/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
bedste bilkøb til max 20.000
Fra : kjeldsen


Dato : 20-04-06 17:45

har kigget på citroen xantia men er der nogen som har erfaringer med denne
eller andre i prisklassen?



 
 
Lars L. Hansen (20-04-2006)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 20-04-06 18:18

kjeldsen wrote:
> har kigget på citroen xantia men er der nogen som har erfaringer med denne
> eller andre i prisklassen?

Ja, jeg synes jo at det er en bil der giver meget for pengene. Men en
Xantia til 20.000 er både gammel og har kørt mange kilometer. Det
betyder reparationer. Overvej om du ikke kan finde 10-20.000 ekstra, til
en lidt nyere Xantia. Jeg tror pengene hurtigt er tjent hjem igen - men
selvfølgelig, hvis du selv kan reparere, så er Xantiaen rimeligt billig
i reservedele.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Martin (20-04-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 20-04-06 19:17

Hejsa


Jeg købte en gammel Carina 2 (2,0 16 - med elruder og andet tingeltangel)
for snart 2 år siden, den er lige blevet synet og det kostede 4000 kr.
Ellers er der ikke ofret andet end en dunk olie på den. Vores tidligere
Corolla var lige så stabil - de der gamle Toyotaer er værd at kigge på tror
jeg.

Martin
"kjeldsen" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> wrote in message
news:4447ba78$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> har kigget på citroen xantia men er der nogen som har erfaringer med denne
> eller andre i prisklassen?
>
>



Zeki (20-04-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 20-04-06 19:56

"Martin" <mavc@mal.dk> skrev i en meddelelse
news:4447d00e$0$47012$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>- de der gamle Toyotaer er værd at kigge på tror
> jeg.

Fuldstændig enig. Min nuværende bil, en Carina fra 1991 købte jeg for 15.000
for halvandet år siden. Har nu kørt 20.000 km i den uden bøvl overhovedet.
Før den havde jeg en Camry fra 89 - den kørte jeg ligeledes et par år i uden
nogle problemer. De er pokkers stabile de gamle Toyotaer.

Mvh
Zeki






OZ7PUS (20-04-2006)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 20-04-06 20:35


"Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
news:4447d95d$0$948$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Martin" <mavc@mal.dk> skrev i en meddelelse
> news:4447d00e$0$47012$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>>- de der gamle Toyotaer er værd at kigge på tror
>> jeg.
>
> Fuldstændig enig. Min nuværende bil, en Carina fra 1991 købte jeg for
> 15.000 for halvandet år siden. Har nu kørt 20.000 km i den uden bøvl
> overhovedet. Før den havde jeg en Camry fra 89 - den kørte jeg ligeledes
> et par år i uden nogle problemer. De er pokkers stabile de gamle Toyotaer.
>
> Mvh
> Zeki
>
>
>
>
>


Ikke kun toyota
Købte en gammel Ford sierra 1.6 ... På knapt 2 år og ~80.000 km havde jeg
kun ofret 1 nyt batteri (Døde da den første nattefrost kom) + 2 gange kul
til generatoren .. 1 kilrem + 1 køler slange samt et par liter køler vædske
Og til sidst 4 nye dæk .. koster det jo når man kan lide at lege med
baghjulstræk

OZ3BTO



Jakob Skovgaard (20-04-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 20-04-06 19:40

kjeldsen <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev:
>har kigget på citroen xantia men er
>der nogen som har erfaringer med denne
>eller andre i prisklassen?

Generelt kan man sige der findes masser af meget dårlige biler i
denne prisklasse, og få gode, så kig dig godt for, tag evt en
med med forstand på biler.

Har hørt både gode historier og meget dårlige om netop Xantiaen,
men der findes nogle rigtig gode eksemplarer, men de koster nok
mere end de 20000 kr, som en anden også skriver.

Købte selv en Punto til konen, for en lille år siden (pris
26000), og den starter altid, og har intet fejlet i denne
periode. De er rigtig godt beskyttet, og kører faktisk ok.
Problemet er blot om den er stor nok.

Alternativer, hvis der skal værer plads, må være en Audi 80 fra
slut 80'erne. En bil der er rigtig godt skruet sammen, ruster
stort set ikke, og kører godt til prisen. De kan godt koste lidt
mere end de 20000 kr, man fandt denne til 22000 kr nysynet
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=908463&page=1
Ganske vist lidt ældre end de andre du kigger på, men kender et
par stykker der har en, og de er rigtig godt tilfredse med dem.
Motoren kan stort set ikke slides op.

Men ellers god jagt.


Hafnia (20-04-2006)
Kommentar
Fra : Hafnia


Dato : 20-04-06 20:01


"Jakob Skovgaard (slet 1C84L)" <jakob.dorte@1C84Lmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11455586290.015983850080886@dtext.news.tele.dk...
> kjeldsen <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev:
>>har kigget på citroen xantia men er
>>der nogen som har erfaringer med denne
>>eller andre i prisklassen?
>
> Generelt kan man sige der findes masser af meget dårlige biler i
> denne prisklasse, og få gode, så kig dig godt for, tag evt en
> med med forstand på biler.
>
> Har hørt både gode historier og meget dårlige om netop Xantiaen,
> men der findes nogle rigtig gode eksemplarer, men de koster nok
> mere end de 20000 kr, som en anden også skriver.
>
> Købte selv en Punto til konen, for en lille år siden (pris
> 26000), og den starter altid, og har intet fejlet i denne
> periode. De er rigtig godt beskyttet, og kører faktisk ok.
> Problemet er blot om den er stor nok.
>

Punto'en er en fin bil til prisen, men er den ikke rust behandlet er den
rådden i bunden,-den ruster ikke sådanne andre steder...bagerste bærearme,
og toppakningen er et par ømme punkter ,-men det er der jo med alle biler i
den alder / pris, og Punto'en er i den pæne halvdel...




Rune Larsen (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 21-04-06 00:47

kjeldsen wrote:
> har kigget på citroen xantia men er der nogen som har erfaringer med denne
> eller andre i prisklassen?

Helt klart Citroen ZX. Det er et meget mindre risikabelt køb end
xantiaen, men stadigt fantastisk velkørende og praktisk. Mest bil for
20.000.
Du kan så selv bestemme om den skal være økonomisk m. 1,4 l. motor,
eller den sjovere 1,8'er. Tjek at blæseren og resten af det elektriske
fungerer, hvis du skal se på en ZX'er.

Der er masser af dem på bilbasen. Fx den her:
http://bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=889212&page=3

Mvh Rune Skou Larsen
Honda Civic

KS (21-04-2006)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 21-04-06 20:06


"Rune Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44481d82$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> kjeldsen wrote:
> > har kigget på citroen xantia men er der nogen som har erfaringer med
denne
> > eller andre i prisklassen?
>
> Helt klart Citroen ZX. Det er et meget mindre risikabelt køb end
> xantiaen, men stadigt fantastisk velkørende og praktisk. Mest bil for
> 20.000.
> Du kan så selv bestemme om den skal være økonomisk m. 1,4 l. motor,
> eller den sjovere 1,8'er. Tjek at blæseren og resten af det elektriske
> fungerer, hvis du skal se på en ZX'er.
>
> Der er masser af dem på bilbasen. Fx den her:
> http://bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=889212&page=3
>
> Mvh Rune Skou Larsen
> Honda Civic

Den vil jeg også tilslutte mig 100%, tjek et par ZX'ere!



Galaxy (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Galaxy


Dato : 21-04-06 05:54

I markedsgruppen har Keld en Peugeot 405, årg 95, 116000 km til salg. Det er
en meget fin og driftsikker bil, og den ruster ikke da den er
galvaniseret...

Den ville jeg overveje kraftigt hvis jeg skulle købe bil i den prisklasse.
Har selv haft 3 405'ere, og har aldrig haft nævneværdige problemer...

lars.
"kjeldsen" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4447ba78$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> har kigget på citroen xantia men er der nogen som har erfaringer med denne
> eller andre i prisklassen?
>



Klaus A (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Klaus A


Dato : 21-04-06 06:34


"Galaxy" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44486576$0$27616$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> I markedsgruppen har Keld en Peugeot 405, årg 95, 116000 km til salg. Det
er
> en meget fin og driftsikker bil, og den ruster ikke da den er
> galvaniseret...
>
> Den ville jeg overveje kraftigt hvis jeg skulle købe bil i den prisklasse.
> Har selv haft 3 405'ere, og har aldrig haft nævneværdige problemer...

Jeg ville nok være en anelse skaptisk mht rust, jeg har kendskab til at par
stykker der er aflivet netop pga rust i bunden.

/Klaus



MK (21-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 21-04-06 19:00


"Klaus A" <dknews@FJERNESautzen.com> skrev i en meddelelse
news:D5_1g.4$IX5.2@news.get2net.dk...

> Jeg ville nok være en anelse skaptisk mht rust, jeg har kendskab til at
> par
> stykker der er aflivet netop pga rust i bunden.

Ja, folk har helt misforstået dette med, at en given bil er galvaniseret.
Det gælder ofte kun pladedele og ikke bunden mm.



Galaxy (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Galaxy


Dato : 22-04-06 07:37

Hvad er det lige at folk har misforstået...??

Lad os nu som eksempel tage en Peugeot 405... Den er galvaniseret så meget
som man nu en gang galvaniserer en bil... Og det hjælper der hvor den er
ordnet... Forespørg blot hos pladesmede og rustspecialister hvor mange
405'ere de har i forhold til andre biler i samme årgange...

Og vi snakker helt tilbage til årgang 88/89...

Jeg tror ikke at nogen har den opfattelse af galvaniserede biler er
rustfrie. Men de fleste har nok den holdning af sådanne biler har længere
holdbarhed, hvad angår rust... Og det har de nok ret i...

Lars.
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:d492g.53827$d5.208536@newsb.telia.net...
>
> "Klaus A" <dknews@FJERNESautzen.com> skrev i en meddelelse
> news:D5_1g.4$IX5.2@news.get2net.dk...
>
>> Jeg ville nok være en anelse skaptisk mht rust, jeg har kendskab til at
>> par
>> stykker der er aflivet netop pga rust i bunden.
>
> Ja, folk har helt misforstået dette med, at en given bil er galvaniseret.
> Det gælder ofte kun pladedele og ikke bunden mm.
>



MK (22-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 22-04-06 08:00


"Galaxy" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4449cf0d$0$27544$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvad er det lige at folk har misforstået...??

At galvaniserede biler ikke ruster. Du skriver jo følgende: "I markeds-
gruppen har Keld en Peugeot 405, årg 95, 116000 km til salg. Det er
en meget fin og driftsikker bil, og den ruster ikke da den er
galvaniseret..."

Ovenstående er direkte forkert - den ruster nøjagtig ligeså meget som
andre biler - i bunden !
Galvaniseringen er på karroseriet, der er meget ruststabil.

> Lad os nu som eksempel tage en Peugeot 405... Den er galvaniseret så meget
> som man nu en gang galvaniserer en bil... Og det hjælper der hvor den er
> ordnet... Forespørg blot hos pladesmede og rustspecialister hvor mange
> 405'ere de har i forhold til andre biler i samme årgange...

Se ovenstående

> Jeg tror ikke at nogen har den opfattelse af galvaniserede biler er
> rustfrie.

Så lad være med at skrive, som du gør :)
Citat:
"Det er en meget fin og driftsikker bil, og den ruster ikke da den er
galvaniseret..."




Galaxy (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Galaxy


Dato : 22-04-06 08:25

Dejligt med sådan nogle .... som dig i NG... Du skal nok holde øje...

Du ved hvad folk tænker.. Og du ved, og retter, når noget kan misforståes...
Ikke fordi at det er svært at forstå, men kan det drejes, så drejer du..

Jeg kunne da godt have skrevet at galvaniserede biler har længere
rustholdbarhed end andre biler... Og herefter beskrevet at det kun drejer
sig om pladedele..bla bla bla.... Men jeg troede ikke at det var nødvendigt,
da de fleste, (undtaget dig) formentlig godt vidste hvad det drejede sig om
uden beskrivelsen... Jeg forsøgte blot at videregive mine få erfaringer med
bil, og er da helt på højde med at ikke alle har samme opfattelse... Men kom
du nu selv med et råd til Kjeldsen, i stedet for at kommentere indholdet i
andres råd....


Tak for hjælpen og held og lykke til Kjeldsen med bilvalget....

Lars.
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:Zvk2g.53883$d5.208447@newsb.telia.net...
>
> "Galaxy" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4449cf0d$0$27544$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Hvad er det lige at folk har misforstået...??
>
> At galvaniserede biler ikke ruster. Du skriver jo følgende: "I markeds-
> gruppen har Keld en Peugeot 405, årg 95, 116000 km til salg. Det er
> en meget fin og driftsikker bil, og den ruster ikke da den er
> galvaniseret..."
>
> Ovenstående er direkte forkert - den ruster nøjagtig ligeså meget som
> andre biler - i bunden !
> Galvaniseringen er på karroseriet, der er meget ruststabil.
>
>> Lad os nu som eksempel tage en Peugeot 405... Den er galvaniseret så
>> meget som man nu en gang galvaniserer en bil... Og det hjælper der hvor
>> den er ordnet... Forespørg blot hos pladesmede og rustspecialister hvor
>> mange 405'ere de har i forhold til andre biler i samme årgange...
>
> Se ovenstående
>
>> Jeg tror ikke at nogen har den opfattelse af galvaniserede biler er
>> rustfrie.
>
> Så lad være med at skrive, som du gør :)
> Citat:
> "Det er en meget fin og driftsikker bil, og den ruster ikke da den er
> galvaniseret..."
>
>
>



MK (22-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 22-04-06 08:31


"Galaxy" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4449da46$0$27561$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Dejligt med sådan nogle .... som dig i NG... Du skal nok holde øje... Du
> ved hvad folk tænker.. Og du ved, og retter, når noget kan misforståes...
> Ikke fordi at det er svært at forstå, men kan det drejes, så drejer du..

Jeg ønsker blot, at folk skal forstå indholdet på rette vis. Kan det
misforståes, er det "aldrig" modtagerens skyld, men afsenderens.
Husk det !

> Jeg kunne da godt have skrevet at galvaniserede biler har længere
> rustholdbarhed end andre biler... Og herefter beskrevet at det kun drejer
> sig om pladedele..bla bla bla.... Men jeg troede ikke at det var
> nødvendigt, da de fleste, (undtaget dig) formentlig godt vidste hvad det
> drejede sig om uden beskrivelsen...

Næppe

> Jeg forsøgte blot at videregive mine få erfaringer med bil, og er da helt
> på højde med at ikke alle har samme opfattelse... Men kom du nu selv med
> et råd til Kjeldsen, i stedet for at kom-
> mentere indholdet i andres råd....

Jeg følger helt Per's råd - og ville iøvrigt se nærmere på en Peugeot
405, idet den er meget ruststabil i karrossen. Dette gælder dog ikke
bunden, som kan være pilrådden, hvis ikke den efterbehandles

> Tak for hjælpen

Det var så lidt :)

> og held og lykke til Kjeldsen med bilvalget....

Ja da!



Jan W Nielsen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 22-04-06 15:43

> Du ved hvad folk tænker.. Og du ved, og retter, når noget kan
> misforståes... Ikke fordi at det er svært at forstå, men kan det drejes,
> så drejer du..

Jag kan nu godt følge Mogens - mange mennesker tror virkelig, at en
galvaniseret bil ikke kan ruste - hvilket ikke er rigtigt.

Nogle mærkers galvanisering er ikke meget værd - for her ruster potterne
alligevel som "død og helvede".

--
/Jan W Nielsen



Ukendt (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-06 15:45


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:444a4097$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Du ved hvad folk tænker.. Og du ved, og retter, når noget kan
>> misforståes... Ikke fordi at det er svært at forstå, men kan det drejes,
>> så drejer du..
>
> Jag kan nu godt følge Mogens - mange mennesker tror virkelig, at en
> galvaniseret bil ikke kan ruste - hvilket ikke er rigtigt.
>
> Nogle mærkers galvanisering er ikke meget værd - for her ruster potterne
> alligevel som "død og helvede".

Jeg tror ikke Ford og Fiat vil give dig ret

--
Tom



Jan W Nielsen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 22-04-06 16:32

>> Nogle mærkers galvanisering er ikke meget værd - for her ruster potterne
>> alligevel som "død og helvede".

> Jeg tror ikke Ford og Fiat vil give dig ret

*ROFL*

--
/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 22-04-06 15:42

>> Hvad er det lige at folk har misforstået...??

> At galvaniserede biler ikke ruster.

Jeg er helt enig, Mogens.

Gaævaniserede biler ruster også - alt andet lige bare meget langsommere end
andre.

> Ovenstående er direkte forkert - den ruster nøjagtig ligeså meget som
> andre biler - i bunden !

Mnjahhh - bunden er jo også en del af karossriet, hvorfor den som regel
altid er galvaniseret, hvis pladedele bil har fået galvanisering - derfor
ruster selve bunden også langsommere - men alle de ting, der er skruet fast
på bunden, er ikke nødvendigvis galvaniserede - herunder bærearme etc.

--
/Jan W Nielsen



Per Beer Hansen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 22-04-06 07:59

kjeldsen wrote:
> har kigget på citroen xantia men er der nogen som har erfaringer med
> denne eller andre i prisklassen?

Når man kikker på bil i den prisklasse, så er det næsten vigtigere bare at
finde en bil som er i god/velholdt stand, end det er at finde et bestemt
mærke.
Hvis jeg skulle købe nu, så ville jeg se efter en Ford Sierra/Mondeo eller
evt. en Mazda 626 fra første halvdel af 90'erne.
Men som allerede nævnt, så er det vigtigere at finde et velholdt eksemplar
end hvad det er for en model.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408604
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste