Oktantal på Ford Fiesta.
Fra : Peter Olesen

Dato : 20-04-06 22:32

Halløj i NG.

Fruen har skadet een af bilerne i husholdningen, og behovet for 2 biler er
tvunget.

Jeg har via en kollega, købt en ´85ér Ford Fiesta 1.0 for den fantastiske
pris af 1500 kroner. Nå ja, det er jo kun indtil checken kommer fra
forsikringen til en diesel igen.
Men ifølge instruksbogen kører sådan en fætter på 98 oktan...

Kan det være korrekt ?

Hvad med 92 okt. blyfri, er der noget i vejen for det ?

- Ville overhale en lastbil på motorvejen idag, kom lige ud for førerhuset,
og så var der bare ikke mere at komme efter. Truckeren skreg af grin da jeg
elegant slap speederen for at glide ind bagved igen..

Hilsen Peter.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 22:43

"Peter Olesen" <haurumFJERNDETTE@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsikringen til en diesel igen.
> Men ifølge instruksbogen kører sådan en fætter på 98 oktan...

Nej den kan også køre på 95.

> Hvad med 92 okt. blyfri, er der noget i vejen for det ?

En bil til 1.500 Kr.....jeg ville være ligeglad på så kort tid kan man ikke
nå at ødelægge den alligevel....med mindre at den begynder at tændingsbanke,
men det kan man høre med det samme.

> - Ville overhale en lastbil på motorvejen idag, kom lige ud for
> førerhuset, og så var der bare ikke mere at komme efter. Truckeren skreg
> af grin da jeg elegant slap speederen for at glide ind bagved igen..

Arh så ER den vidst allerede godt ødelagt i motoren, jeg mener at den skal
kunne omkring de 140 Km/t, selv om den larmer som et ondt dyr og skal bruge
10 Km vej på at komme op i den hastighed

Har selv haft en 1.1 fra 79'

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 16:14

> Arh så ER den vidst allerede godt ødelagt i motoren, jeg mener at den skal
> kunne omkring de 140 Km/t, selv om den larmer som et ondt dyr og skal
> bruge

85 i 2. gear...
Men det må være en lav lastbil, sden man i en Fiesta
kan se chaufføren grine højelydt..

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-04-06 19:32

On Thu, 20 Apr 2006 23:32:19 +0200, "Peter Olesen"
<haurumFJERNDETTE@adr.dk> wrote:

> [...]
>og så var der bare ikke mere at komme efter. Truckeren skreg af grin da jeg
>elegant slap speederen for at glide ind bagved igen..

Dine vanskeligheder er vel begyndt da du nærmede dig afgangsrøret på
lastbilen.

Der vil man jo uværgerligt rende ind i noget mod/sidevind, som godt
kan virke noget hæmmende på en motor med den enorme cylindervolumen du
omtaler.

--

Venlig hilsen
Folmer