/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Gelændewagen fra forsvaret ??
Fra : KS


Dato : 21-04-06 06:18

Er det noget at købe ?
Hvad skal man passe på ?
Hvor er de som hovedregel slidte/defekte (10-15 år gamle - 10-30.000 km) ?

Mvh KS



 
 
ERLO (21-04-2006)
Kommentar
Fra : ERLO


Dato : 21-04-06 07:08

Jeg har hørt at de på et tidspunkt afmonterede servostyringen - hvis det er
rigtigt så er der noget at kigge efter der.
Mvh ERLO
STØDDÆMPERE
til alle biler haves
www.logst.dk

"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev i en meddelelse
news:44486b16$0$120$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Er det noget at købe ?
> Hvad skal man passe på ?
> Hvor er de som hovedregel slidte/defekte (10-15 år gamle - 10-30.000 km) ?
>
> Mvh KS
>
>



Fam. Olsen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 22-04-06 00:32


"ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:2C_1g.8$8c7.5@news.get2net.dk...

> Jeg har hørt at de på et tidspunkt afmonterede servostyringen - hvis det
> er
> rigtigt så er der noget at kigge efter der.

Alle 240 GD'er fra forsvaret har ikke servo. Skal man have servo skal man
finde en 290'er og de findes kun i lang udgave.
240'eren findes også i lang udgave.


MVH Niels



Per Henneberg Kriste~ (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 21-04-06 07:26


"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev i en meddelelse
news:44486b16$0$120$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Er det noget at købe ?
> Hvad skal man passe på ?
> Hvor er de som hovedregel slidte/defekte (10-15 år gamle - 10-30.000 km) ?

Jeg har kendskab til GD`ere som har kørt betydeligt mere end det uden at de
af den grund er "færdige".

Men lad være med at købe nogen der har kørt rundt ved eller i havvand - hvis
du kan få den slags oplysninger.


--
Per, Esbjerg



Christian B. Andrese~ (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 21-04-06 09:08


KS wrote:
> Er det noget at købe ?
> Hvad skal man passe på ?
> Hvor er de som hovedregel slidte/defekte (10-15 år gamle - 10-30.000 km) ?

Der er mange på auktion ved Tirstrup Lufthavn d. 20. maj 2006 kl. 10:

http://www.damb2b.dk/?obj=FysAuk&Funk=Vis&Cl=2&ID=76

Auktionskatalog med billeder:

http://www.damb2b.com/Default.asp?obj=Effekt&Funk=custList&aukId=81&CL=2

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Martin Kiefer (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 21-04-06 17:26


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1145606866.276824.288880@z34g2000cwc.googlegroups.com...
>
> Der er mange på auktion ved Tirstrup Lufthavn d. 20. maj 2006 kl. 10:
>
> http://www.damb2b.dk/?obj=FysAuk&Funk=Vis&Cl=2&ID=76
>
> Auktionskatalog med billeder:
>
> http://www.damb2b.com/Default.asp?obj=Effekt&Funk=custList&aukId=81&CL=2

Har ejg også kigget lidt på. Overvejer at anskaffe en af de generatorer der
er på auktion også. Nogen der har en idé om hvad de måske vil koste på
auktion?

En sådan GD "capriolet" hvad plejer de at ende op med at koste?

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/



Jan Engmann (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Jan Engmann


Dato : 21-04-06 19:21

Hej !

Laver en del GDér på det værksted, hvor jer arbejder
og de ømme punkter er :

Rust :
Sidepaneler bag gummifender
Bund ved fødder
Baghjørner
Støddæmperfæstne bag
Foruderamme

Mekanisk :
Bremser hele vejen rundt (dyrt 6-8000,- i stumper)

Mvh. Jan.



Morten Fruergaard (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 21-04-06 19:54

Jan Engmann wrote:
> Mekanisk :
> Bremser hele vejen rundt (dyrt 6-8000,- i stumper)

Det koster at køre 4x4...

Komplet til min Patrol kostede med mine gode rabatter ca. 5200 kr..
Så ja, 8.000 er flere penge, men... :=)

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Fam. Olsen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 22-04-06 00:41


"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
news:4449079b$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Har ejg også kigget lidt på. Overvejer at anskaffe en af de generatorer
> der er på auktion også. Nogen der har en idé om hvad de måske vil koste på
> auktion?
>
> En sådan GD "capriolet" hvad plejer de at ende op med at koste?

Aner ikke hvad sådan en vil koste. Jeg ville heller ikke købe nogen af dem
der var der, da det er opklaringsversionen. De har haft et hårdt liv og har
gjort det fantastisk i den tid vi har haft dem. I min opklaringseskadron
kører vi stadig i dem. De er blevet brugt rigtig hårdt og har fået masser af
regn og skidt og møg indenbords. De er blevet voldtaget og mishandlet på det
groveste, og ja selvfølgelig har de også fået en kærlig hånd hos os mekkere.
Men de har haft et hårdt liv,som desværre er nødvendig for tjenesten.


MVH Niels



Jacob Bjørn (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Bjørn


Dato : 24-04-06 15:29


"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:44497355$1$116$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Aner ikke hvad sådan en vil koste. Jeg ville heller ikke købe nogen af dem
> der var der, da det er opklaringsversionen. De har haft et hårdt liv og
> har gjort det fantastisk i den tid vi har haft dem. I min
> opklaringseskadron kører vi stadig i dem. De er blevet brugt rigtig hårdt
> og har fået masser af regn og skidt og møg indenbords. De er blevet
> voldtaget og mishandlet på det groveste, og ja selvfølgelig har de også
> fået en kærlig hånd hos os mekkere. Men de har haft et hårdt liv,som
> desværre er nødvendig for tjenesten.

Jeg er helt enig, spejder GD'erne har bare tæsk......

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......
Eller en Leo 1, Biber, alt efter behov



Fam. Olsen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 22-04-06 01:05


"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev i en meddelelse
news:44486b16$0$120$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Er det noget at købe ?

Jeg ville ikke.

> Hvad skal man passe på ?

Se neden for.

> Hvor er de som hovedregel slidte/defekte (10-15 år gamle - 10-30.000 km) ?

De er vel snarere 15-20 år gamle.

Rust i bagerste øverste støddæmperfæste.
Rust i baghjørnerne.
Stræberarmsbøsninger.
Bøsninger i panhardstænger.
Knokkelledshuse på foraksel er ofte fyldt med vand.
Sikringsboks ( Især på de åbne).
Laderelæ.
Udstødningsmanifold. Er ofte revnet eller pakningen gået i hjørnet af
cylinder 4. Er pakningen gået så skift manifolden også da den højst
sandsynligt er skæv.
Vær meget opmærksom på motorgangen. Mange kører rundt med en bukket
plejlstang fordi den lige har sniffet en tår vand.
Revner og brud på motorhjelm samt reservehjulsophæng.
Buler og defekter på styrtbøjlen.

Hav i baghovedet at når bilen sendes på auktion er det fordi man mener den
er for dårlig til at ofre omkostningen til den reperation den har behov for.
Dog er der vist nu grundet et overskud af biler sat biler til salg som
ellers ikke ville have solgt. Igen skal man dog bare være opmærksom på at
det er de dårligste man sælger ud af. I nogle tilfælde har man måske brugt
den som "donorbil" for nogle astumper man lige manglede her og nu.


MVH Niels



KS (22-04-2006)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 22-04-06 20:00

JA - tak for advarslerne - jeg afholder mig fra at købe nogen !

Mvh KS


"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse news:44497356$0$116$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev i en meddelelse
> news:44486b16$0$120$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Er det noget at købe ?
>
> Jeg ville ikke.
>
> > Hvad skal man passe på ?
>
> Se neden for.
>
> > Hvor er de som hovedregel slidte/defekte (10-15 år gamle - 10-30.000 km) ?
>
> De er vel snarere 15-20 år gamle.
>
> Rust i bagerste øverste støddæmperfæste.
> Rust i baghjørnerne.
> Stræberarmsbøsninger.
> Bøsninger i panhardstænger.
> Knokkelledshuse på foraksel er ofte fyldt med vand.
> Sikringsboks ( Især på de åbne).
> Laderelæ.
> Udstødningsmanifold. Er ofte revnet eller pakningen gået i hjørnet af
> cylinder 4. Er pakningen gået så skift manifolden også da den højst
> sandsynligt er skæv.
> Vær meget opmærksom på motorgangen. Mange kører rundt med en bukket
> plejlstang fordi den lige har sniffet en tår vand.
> Revner og brud på motorhjelm samt reservehjulsophæng.
> Buler og defekter på styrtbøjlen.
>
> Hav i baghovedet at når bilen sendes på auktion er det fordi man mener den
> er for dårlig til at ofre omkostningen til den reperation den har behov for.
> Dog er der vist nu grundet et overskud af biler sat biler til salg som
> ellers ikke ville have solgt. Igen skal man dog bare være opmærksom på at
> det er de dårligste man sælger ud af. I nogle tilfælde har man måske brugt
> den som "donorbil" for nogle astumper man lige manglede her og nu.
>
>
> MVH Niels
>
>



Per Henneberg Kriste~ (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 24-04-06 09:11


"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:44497356$0$116$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hav i baghovedet at når bilen sendes på auktion er det fordi man mener den
> er for dårlig til at ofre omkostningen til den reperation den har behov
> for.

Det er fordi der er afsat et vist beløb til hver bil til reparation, og når
det beløb er brugt begynder man at spekulere på at skrotte den.

Man kunne købe stumper til en anden bil og bruge på den bil hvis
vedligeholdelseskonto er kold - men det gør man ikke (officielt).


--
Per, Esbjerg



Fam. Olsen (28-04-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 28-04-06 15:17


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:444c8800$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det er fordi der er afsat et vist beløb til hver bil til reparation, og
> når det beløb er brugt begynder man at spekulere på at skrotte den.

Sådan var det engang. Nu har man et helt andet system.

> Man kunne købe stumper til en anden bil og bruge på den bil hvis
> vedligeholdelseskonto er kold - men det gør man ikke (officielt).

Det kunne vi og det gjorde vi også af og til. Man kunne også lade en
lærling, eller en 1. eller 2. echelon udføre arbejdet så blev der ikke
trukket arbejdsløn på kontoen. I hvisse tilfælde var resrvedelene også
"gratis".


MVH Niels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408604
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste