SLUT med at købe ny bil i danmark
Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 21:59

Så er det slut med at købe ny bil i danmark.

http://www.jp.dk/kp/artikel:aid=3687692/

Der må da være tale om ganske massive besparelser ved at hente sin nye bil i
tyskland

--
Tom

Fra : tb

Dato : 21-04-06 22:07

> Så er det slut med at købe ny bil i danmark.
>
> http://www.jp.dk/kp/artikel:aid=3687692/
>
> Der må da være tale om ganske massive besparelser ved at hente sin nye bil
> i tyskland

Det er da ihvertilfælde unfair over for de danske at de er tvunget til at
holde en bestemt avance, når man af gode grunde ikke kan tvinge tyskerne til
at gøre det samme...

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 21-04-06 22:59

> http://www.jp.dk/kp/artikel:aid=3687692/
>
> Der må da være tale om ganske massive besparelser ved at hente sin nye bil
> i tyskland

Det er da vist ikke nyt længere - det har da været oppe at vende mange
gange.
Men det bliver det jo ikke mindre interessant af
Hvor langt må en bil i grunden have kørt for at den bliver opfattet som en
ny bil mht. afgift?

/Kasper Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-04-06 06:05

Kasper H. Hansen [8270] wrote:

> [...]
> Men det bliver det jo ikke mindre interessant af
> Hvor langt må en bil i grunden have kørt for at den bliver opfattet

Tidligere har jeg hørt, at biler har kørt rundt i Tyskland for at få 5.000
km på tælleren, for hvis de havde kørt under, så var det en ny bil = fuld
afgift, hvis de havde kørt over, så skal der betales afgift efter en brugt
bil...

Ved ikke, om det stadig er gældende.

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 22-04-06 09:55

> [...]
> afgift, hvis de havde kørt over, så skal der betales afgift efter en brugt

Det er lige præcis det samme jeg har hørt... Jeg skulle engang leje en bil
(hos Avis) i 2 md. og da jeg hentede den sagde han "Du får lige 300 km
gratis... Den har kørt 5700 km, men jeg skriver 6000 på sedlen... Det er
noget med nogle afgifter.". Det lugter også lidt af at Avis får kørt bilerne
ned (På køreteknisk anlæg f.eks.) inden de indregistrerer dem...

> Ved ikke, om det stadig er gældende.

Det gør jeg heller ikke - men det var da interessant. 5000 km kunne jo
hurtigt resultere i en rabat på 50-100.000 herhjemme :)

/Kasper Hansen

Fra : alexbo

Dato : 22-04-06 17:22

"Kasper H. Hansen skrev

> Hvor langt må en bil i grunden have kørt for at den bliver opfattet som en
> ny bil mht. afgift?

6.000 km. og 6 mdr.
Ifølge Skat`s brugtmomsvejledning.

mvh
Alex Christensen

Der er særlige definitioner for, hvornår transportmidler er brugte.
Definitionerne gælder dog kun, hvis De køber transportmidlet i et andet
EU-land eller sælger det videre til et andet EU-land. Hvis De kun handler
med transportmidlerne inden for Danmarks grænser, er alle transportmidler
brugte, så snart de er taget i brug.

De særlige definitioner gælder for motordrevne landkøretøjer, fly og
både.

Motordrevne landkøretøjer
Motordrevne landkøretøjer er køretøjer, der
er beregnet til person- eller godstransport (det gælder f.eks. knallerter,
traktorer, personbiler, motorcykler mv.), når disse har et slagvolumen på
over 48 cm3 eller har en effekt på over 7,2 kW (ca. 10 HK).

Disse køretøjer er først brugte, når de har kørt mere end 6.000 km, og
levering finder sted mere end 6 måneder efter første ibrugtagning.

Både
Både på over 7,5 meter er først brugte, når de har sejlet mere
end 100 timer, og levering finder sted mere end 3 måneder efter første
ibrugtagning.

Fly
Fly med en startvægt på over 1.550 kg er først brugte, når de har
fløjet mere end 40 timer, og levering finder sted mere end 3 måneder efter
første ibrugtagning

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-04-06 12:19

Tom wrote:
> Så er det slut med at købe ny bil i danmark.
>
> http://www.jp.dk/kp/artikel:aid=3687692/
>
> Der må da være tale om ganske massive besparelser ved at hente sin
> nye bil i tyskland

Det vil sige, kan jeg overbevise den tyske sælger om at "forære" mig en
Porsche til 100.000 kroner, så vil jeg kunne indregistrere den til omkring
280.000 ?

Lader det system ikke være nogle muligheder ret åbne? F.eks. kunne man tage
til tyskland med et malersjak og male hele Ingolstadt, og i stedet for få
løn så få kæmpe rabatter på nogle biler.. Hvis man så f.eks. får en bil til
25.000 kroner, ville SKAT så kunne gøre noget ved det? Jeg går ud fra, at de
lige forhører forhandleren om hvorfor han har solgt bilen så billigt, men ud
over det kan de vel ikke gøre så meget?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 12:35

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de
> lige forhører forhandleren om hvorfor han har solgt bilen så billigt, men

Jow, det ville være oplagt at betale "resten" under bordet til den tyske
forhandler og så spare 9% moms og 180% afgift af det der ryger under bordet.

--
Tom

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-04-06 12:47

Tom wrote:

> Jow, det ville være oplagt at betale "resten" under bordet til den
> tyske forhandler og så spare 9% moms og 180% afgift af det der ryger
> under bordet.

Nårja det kunne man sgu også gøre.. Eller købe en bil og et børnesæde
samtidig, dog på 2 forskellige kvitteringer.. Og f.eks. betale 130.000 for
børnesædet og 20.000 for bilen?.... Så har man også en sjov historie at
fortælle når folk kommer ind i ens hjem, og ser et barnesæde i en stor
glasmontre midt i stuen

Hvad forhindrer mig (eller andre) egentlig i at gøre som ovenstående?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-04-06 12:47

> Jow, det ville være oplagt at betale "resten" under bordet til den tyske
> forhandler og så spare 9% moms og 180% afgift af det der ryger under
> bordet.

Og hvilken tysk forhandler vil skrive en regning på en spritny bil med penge
under bordet, det er da totalt let at gennemskue.
Du kan da bare gøre det samme når du handler idag i Danmark og se om nogen
er med på den.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 12:59

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvilken tysk forhandler vil skrive en regning på en spritny bil med
> penge under bordet, det er da totalt let at gennemskue.

Kan du se om en rabat på 10-20.000 Kr for en bil til 180.000 Kr er reel
eller om de 10-20.000 er røget under bordet?

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-04-06 14:25

> Kan du se om en rabat på 10-20.000 Kr for en bil til 180.000 Kr er reel
> eller om de 10-20.000 er røget under bordet?

Som jeg skriver, det kan man da også bare gøre idag i Danmark på alle varer,
men en forhandler gider da ikke deltage i det svindelnummer for at kunden
skal tjene penge.
Det er jo bedrageri.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 14:30

> Som jeg skriver, det kan man da også bare gøre idag i Danmark på alle
> varer, men en forhandler gider da ikke deltage i det svindelnummer for at
> kunden skal tjene penge.
> Det er jo bedrageri.

Hmm, jeg er nu temmelig sikker på at hvis forhandleren fik "nok" ud af det
også, så var det så som så med "at gide"
Og ja det er bedrageri.......det er også ulovligt at tage til fleggaard og
købe en vaskemaskine og hente den i tyskland........................
Staten må for f. da se at få øjnene op for det pres som det indre marked i
eu giver og så få lavet nogle anstændige afgifter på bilen.

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-04-06 14:54

> [...]
> Staten må for f. da se at få øjnene op for det pres som det indre marked i
> eu giver og så få lavet nogle anstændige afgifter på bilen.

Du kan jo foreslå det næste gang du handler.
Det med at afhente ting i udlandet er jo netop ikke ulovligt, men man ønsker
at ændre loven så det bliver det.

Det sidste er vi da enige i, men det manglende beløb skal så bare hentes et
andet sted, og det vil folk nok hyle mere op over end de bilafgifter de har
vænnet sig til.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 15:14

> [...]
> et andet sted, og det vil folk nok hyle mere op over end de bilafgifter de

Jeg har ikke det fjerneste imod at betale det samme beløb til staten i
fremtiden som jeg gør nu. Problemet er bare at jeg ikke kan få min drømmebil
fordi så mener staten jeg skal betale mere end jeg gør nu.

Lad os f.eks sige at jeg betaler 15.000 Kr hver måned i moms, skatter og
afgifter til staten. Det ville jeg såmen også gerne gøre i fremtiden....men
jeg synes da det er urimeligt at jeg skal betale 25.000 Kr til staten bare
fordi jeg gerne vil have en porsche 911.
Staten er grådig og svinsk i den måde den inddriver sine kr på. Men hvis det
viser sig at rigtig mange begynder at hente nybilen i udlandet så kan det jo
være at der findes en mere rimelig måde at inddrive pengene på.
MIG generer det ikke at folk henter for milliarder af kr hardware i udlandet
som staten går glip af moms og afgifter på.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-06 22:20

Niels Bengaard skriver:

> Og hvilken tysk forhandler vil skrive en regning på en spritny bil med penge
> under bordet, det er da totalt let at gennemskue.

Den er jo også brugt.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-04-06 08:44

> Den er jo også brugt.

Skal jeg forstå at du har brugt den ide?

Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-04-06 17:10

Niels Bengaard skriver:

> Skal jeg forstå at du har brugt den ide?

Nej.

Jeg købte en brugt bil i DK. 1 år og 3 måneder, samt 13900 km gammel og
sparede 42kkr i forhold en tilsvarende ny.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : SG

Dato : 22-04-06 12:40

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i

> Lader det system ikke v‘re nogle muligheder ret †bne? F.eks. kunne man
> tage til tyskland med et malersjak og male hele Ingolstadt, og i
> stedet for f† l›n s† f† k‘mpe rabatter p† nogle biler.. Hvis man s†
> f.eks. f†r en bil til 25.000 kroner, ville SKAT s† kunne g›re noget
> ved det? Jeg g†r ud fra, at de lige forh›rer forhandleren om hvorfor
> han har solgt bilen s† billigt, men ud over det kan de vel ikke g›re
> s† meget?

Fænomenet "penge under bordet" kunne være et meget interessant begreb i den
her forbindelse.

-SG

Fra : Møller

Dato : 22-04-06 12:53

"SG" <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com> wrote in message
> "Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i

> Fænomenet "penge under bordet" kunne være et meget interessant begreb i
den
> her forbindelse.

Jep, normalt beskattes de med 300%

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-06 08:51

> Så er det slut med at købe ny bil i danmark.
>
> http://www.jp.dk/kp/artikel:aid=3687692/
>
> Der må da være tale om ganske massive besparelser ved at hente sin nye bil
> i tyskland

HAHAHAAAAAAAARRRRRRRGH

Hvilken joke, det er sgu da at tage måsen på folk og så er det ikke engang
1. april

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3689304/

--
Tom

Fra : Lars Holst

Dato : 23-04-06 13:29

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> said in

> HAHAHAAAAAAAARRRRRRRGH
>
> Hvilken joke, det er sgu da at tage måsen på folk og så er det ikke
> [...]

Det er ligesom ikke præcis det emne det første indlæg omhandler.

--
Lars Holst