Køb af bil - momsfri?
Fra : Ole Jensen

Dato : 21-04-06 22:17

Hej

Jeg har kig på et par brugte biler, hvor der f.eks. står:
Varevogn momsfri, og så en pris.
Skal jeg bare lægge momsen oveni, og ikke andet? (Ud over levering
selvfølgelig).

Og er det 25% der skal lægges til, eller hvad?

Tak

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 21-04-06 22:55

> Jeg har kig på et par brugte biler, hvor der f.eks. står:
> Varevogn momsfri, og så en pris.
> Skal jeg bare lægge momsen oveni, og ikke andet? (Ud over levering
> selvfølgelig).

Det spørgsmål har været oppe 100 gange - prøv at søge lidt tilbage i gruppen
via google groups.
Men det korte svar er at der ikke skal lægges moms oveni, når bilen er
momsfri.
En bil bliver momsfri når ejeren har betalt momsen - herefter kan den ikke
trækkes ud igen.
Hvis bilen er excl. moms og du skal bruge den til privat kørsel, skal du
lægge momsen oveni - herefter bliver den så momsfri. En momsfri bil koster
altså det der står på skiltet, ikke mere.

> Og er det 25% der skal lægges til, eller hvad?

Ja, hvis bilen er excl. moms.

/Kasper Hansen

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 21-04-06 23:07