit kunne forhindre en flugtbil i at fortsætte,
kunne det være lettere at fange eks. røvere (indtil de kaprer en anden
bil).

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-04-06 07:28

Thomas J. wrote:

> Næh, men mon ikke at det også kommer med i købet.

Det kan jeg ikke se hvorfor det skulle. Hele processen kunne fint
foregå i selve bilens computer. Den behøver ikke at indsende nogen
form for identifikation til en central enhed, men blot identificere via
GPS hvilken vej den kører på og så elekronisk begrænse topfarten En
årlig opdatering af GPS kort skulle så være nødvendig får at bilen
måtte cirkulere.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann